Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D08-03_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać podstawy rozdziału metodami membranowymi
Powinien być w stanie dobrać technikę membranową do rozwiązania postawionego problemu
- usuwania z wody zanieczyszczeń
- oczyszczania ścieków
- oczyszczania gazów odlotowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_W11 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z metodami separacji membranowej |
---|
C-3 | Zapoznanie studenta z wykorzystaniem technik membranowych do oczyszczania ścieków |
C-4 | Zapoznanie studenta z wykorzystaniem technik membranowychdo rozdziału mieszanin gazowych |
C-2 | Zapoznanie studenta z wykorzystaniem technik membranowych głównie do odsalania, uzdatniania wody do zaopatrzenia ludności w wodę do picia i na potrzeby gospodarcze |
Treści programowe | T-W-6 | Reakcyjno-dyfuzyjne techniki rozdziału – membrany ciekłe. |
---|
T-W-4 | Dyfuzyjne techniki rozdziału. Separacja par i gazów. Perwaporacja. Destylacja membranowa. Dializa dyfuzyjna. Dializa donnanowska. Kontaktory. |
T-W-9 | Zastosowanie techniki separacji membranowej do wzbogacania gazów naturalnych. Wzbogacanie powietrza w tlen, uzyskiwanie czystego azotu. Techniki membranowe w oczyszczaniu powietrza |
T-W-3 | Moduły membranowe i ich charakterystyka. Polaryzacja stężeniowa. |
T-W-7 | Odsalanie wód techniką RO. Wymagania i metody wstępnego przygotowania wód zasolonych do RO. Demineralizacja i otrzymywanie wody ultraczystej. |
T-W-5 | Prądowe techniki rozdziału. Elektrodializa. Membrany bipolarne. |
T-W-8 | Zmiękczanie wód. Uzdatnianie wody do picia technikami membranowymi, porównanie z technikami klasycznymi. Przemysłowe stacje uzdatniania wody technikami membranowymi |
T-W-2 | Ciśnieniowe techniki rozdziału – mikrofiltracja, ultrafiltracja, nanofiltracja, odwrócona osmoza. |
T-W-1 | Podstawowe techniki formowania membran. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady wspomagane prezentacją multimedialną. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować metod rozdziału membranowego, ani dobrać techniki membranowej do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować metody rozdziału membranowego, dobrać techniki membranowe do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych, wiedza w 60% |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować metody rozdziału membranowego, dobrać techniki membranowe do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych, wiedza w 70% |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować metody rozdziału membranowego, dobrać techniki membranowe do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych, wiedza w 80% |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować metody rozdziału membranowego, dobrać techniki membranowe do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych, wiedza w 90% |
5,0 | Student potrafi w pełni scharakteryzować metody rozdziału membranowego, dobrać techniki membranowe do usuwania z wody zanieczyszczeń, oczyszczania ścieków i gazów odlotowych, |