Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna materiałów budowlanych
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Kontrola jakości produktów organicznych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość chemii, preparatyki i technologi organicznej, chemii nieorganicznej, fizycznej i metod analitycznych |
W-2 | Podstawowe wiadomości z chemii, preparatyki i technologii organicznej, chemii nieorganicznej oraz analizy instrumentalnej. |
W-3 | znajomość podstawowych wiadomości z chemii organicznej, fizycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej |
C-2 | przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków |
C-3 | zapoznanie studenta z aparatura i techniką prowadzenia podstawowych procesów jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej |
C-4 | ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej |
C-5 | ukształtowanie umiejętności ustalania parametrów procesów, umiejętności wyboru metody kontroli przebiegu procesu, rozdziału mieszanin poreakcyjnych i ustalania struktury chemicznej produktów |
C-6 | zapoznanie studentów z metodami analizy spektroskopowej w podczerwieni, w zakresie promieniowana uv-vis i technikami spektroskopii NMR i ukształtowanie umiejetności praktycznego wykorzystania tych metod |
C-7 | zapoznanie studentów z metodami analizy chromatograficznej (GC, GC/MS, LC i HPLC) i uksztaałtowanie umiejętności praktycznego zastosowania tych metod |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów | 15 |
T-L-2 | Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej | 180 |
T-L-3 | Wykorzystanie metod analitycznych: analizy miareczkowej i instrumentelnej - chromatografii gazowej, cieczowej i cienkowarstwowej) do analizy ilościowej oraz metod spektroskopowych (MS, IR, UV-VIS, NMR) do ustalania struktury otrzymywanych produków | 30 |
225 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach laboratoryjnych | 225 |
A-L-2 | Opracowanie sprawozdania | 15 |
A-L-3 | konsultacje | 1 |
241 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta |
S-2 | Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D16-13_W01 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania leków i pestycydów, stosowanych surowcach, aparaturze i technikach prowadzenia procesów, matematycznego opisu procesu technologicznego, metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-3, C-2, C-4 | T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D16-13_W02 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania produktów lekiiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników, kosmetyków) stosowanych surowcach, aparaturze, technikach prowadzenia procesów | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_W03 Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-2 |
TCH_2A_D16-13_W04 Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. | TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_W05 ma poszerzoną wiedzę o podstawowych procesach jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej, róznych sposobach ich prowadzenia i zachodzących w nich przemianach | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-3, C-4, C-5 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-2 |
TCH_2A_D16-13_W06 ma pogłębioną wiedze o surowcach i odczynnikach stosowanyh w przemśle produktów lekkiej syntezy organicznej: barwników, leków, pestycydów, kosmetyków, toksycznych reagentach i substancjach odpadowych, o spsobach wydzielania, oczyszczania i analizy produktów lekkiej syntezy organicznej | TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-3, C-4, C-5 | T-L-3 | M-1 | S-2 |
TCH_2A_D16-13_W07 Zna podstawy teoretyczne, opis aparatury i techniki stosowania metod spektroskopowych (NMR, IR, UV-VIS, MS). | TCH_2A_W08 | T2A_W03 | InzA2_W02 | C-6 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D16-13_W08 Zna podstawy teoretyczne, aparaturę i techniki stosowania metod chromatograficznych (GC, HPLC). | TCH_2A_W08 | T2A_W03 | InzA2_W02 | C-7 | T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D16-13_U01 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U09 | T2A_U01, T2A_U07, T2A_U10 | InzA2_U01, InzA2_U03 | C-2, C-4, C-6, C-5, C-3, C-7, C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-2, S-1 |
TCH_2A_D16-13_U02 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w przemysle produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U09 | T2A_U01, T2A_U07, T2A_U10 | InzA2_U01, InzA2_U03 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_U03 potrafi zaproponować aparaturę, ustalić parametry procesu, dobrać optymalne warunki jego prowadzenia, wybrać odpowiednie metody rozdzielania mieszanin, pozyskiwania produktów ze zódeł naturalnych, metody analizy i ustalania struktury produktów. | TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14 | T2A_U16, T2A_U17 | InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_U04 potrafi zaplanować i przeprowadzić w skali laboratoryjnej procesy i operacje jednostkowe wieloetapowej syntezy okreslonego znanego lub nowego produktu lekiej syntezy organicznej, zaproponować i zastosować odpowiednie sposoby wydzielania, oczyszczania i analizy półproduktów i produktu finalnego | TCH_2A_U08, TCH_2A_U13, TCH_2A_U17 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U17, T2A_U18 | InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-3, C-4, C-5 | T-L-3 | M-1 | S-2 |
