Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_1A_P01_U01 | Określenie umiejętności doboru lub zmiany procesu terchnologicznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_1A_U20 | potrafi stosować podstawowe metody analityczne i techniki laboratoryjne do analizy, syntezy, wydzielania i oczyszczania związków chemicznych stosowanych w technologii chemicznej, w szczególności w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_1A_U07 | potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej |
TCH_1A_U21 | potrafi wykorzystywać zasady technologiczne w opracowaniu nowych rozwiązań z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U17 | potrafi oznaczać podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów stosowanych w technologii chemicznej |
TCH_1A_U24 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, złożony z operacji i procesów jednostkowych, i ocenić jego funkcjonowanie przy użyciu właściwych, metod i narzędzi |
TCH_1A_U14 | potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem surowców i produktów przemysłu chemicznego oraz zagrożenia występujące podczas prowadzenia procesów chemicznych |
TCH_1A_U12 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich |
TCH_1A_U22 | w oparciu o analizę istniejącego procesu potrafi zaproponować zmiany i modernizacje poprawiające wskaźniki ekonomiczne oraz oddziaływanie na środowisko |
TCH_1A_U19 | ma umiejętność doboru reakcji chemicznych do realizacji konkretnych procesów technologicznych i zadań z zakresu technologii chemicznej, w szczególności z zakresu ukończonej specjalności |
TCH_1A_U15 | potrafi wstępnie ocenić efekty ekonomiczne inżynierskich działań modernizacyjnych związanych z eksploatacja procesów technologii chemicznej |
TCH_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem |
TCH_1A_U10 | potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U13 | potrafi stosować podstawowe regulacje prawne i przestrzegać zasad bezpieczeństwa pracy obowiązujące w przemyśle chemicznym |
TCH_1A_U08 | potrafi planować i wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski |
TCH_1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
TCH_1A_U16 | potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z:
1. Procesami technologii chemicznej, stosowanymi w przemyśle, technologiami, urządzeniami i surowcami
2. Sposobami zarządzania i organizacji produkcji
3. Stosowaną w praktyce automatyką i sposobami sterowania procesami
4. Procesami projektowania urządzeń i technologii, i procedurami ich wdrażania
5. Sposobami wykorzystania surowców, energii i odpadów w procesach przemysłowych
6. Zapoznaniem się z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa dotyczącymi stosowanych urządzeń i surowców. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | Pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić różnic pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym |
3,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz w pewnym stopniu dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy |
4,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy |
4,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz w pewnym stopniu zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz przy wykorzystaniu pozyskanej wiedzy zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego |