Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_A03_U01 | Student umie ocenić do jakiej kategorii prawa własności intelektualnej zakwalifikować dany rodzaj utworu, posługiwać sie bazami patentowymi, ocenić zdolność patentową innowacji oraz przygotować szkic zgloszenia patentowego krajowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi |
---|
TCH_2A_U02 | potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim |
TCH_2A_U03 | potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U04 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności |
TCH_2A_U07 | ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U20 | potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozszerzenie wiadomości studenta nt podstaw prawa dot. ochrony własności intelektualnej oraz praw wyłącznych. Rozróżnianie prawnie dozwolonych i niedozwolonych zachowań dot. dysponowania własnością intelektualną, w tym własnymi publikacjami w czasopismach naukowych i technicznych. Kwestia dot. plagiatu. Prawa majątkowe. Zapoznanie z metodyką badań patentowych oraz przygotowania szkicu zgłoszenia patentowego. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Informacja patentowa i badania patentowe: aktualizacja informacji |
---|
T-W-2 | Prawo autorskie: rozszerzenie zakresu wiedzy |
T-W-1 | Informacje ogólne: przypomnienie nt. rodzajow przedmiotów ochrony własności intelektualnej |
T-W-4 | Procedura zgłoszenia patentowego w systemie krajowym |
T-W-5 | Szkic sposobu przygotowania zgłoszenia patentowego krajowego |
Metody nauczania | M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zasób wiedzy, aktywność i kreatywność studenta, w tym wartość merytoryczna przygotowanego szkicu zgłoszenia patentowego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie zdefiniować różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, nie potrafi dokonywać oceny zdolności patentowej, opracować szkicu zgłoszenia patentowego |
3,0 | Student ma ograniczone umiejętności w zakresie definiowania różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, dokonywania oceny zdolności patentowej, opracowania szkicu zgłoszenia patentowego |
3,5 | Student ma podstawowe umiejętności w zakresie definiowania różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, dokonywania oceny zdolności patentowej, opracowania szkicu zgłoszenia patentowego |
4,0 | Student ma umiejętności w zakresie definiowania różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, dokonywania oceny zdolności patentowej, opracowania szkicu zgłoszenia patentowego |
4,5 | Student ma umiejętności w zakresie definiowania różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, dokonywania oceny zdolności patentowej, opracowania szkicu zgłoszenia patentowego. Potrafi także scharakteryzować różnice wymagań przy aplikacji o udzielenie patentu krajowego, europejskiego oraz międzynarodowego |
5,0 | Student ma umiejętności w zakresie definiowania różnic między kategoriami prawnymi rodzajów własności intelektualnej, dokonywania oceny zdolności patentowej, opracowania szkicu zgłoszenia patentowego. Potrafi także scharakteryzować różnice wymagań przy aplikacji o udzielenie patentu krajowego, europejskiego oraz międzynarodowego, a także ogólne zasady sprzedaży licencji |