Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_1A_D03-2b_U01 | Student powinien umieć sformułować farbę, lakier lub kompozycję klejową, dokonać wyboru adekwatnej metody aplikacji na podłoże, zaproponować metody charakteryzacji zarówno kompozycji powłokotwórczej jak i klejowej, a takze finalnych powłok lub spoin klejowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem |
---|
TCH_1A_U16 | potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej |
TCH_1A_U17 | potrafi oznaczać podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów stosowanych w technologii chemicznej |
TCH_1A_U14 | potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem surowców i produktów przemysłu chemicznego oraz zagrożenia występujące podczas prowadzenia procesów chemicznych |
TCH_1A_U15 | potrafi wstępnie ocenić efekty ekonomiczne inżynierskich działań modernizacyjnych związanych z eksploatacja procesów technologii chemicznej |
TCH_1A_U12 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich |
TCH_1A_U20 | potrafi stosować podstawowe metody analityczne i techniki laboratoryjne do analizy, syntezy, wydzielania i oczyszczania związków chemicznych stosowanych w technologii chemicznej, w szczególności w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_1A_U22 | w oparciu o analizę istniejącego procesu potrafi zaproponować zmiany i modernizacje poprawiające wskaźniki ekonomiczne oraz oddziaływanie na środowisko |
TCH_1A_U06 | ma umiejętność posługiwania się językiem obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w zakresie technologii chemicznej, w tym również umiejętność posługiwania sie słownictwem technicznym z zakresu ukończonej specjalności |
TCH_1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej potrafi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności oraz współpracować w opracowaniu dokumentacji inżynierskich ze specjalistami z innych dziedzin |
TCH_1A_U08 | potrafi planować i wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski |
TCH_1A_U21 | potrafi wykorzystywać zasady technologiczne w opracowaniu nowych rozwiązań z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w co najmniej jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_1A_U11 | potrafi stosować podstawowe metody planowania eksperymentu oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U23 | potrafi zaprojektować i zastosować narzędzia i metody składające się na stanowisko badawcze do oceny właściwości fizykochemicznych substancji występujących w procesie technologicznym, stosownie do ukończonej specjalności |
TCH_1A_U10 | potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U04 | potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna, w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród języków: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_1A_U24 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, złożony z operacji i procesów jednostkowych, i ocenić jego funkcjonowanie przy użyciu właściwych, metod i narzędzi |
TCH_1A_U07 | potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej |
TCH_1A_U13 | potrafi stosować podstawowe regulacje prawne i przestrzegać zasad bezpieczeństwa pracy obowiązujące w przemyśle chemicznym |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z polimerami i żywicami powłokotwórczymi i adhezyjnymi, innymi składnikami farb, lakierów i klejów, oraz problematyką technologiii otrzymywania tych materiałów, metodami nakladania na podłoże oraz oceny właściwości kompozycji materiałów powłokowych oraz klejowych, a także finalnych produktów, tj. powłok i spoin klejowych. |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Zarys technologii otrzymywania farb ciekłych oraz proszkowych oraz klejów |
---|
T-W-4 | Inne dodatki do farb i lakierów (rozpuszczalniki, zagęstniki, współrozpuszczalniki, środki koalescencyjne, środki przeciwpienne, środki biocydowe i in.) |
T-W-7 | Technologie nanoszenia materiałów powłokowych oraz klejów na podłoże (malowanie pędzlem i wałkiem, natrysk pneumatyczny, hydrauliczny i elektrostatyczny, malowanie kurtynowe, zanurzanie, pokrywanie elektroforetyczne) |
T-W-5 | Mechanizm tworzenia powłoki oraz spoiny klejowej z materiałów polimerowych/żywic rozpuszczalnikowych, dyspersji wodnych oraz proszkowych (lub stopów polimerowych) |
T-W-3 | Napełniacze i pigmenty mikro- i nanocząstkowe, ich charakterystyka i rola w powłoce |
T-W-1 | Wprowadzenie: pojęcia podstawowe (farba, lakier, szpachlówka, klej, kategorie materiałów powłokowych i adhezyjnych), aspekty ekologiczne stosowania |
T-W-2 | Przegląd ważniejszych polimerów i żywic powłokotwórczych i adhezyjnych (skrobiowe, lateksy kauczuków naturalnego i kopolimerów syntetycznych, akrylowe, winylowe, alkidowe, poliuretanowe, żywice epoksydowe) |
T-A-2 | Obliczenia dot. formułowania składu kompozycji powłokowych i klejowych |
T-A-1 | Obliczenia dot. stężenia objętościowego pigmentów i napełniaczy (PVC), krytycznego stężenia objętościowego pigmentów i napełniaczy (CPVC) oraz parametru delta (PVC/CPVC) |
Metody nauczania | M-4 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-1 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie podstawowych właściwości spoiw schnących fizycznie i utwardzanych chemicznie |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta w zakresie komponowania, obszarów stosowania, sposobów aplikacji i metod oceny właściwości użytkowych powłok i klejów |
S-2 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie ogólnego składu kompozycji powłokowych i klejowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów powłokowych i klejowych |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów powłokowych i klejowych |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów powłokowych i klejowych |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie j.w. |
4,5 | Student posiada umiejetności w zakresie j.w. oraz ograniczone umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału powłokowego i klejowego do określonego zastosowania |
5,0 | Student posiada umiejetności w zakresie j.w. oraz podstawowe umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału powłokowego i klejowego do określonego zastosowania |