Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D08-09_W04 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać paramerty wody ujmowanej do zaopatrzenia ludności i na cele gospodarcze, wpływ poszczególnych procesów oczyszania na jakość wody podczas jej uzdatniania, dobrać analizy kontroli jakości wody na poszczególnych etapach uzdatniania
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać zmiany zachodzące w środowisku przy odprowadzaniu ścieków do zbiorników wodnych, konieczny stopień ich oszyszczania oraz dobrać analizy do kontroli oczyszczania ścieków |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W04 | ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Przedstawienie warunków kształtowania składu chemucznego wody powierzchniowej i gruntowej oraz procesów zachodzących w wodach przy doprowadzeniu ścieków. |
---|
C-4 | Przedstawienie poszczególnych analiz ścieków w procesie oczyszczania ścieków zgodnie z obowiązującymi standardami |
C-3 | Przedstawienie procesu uzdatniania wód z kontrolą analityczną na poszczególnych etapach uzdatniania |
C-2 | Przedstawienie znaczenia poszczególnych analiz wody w procesie uzdatniania wody z godnie z obowiązującymi standardami. |
C-5 | Przedstawienie wybranego procesu oczyszczania ścieków z kontrolą analityczną |
Treści programowe | T-W-4 | Kontrola procesów uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach oczyszczania. |
---|
T-W-1 | Kształtowanie się składu chemicznego wód naturalnych. Charakterystyka wód powierzchniowych i podziemnych. |
T-W-3 | Uzdatnianie wód powierzchniowych i podziemnych do celów komunalnych. Charakterystyka ścieków komunalnych i wybranych ścieków przemysłowych. Cel i zakres badania wody i ścieków. |
T-W-2 | Obowiązujące rozporządzenia w sprawie klasyfikacji wód. Rozporządzenie dotyczące ścieków wprowadzanych do wód i gleby. Wymagania stawiane wodzie do picia i na potrzeby gospodarcze. |
T-W-5 | Ogólne zagadnienia metodyki badania wody i ścieków. Zasady pobierania próbek do badań fizykochemicznych i oznaczeń specjalnych. Przechowywanie i utrwalanie próbek. |
T-W-6 | Fizyczne i chemiczne wskaźniki jakości wody. Fizyczne i chemiczne badanie ścieków. Wskaźniki zanieczyszczenia związkami organicznymi. Związki refrakcyjne. Wskaźniki bakteriologiczne. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady wspomagane prezentacją multimedialną. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi opisać parametrów charakteryzujących wodę i ścieki. Nie potrafi dobrać analiz niezbędnych do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach procesu |
3,0 | Student potrafi opisać parametry charakteryzujące wodę i ścieki. Potrafi dobrać analizy niezbędne do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach. Wiedza prezentowana w 60% |
3,5 | Student potrafi opisać parametry charakteryzujące wodę i ścieki. Potrafi dobrać analizy niezbędne do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach. Wiedza prezentowana w 70% |
4,0 | Student potrafi opisać parametry charakteryzujące wodę i ścieki. Potrafi dobrać analizy niezbędne do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach. Wiedza prezentowana w 80% |
4,5 | Student potrafi opisać parametry charakteryzujące wodę i ścieki. Potrafi dobrać analizy niezbędne do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach. Wiedza prezentowana w 90% |
5,0 | Student w pełni potrafi opisać parametry charakteryzujące wodę i ścieki. Potrafi dobrać analizy niezbędne do kontroli uzdatniania wody i oczyszczania ścieków na poszczególnych etapach. |