Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D07-05_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie scharakteryzować różne procesy membranowe oraz zaproponować nowoczesne technologie membranowe do rozdziału w procesach biotechnologicznych. Powinien wskazać kierunki rozwoju biotechnologii.
Zdobycie kompetencji społecznej współpracy w grupie, umiejetności wspólnego rozwiązywania problemów, dobierania narzędzi oraz nowoczesnych technik do rozdziału substancji
Zdobycie kompetencji personalnych w zakresie dobierania oraz analizy literatury dotyczącej technologii membranowych w biotechnologii oraz wykorzystania jej w praktyce w swoich projektach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W12 | ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością |
---|
TCH_2A_W11 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
TCH_2A_W13 | ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie kompetencji personalnych w zakresie dobierania oraz analizy literatury dotyczącej nowoczesnych technik separacji oraz wykorzystania jej w praktyce |
---|
C-1 | Dobierania narzędzi, nowoczesnych technologii membranowych do rozdziału składników roztworów procesowych w biotechnologii |
C-3 | Zdobycie kompetencji społecznej współpracy w grupie, umiejetności wspólnego rozwiązywania problemów |
Treści programowe | T-L-3 | Separacja składników brzeczki fermentacyjnej metodą ultrafiltracji. |
---|
T-W-2 | Ciśnieniowe techniki rozdziału – mikrofiltracja, ultrafiltracja, nanofiltracja, odwrócona osmoza. Moduły membranowe i ich charakterystyka. Polaryzacja stężeniowa. |
T-L-5 | Oczyszczanie roztworów metodą nanofiltracji |
T-W-1 | Wprowadzenie do technik membranowych. Podstawowe prawa transportu. Pojęcie membrany, rodzaje membran. Charakterystyka membran. Podstawowe techniki formowania membran. |
T-L-2 | Fermentacja alkoholowa w bioreaktorze |
T-W-4 | Prądowe techniki rozdziału. Elektrodializa. Membrany bipolarne. Reakcyjno-dyfuzyjne techniki rozdziału – membrany ciekłe. Kontaktory. |
T-W-3 | Dyfuzyjne techniki rozdziału. Separacja par i gazów. Perwaporacja. Destylacja membranowa. Dializa dyfuzyjna. Dializa donnanowska. |
T-L-1 | Oczyszczanie wody metodą odwróconej osmozy i obliczanie wydajności instalacji RO przy oczyszczaniu wody określonej jakości. |
T-L-4 | Proces mycia membran w instalacji ultrafiltracji po separacji brzeczki fermentacyjnej |
T-W-5 | Separacja membranowa w biotechnologii. Odsalanie wód techniką RO. Immobilizacja enzymów i mikroorganizmów na/w membranach. Bioreaktory membranowe. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady wspomagane prezentacją multimedialną. |
---|
M-2 | Na zajęciach zespołowa realizacja zadań. |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań. |
S-1 | Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować procesów membranowych ani zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi. |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować procesy membranowe oraz zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi w 60 % |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować procesy membranowe oraz zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi w 70%. |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować procesy membranowe oraz zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi w 80%. |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować procesy membranowe oraz zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi w 90 %. |
5,0 | Student potrafi w pełni scharakteryzować procesy membranowe oraz zaproponować rozwiązania problemów rozdziału technikami membranowymi. |