TCH_2A_D16-13_U05 potrafi ocenić przydatność metody spektroskopowej (NMR, IR, UV-VIS, MS) do rozwiązania konkretnego problemu analitycznego | TCH_2A_U08 | T2A_U08, T2A_U09 | InzA2_U02 | C-6 | T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_U06 Potrafi wskazać odpowiednią metodę chromatograficzną (GC, GC/MS, LC, HPLC) do analizy jakościowej i ilościowej produktów organicznych | TCH_2A_U08 | T2A_U08, T2A_U09 | InzA2_U02 | C-7 | T-L-1, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D16-13_K01 potrafi mysleć i działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynieskiej | TCH_2A_K01 | T2A_K02, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D16-13_K02 potrafi przekazywać wiedze dotyczącą pozytywnych i negatywnych nowych rozwiązan związanych technologicznych produktów organicznych | TCH_2A_K02 | T2A_K07 | InzA2_K01 | C-1, C-5 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D16-13_K03 rozumie potrzebe kształcenia ustawicznego i potrafi prawidłowom okreslić priorytety związane z realizacją zadań | TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05 | InzA2_K02 | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D16-13_W01 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania leków i pestycydów, stosowanych surowcach, aparaturze i technikach prowadzenia procesów, matematycznego opisu procesu technologicznego, metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | 2,0 | |
3,0 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W02 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania produktów lekiiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników, kosmetyków) stosowanych surowcach, aparaturze, technikach prowadzenia procesów | 2,0 | |
3,0 | potrafi opisac sposób wydzielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, wymienic metody analizy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W03 Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | 2,0 | |
3,0 | potrafi scharakteryzować zachodzące procesy, zdefiniowac produkty uboczne i ocenic bezpieczenstwo rozwiązan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W04 Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. | 2,0 | |
3,0 | potrafi wymienić i praktycznie wykorzystac metody rozdiału mieszanin organicznych, opisac metdoy analizy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W05 ma poszerzoną wiedzę o podstawowych procesach jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej, róznych sposobach ich prowadzenia i zachodzących w nich przemianach | 2,0 | |
3,0 | potrafi wymienic i scharakteryzowac podstawowe procesy jednostkowe w technologii organicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W06 ma pogłębioną wiedze o surowcach i odczynnikach stosowanyh w przemśle produktów lekkiej syntezy organicznej: barwników, leków, pestycydów, kosmetyków, toksycznych reagentach i substancjach odpadowych, o spsobach wydzielania, oczyszczania i analizy produktów lekkiej syntezy organicznej | 2,0 | |
3,0 | potrafi okreslic surowce stosowane w technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenic ich toksyczność | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_W07 Zna podstawy teoretyczne, opis aparatury i techniki stosowania metod spektroskopowych (NMR, IR, UV-VIS, MS). | 2,0 | nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi wymienić metody spektroskopowe stosowane w anlize związków organicznych, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod | |
3,5 | potrafi wymienić metody spektroskopowe stosowane w anlize związków organicznych, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod, opisać aparaturę | |
4,0 | potrafi wymienić metody spektroskopowe stosowane w anlize związków organicznych, podac podstawy teoretyczne wyminionych metod, zdefiniować zakres ich zastosowań opisać aparaturę | |
4,5 | potrafi wymienić metody spektroskopowe istosowane w anlize związków organicznych, opisać ich podstawy teoretyczne, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod, opisać aparaturę, wymienić stosowane techniki | |
5,0 | potrafi wymienić metody spektroskopowe istosowane w anlize związków organicznych, opisać ich podstawy teoretyczne, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod, opisać aparaturę, wymienić stosowane techniki i wyjasnic cel ich stosowania | |
TCH_2A_D16-13_W08 Zna podstawy teoretyczne, aparaturę i techniki stosowania metod chromatograficznych (GC, HPLC). | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi wymienic rodzaje metod chromatograficznych stosowanych w analizie związków organicznych, okreslić zakres ich stosowania, opisac aparaturę | |
3,5 | potrafi wymienic metody chromatograficzne, okreslić zakres ich stosowania, opisac aparaturę i stosowane techniki, kolumny, asorbenty, | |
4,0 | potrafi wymienić metody chromatograficzne, spektroskopowe stosowane w anlize związków organicznych, podac podstawy teoretyczne wyminionych metod, zdefiniować zakres ich zastosowań opisać aparaturę, stosowane techniki | |
4,5 | potrafi wymienić metody chromatograficzne istosowane w anlize związków organicznych, opisać ich podstawy teoretyczne, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod, opisać aparaturę, wymienić stosowane techniki i metody analizy ilościowej | |
