Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D11-02_K01 | Kreatywnosc w zakresie stosowania wiedzy dotyczacej technologii tworzyw, włókien i elastomerów, nabycie swiadomosci szerokiego stosowania,
wpływu i znaczenia materiałów polimerowych na co dzien. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_K01 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
TCH_2A_K02 | rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z technologią otrzymywania tworzyw polimerowych, włókien i elastomerów, ich właściwościami i profilem zastosowań |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu technologii otrzymywania tworzyw polimerowych, włókien i elastomerów, umiejśtność oceny ich właściwości i profilu zastosowań |
Treści programowe | T-W-8 | POLIMERY SPECJALNE
- Polimery z pamięcią kształtu
- Polimery przewodzące
- Ciekłe kryształy
- Polimery z zastosowaniach biomedycznych |
---|
T-W-5 | ELASTOMERY TERMOPLASTYCZNE
- budowa i właściwości fizyko-chemiczne elastomerów termoplastycznych
- otrzymywanie elastomerów termoplastycznych
- typowe elastomery termoplastyczne(PUR, KPEE, KPEA)
- zastosowanie i recykling elastomerów termoplastycznych |
T-W-3 | ELASTOMERY
- kauczuki
- wulkanizacja gumy
- właściwości i zastosowanie gumy |
T-W-7 | POLIMERY POCHODZENIA NATURALNEGO
- Polisacharydy
- Lignina
- Proteiny (białka)
- Celuloza (zastosowanie, wyrób papieru, formowanie włókien celulozowych, pochodne celulozy)
- Skrobia (właściwości, zastosowanie)
- Chityna i Chitozan |
T-W-2 | TWORZYWA TERMOPLASTYCZNE
- polimery powstałe w wyniku polimeryzacji (PE, PP, PVC, PS, PTFE, PMMA, PVAC,
- polimery powstałe w wyniku polikondensacji (poliestry, poliamidy, poliwęglany, polisilikony, polifenyleny, żywice fenolowe, żywice maleinowe, nienasycone żywice poliestrowe)
- polimery powstałe w wyniku poliaddycji (poliuretany, polimoczniki)
- recykling tworzyw termolastycznych
TWORZYWA TERMO- I CHEMOUTWARDZALNE
- Budowa tworzyw termo- i chemoutwardzalnych
- Właściwości fizyczne i mechaniczne tworzyw usieciowanych
- Zastosowania tworzyw utwardzalnych
- recykling tworzyw termo- i chemoutwardzalnych |
T-W-6 | WŁÓKNA CHEMICZNE
- podział włókien
- włókna pochodzenia naturalnego (roślinne i zwierzęce)
- włókna pochodzenia syntetycznego
- zasady formowania włókien (metoda z roztworu, metoda ze stopu)
- badanie właściwości włókien
- zastosowanie włókien pochodzenia naturalnego i syntetycznego |
T-W-1 | POLIMERY
- definicja polimeru
- ciężar cząsteczkowy
- klasyfikacja polimerów (wg. pochodzenia, architektury łańcucha, składu chemicznego, budowy stereochemicznej, właściwości)
- Przemiany fazowe w polimerach
- otrzymywanie polimerów (polimeryzacja, polikondensacja, poliaddycja)
TWORZYWA SZTUCZNE
- podział tworzyw ogólny
- przetwórstwo tworzyw (wtrysk, wytłaczanie, prasowanie, formowanie tłoczne)
- badania polimerów
- właściwości użytkowe
- zastosowanie tworzyw sztucznych |
T-W-4 | RECYKLING WYROBÓW GUMOWYCH
- Przemysł gumowy a środowisko
- Sposoby utylizacji zużytych wyrobów gumowych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: okreslenie wiedzy studenta zdobytej podczas kursu |
---|
S-1 | Ocena formująca: okreslenie wiedzy studenta i zrozumienia materiału z poprzedniego wykładu (w formie dyskusji). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje sie kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy dotyczacej
technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów |
3,0 | Student wykazuje sie ograniczona kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy
dotyczacej technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów |
3,5 | Student wykazuje sie ograniczona kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy
dotyczacej technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów oraz posiada ograniczona świadomosc stosowania podstawowych materiałów polimerowych. |
4,0 | Student wykazuje sie kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy
dotyczacej technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów oraz posiada swiadomosc stosowania podstawowych materiałów polimerowych. |
4,5 | Student wykazuje sie kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy dotyczacej
technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów oraz wykazuje swiadomosc stosowania tworzyw, włókien i elastomerów w zyciu prywatnym i zawodowym. |
5,0 | Student wykazuje sie kreatywnoscia w zakresie stosowania wiedzy dotyczacej
technologii otrzymywania tworzyw, włókien i elastomerów oraz wykazuje swiadomosc szerokiego stosowania tworzyw, włókien i elastomerów w zyciu prywatnym i zawodowym. Ponadto rozumie oddziaływania materiałów polimerowych na srodowisko. |