Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna materiałów budowlanych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia środków pomocniczych i kosmetyków
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia organiczna
W-2Preparatyka
W-3Technologia chemiczna
W-4Analiza instrumentalna
W-5Podstawy inżynierii chemicznej
W-6Mechanizmy reakcji
W-7Podstawy statystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w seminariach.45
A-S-2Przygotowanie do seminarium.180
A-S-3Udział w konsultacjach zwiazanych z przygotowaniem do seminarium.75
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-14_W011
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie technologii środków pomocniczych i kosmetyków, to znaczy zastosowań surowców, produktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności.
TCH_2A_W11T2A_W04InzA2_W05C-2, C-1, C-3T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_W012
Ma wiedzę o najnowszych, najistotniejszych osiagnięciach z zakresu technologii chemicznej organicznej i o kierunkach rozwoju wspólczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
TCH_2A_W12T2A_W05, T2A_W06InzA2_W01C-3, C-1, C-2T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_W013
Ma pogłebioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
TCH_2A_W13T2A_W07InzA2_W02C-3, C-2, C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-14_U011
Potrafi wykorzystać posiadana wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii śrdoków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
TCH_2A_U11T2A_U11, T2A_U15InzA2_U01C-3, C-2, C-1T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_U012
Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakosci produktu lub wydajności produktu.
TCH_2A_U12T2A_U16InzA2_U04C-1, C-3, C-2T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_U013
Potrafi opracować metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
TCH_2A_U13T2A_U17InzA2_U06C-3, C-1, C-2T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D05-14_K01
Student myśli w sposób kreatywny i ma świadomość ważności ciągłego unowocześniania procesów technologicznych i związanej z tym odpowiedzialności za środowisko naturalne.
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-2, C-1T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_K02
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalnosci związanych z technologia chemiczną.
TCH_2A_K02T2A_K07InzA2_K01C-1, C-3, C-2T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_K03
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne i grupowe.
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-3, C-2, C-1T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D05-14_K04
Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
TCH_2A_K04T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-14_W011
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie technologii środków pomocniczych i kosmetyków, to znaczy zastosowań surowców, produktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności.
2,0Student nie ma podbudowanej teoretycznie wiedzy szczegółowej z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków jedynie w odniesieniu do zastosowań wybranych surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych.
4,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych.
4,5Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców.
5,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców oraz produktów i półproduktów w oparciu o najnowsze trendy występujące w tej specjalności.
TCH_2A_D05-14_W012
Ma wiedzę o najnowszych, najistotniejszych osiagnięciach z zakresu technologii chemicznej organicznej i o kierunkach rozwoju wspólczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
2,0Student nie potrafi wskazać najnowszych, najistotniejszych osiągnięć z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunków rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Nie ma podstawowej wiedzy o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
3,0Student potrafi wskazać jedynie w sposób ogólny najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
3,5Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i w sposób ogólny omówić kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
4,0Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
4,5Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
5,0Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych i potrafi zaproponować nowe rozwiązania, wykorzystujące najnowszą aparaturę.
TCH_2A_D05-14_W013
Ma pogłebioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
2,0Student nie ma wiedzy na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii środków pomocniczych i kosmetyków i wiedzę ogólną na temat powyższych zagadnień w odniesieniu do technologii chemicznej organicznej.
4,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
5,0Student potrafi porównać i zaproponować nowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-14_U011
Potrafi wykorzystać posiadana wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii śrdoków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
2,0Student nie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,0Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,5Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
TCH_2A_D05-14_U012
Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakosci produktu lub wydajności produktu.
2,0Student nie potrafi porównać ze sobą różnych rozwiązań technologicznych i zaproponować dla nich ulepszeń.
3,0Student potrafi porównać ze sobą tylko w sposób ogólny ograniczoną ilość różnych rozwiązań technologicznych.
3,5Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne, ale tylko w sposób ogólny może dla nich zaproponować ulepszenia.
4,0Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponować dla nich ulepszenia.
4,5Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka ulepszeń.
5,0Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka metod ulepszenia oraz podać przyszłe, możliwe drogi ulepszeń tych rozwiązań.
TCH_2A_D05-14_U013
Potrafi opracować metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
2,0Student nie potrafi opracować metod rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych.
3,0Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
3,5Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
4,0Student w sposób szczegółowy potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
4,5Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
5,0Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. Zaproponowane metody potrafi porównac ze sobą.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D05-14_K01
Student myśli w sposób kreatywny i ma świadomość ważności ciągłego unowocześniania procesów technologicznych i związanej z tym odpowiedzialności za środowisko naturalne.
2,0Student nie ma świadomości ciągłego unowocześniania procesów technologicznych.
3,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych.
3,5Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania.
4,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne.
4,5Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób ogólny porównać ze sobą.
5,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób szczegółowy porównać ze sobą.
TCH_2A_D05-14_K02
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalnosci związanych z technologia chemiczną.
2,0Student nie rozumie koniecznosci przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
3,0Student tylko teoretycznie rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
3,5Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
4,0Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami.
4,5Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały.
5,0Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały i z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.
TCH_2A_D05-14_K03
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne i grupowe.
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie.
3,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
3,5Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne.
4,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe.
4,5Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe oraz potrafi inspirować proces uczenia się innych osób.
5,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe ale także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TCH_2A_D05-14_K04
Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
2,0Nie potrafi prawidłowo określać priorytetów służących realizacji określonego zadania.
3,0Potrafi w sposób ogólny określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
3,5Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
4,0Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie.
4,5Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc w sposób przedsiębiorczy.
5,0Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc i działając w sposób przedsiębiorczy.