5,0 | potrafi wymienić metody chromatograficzne tosowane w anlize związków organicznych, opisać ich podstawy teoretyczne, zdefiniować zakres zastosowań poszczególnych metod, opisać aparaturę, opisać stosowane techniki i metody analizy ilościowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D16-13_U01 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | 2,0 | |
3,0 | potrafi zgromadzic i zanalizować literature dotyczącą przedmiotu badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_U02 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w przemysle produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | 2,0 | |
3,0 | potrafi zgromadzic i zanalizować literature dotyczącą przedmiotu badań,w szczególności ocenić pod względem zagrożeń dla środowiska i ekonomiczności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_U03 potrafi zaproponować aparaturę, ustalić parametry procesu, dobrać optymalne warunki jego prowadzenia, wybrać odpowiednie metody rozdzielania mieszanin, pozyskiwania produktów ze zódeł naturalnych, metody analizy i ustalania struktury produktów. | 2,0 | |
3,0 | potrafi zaplanować aparaturę konieczna do przeprowadzenia procesu, okreslic sposób prowadzenia , wydzielania i oczyszcania produktu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_U04 potrafi zaplanować i przeprowadzić w skali laboratoryjnej procesy i operacje jednostkowe wieloetapowej syntezy okreslonego znanego lub nowego produktu lekiej syntezy organicznej, zaproponować i zastosować odpowiednie sposoby wydzielania, oczyszczania i analizy półproduktów i produktu finalnego | 2,0 | |
3,0 | potrafi przeprowadzić zaprojektowny proces, wydzielić, oczyścic i zaanalizować produkt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_U05 potrafi ocenić przydatność metody spektroskopowej (NMR, IR, UV-VIS, MS) do rozwiązania konkretnego problemu analitycznego | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi zaproponować metody spektroskopowe odpowiednie do analizy jakościowej określonego produktu, zaproponowac aparature i warunki analiz | |
3,5 | potrafi zaproponować metody spektroskopowe odpowiednie do analizy jakościowej określonego produktu, zaproponowac aparature, wybrac odpowiednie techniki pomiarowe i warunki analiz | |
4,0 | potrafi zaproponować metody spektroskopowe odpowiednie do analizy jakościowej określonego produktu i na podstawie analizy widm (NMR, IR, UV-VIS, MS ustalic strukturę związku | |
4,5 | potrafi zaproponować rózne techniki pomiarowe metod spektroskopowych do rozwiązania określonego problemu np., do analizy jakościowej określonego produktu i na podstawie analizy widm (NMR, IR, UV-VIS, MS ustalić strukturę związku | |
5,0 | potrafi wyjaśnić i opisać mozliwość zastosowania metod spektroskopowych ( NMR, IR, UV-VIS) w analizie ilościowej i jakościowej określonego produktu, zaproponowac techniki i warunki wykonania analiz | |
TCH_2A_D16-13_U06 Potrafi wskazać odpowiednią metodę chromatograficzną (GC, GC/MS, LC, HPLC) do analizy jakościowej i ilościowej produktów organicznych | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi dokonać wyboru metody chromatograficnej, aparatury i techniki odpowiedniej do wykonania analizy ilościowej wybranego produktu organicznego | |
3,5 | potrafi dokonać wyboru metody chromatograficnej, aparatury i techniki odpowiedniej do wykonania analizy ilościowej wybranego produktu organicznego, ocenic i wyjasnic wyniki pomiarów | |
4,0 | potrafi dokonać wyboru metody chromatograficnej, aparatury, techniki odpowiedniej do wykonania analizy ilościowej mieszaniny produktów, ocenić i wyjasnić wyniki pomiarów | |
4,5 | potrafi dokonać wyboru metody chromatograficnej, aparatury i techniki odpowiedniej do wykonania analizy ilściowej i jakościowej (GC/MS) mieszaniny produktów , ocenić i wyjasnic wyniki pomiarów | |
5,0 | potrafi dokonać wyboru metody chromatograficnej, aparatury i techniki odpowiedniej do wykonania analizy ilściowej i jakościowej (GC/MS) mieszaniny produktów, zaproponować sposób rozdziału mieszaniny i warunki analizy ilosciowej i jakościowej jej składników |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D16-13_K01 potrafi mysleć i działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynieskiej | 2,0 | |
3,0 | potrafi prawidłowo ocenić efekty pracy i przedstawic je podczas ustnego zaliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_K02 potrafi przekazywać wiedze dotyczącą pozytywnych i negatywnych nowych rozwiązan związanych technologicznych produktów organicznych | 2,0 | |
3,0 | potrafi ocenić pozytywne i negatywne aspekty analizowanych rozwiązań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D16-13_K03 rozumie potrzebe kształcenia ustawicznego i potrafi prawidłowom okreslić priorytety związane z realizacją zadań | 2,0 | |
3,0 | potrafi prawidlowo określic priorytety w rozwiązywaniu zadań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Szczepaniak, "Metody instrumentalne w analizie chemicznej", PWN, Warszawa, 2007
- A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
- W. Zieliński, A. Rajca, "Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych", WNT, Warszawa, 2000
- J.T. Wróbel, Preparatyka i Elementy Syntezy Organicznej, PWN, Warszawa, 1983, I