Literatura podstawowa

  1. Z. Witkiewicz, Podstawy chromatografii, WNT, Warszawa, 1992
  2. R.J. Hamilton, P.A. Sewell, Wysokosprawna chromatografia cieczowa, PWN, Warszawa, 2000
  3. A. Cygański, Chemiczne metody analizy ilościowej, WNT, Warszawa, 2000
  4. A.S. Płaziak, Spektrometria masowa związków organicznych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 1997
  5. Kirk-Othmer, Encyclopedia of Chemical Technology, John Wiley & Sons Inc., 1999
  6. P.H. Groggins, Procesy jednostkowe w syntezie organicznej, WNT, Warszawa, 1961
  7. S.Ł. Achnazarowa, W.W. Kafarow, Optymalizacja eksperymentu, WNT, Warszawa, 1982
  8. Z. Polański, Planowanie doświadczeń, PWN, warszawa, 1984
  9. R. Bogoczek, E. Kociołek- Balawejder, Technologia chemiczna organiczna, WAE, Wrocław, 1992
  10. Literatura źródłow zwiazana z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej, -, -, -, 2012
  11. E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntez organicznych, WNT, Warszawa, 2008, tom I i II
  12. B. Burczyk, Zielona chemia. Zarys, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2006

Literatura dodatkowa

  1. E. Hoffman, J. Charette, V. Stroobant, Spektroskopia mas, WNT, Warszawa, 1998
  2. Z. Polański, Metodyka badań doświadczalnych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1978
  3. W. Zieliński, A. Rajca, Metdody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków oragnicznych, WNT, Warszawa, 1995

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.45
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w seminariach.45
A-S-2Przygotowanie do seminarium.180
A-S-3Udział w konsultacjach zwiazanych z przygotowaniem do seminarium.75
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_W011Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie technologii środków pomocniczych i kosmetyków, to znaczy zastosowań surowców, produktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podbudowanej teoretycznie wiedzy szczegółowej z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków jedynie w odniesieniu do zastosowań wybranych surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych.
4,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych.
4,5Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców.
5,0Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców oraz produktów i półproduktów w oparciu o najnowsze trendy występujące w tej specjalności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_W012Ma wiedzę o najnowszych, najistotniejszych osiagnięciach z zakresu technologii chemicznej organicznej i o kierunkach rozwoju wspólczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać najnowszych, najistotniejszych osiągnięć z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunków rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Nie ma podstawowej wiedzy o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
3,0Student potrafi wskazać jedynie w sposób ogólny najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
3,5Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i w sposób ogólny omówić kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
4,0Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
4,5Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych.
5,0Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych i potrafi zaproponować nowe rozwiązania, wykorzystujące najnowszą aparaturę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_W013Ma pogłebioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii środków pomocniczych i kosmetyków i wiedzę ogólną na temat powyższych zagadnień w odniesieniu do technologii chemicznej organicznej.
4,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
5,0Student potrafi porównać i zaproponować nowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_U011Potrafi wykorzystać posiadana wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii śrdoków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,0Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
3,5Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,0Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków.
4,5Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_U012Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakosci produktu lub wydajności produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porównać ze sobą różnych rozwiązań technologicznych i zaproponować dla nich ulepszeń.
3,0Student potrafi porównać ze sobą tylko w sposób ogólny ograniczoną ilość różnych rozwiązań technologicznych.
3,5Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne, ale tylko w sposób ogólny może dla nich zaproponować ulepszenia.
4,0Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponować dla nich ulepszenia.
4,5Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka ulepszeń.
5,0Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka metod ulepszenia oraz podać przyszłe, możliwe drogi ulepszeń tych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_U013Potrafi opracować metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować metod rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych.
3,0Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
3,5Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
4,0Student w sposób szczegółowy potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
4,5Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności.
5,0Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. Zaproponowane metody potrafi porównac ze sobą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_K01Student myśli w sposób kreatywny i ma świadomość ważności ciągłego unowocześniania procesów technologicznych i związanej z tym odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ciągłego unowocześniania procesów technologicznych.
3,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych.
3,5Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania.
4,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne.
4,5Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób ogólny porównać ze sobą.
5,0Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób szczegółowy porównać ze sobą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_K02Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalnosci związanych z technologia chemiczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie koniecznosci przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
3,0Student tylko teoretycznie rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
3,5Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną.
4,0Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami.
4,5Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały.
5,0Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały i z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_K03Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne i grupowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie.
3,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
3,5Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne.
4,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe.
4,5Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe oraz potrafi inspirować proces uczenia się innych osób.
5,0Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe ale także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D05-14_K04Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich.
C-2Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań.
C-3Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi prawidłowo określać priorytetów służących realizacji określonego zadania.
3,0Potrafi w sposób ogólny określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
3,5Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania.
4,0Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie.
4,5Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc w sposób przedsiębiorczy.
5,0Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc i działając w sposób przedsiębiorczy.