Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia podstawowej syntezy organicznej

Sylabus przedmiotu Normalizacja i system REACH:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Normalizacja i system REACH
Specjalność Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Tryba <Beata.Tryba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza na temat substancji chemicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studentów z rozporządzeniem REACH i CLP
C-2Zapoznanie studentów z dokumentacją, udzielaniem zezwoleń i rejestracją w systemie REACH
C-3Zapoznanie studentów z przeprowadzeniem oceny ryzyka substancji chemicznych i przygotowywaniem karty charakterystyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rozporządzenie i przepisy prawne dotyczące REACH2
T-W-2Regulacja CLP (klasyfikacja, oznakowanie i pakowanie substancji oraz mieszanin)1
T-W-3Rejestracja w systemie REACH2
T-W-4Ocena ryzyka, zbieranie informacji o substancjach chemicznych3
T-W-5Postępowanie z substancjami chemicznymi specjalnymi1
T-W-6Udzielanie zezwoleń2
T-W-7Przygotowywanie karty charakterystyki substancji chemicznej1
T-W-8Obowiązki przedsiębiorców wynikające z rozporządzeń REACH i CLP2
T-W-9Przegląd działań i osiągnięć systemu REACH1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przegląd i zbieranie materiałów6
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia15
A-W-4Konsultacje z wykładowcą2
A-W-5Samodzielna praca i zapoznanie się z rozporządzeniami10
A-W-6Zbieranie informacji o działalności systemu REACH w zakładach przemysłowych10
A-W-7Zaliczenie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-09_W11
Student posiada wiedzę na temat wytwarzanych produktów chemicznych oraz półproduktów i surowców, które występują na rynku, potrafi je zidentyfikować, sklasyfikować i oznakować, zna procedurę rejestracji substancji chemicznych w systemie REACH
TCH_2A_W11T2A_W04InzA2_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-2M-1S-1
TCH_2A_D13-09_W12
Student posiada wiedzę na temat zbierania informacji o substancjach chemicznych, ocenie ryzyka i bezpieczeństwa chemicznego, wykorzystuje do tego najlepsze dostępne techniki
TCH_2A_W12T2A_W05, T2A_W06InzA2_W01C-3T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-4M-1S-1
TCH_2A_D13-09_W13
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat substancji chemicznych stosowanych w procesach technologicznych
TCH_2A_W13T2A_W07InzA2_W02C-3T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-09_U01
Student potrafi znależć rozporządzenia i akty prawne związane z systemem REACH oraz inne materiały pomocnicze, także w języku angielskim
TCH_2A_U01T2A_U01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-09_K01
Student ma świadomość istniejących zagrożeń, związanych z produkcją i dystrybucją substancji chemicznych, potrafi te zagrożenia zidentyfikować i wie w jaki sposób postępować z substancjami chemicznymi, dążąc do ograniczenia ich negartywnego wpływu na środowisko oraz zdrowie i bezpieczeństwo ludzi
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-1T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-09_W11
Student posiada wiedzę na temat wytwarzanych produktów chemicznych oraz półproduktów i surowców, które występują na rynku, potrafi je zidentyfikować, sklasyfikować i oznakować, zna procedurę rejestracji substancji chemicznych w systemie REACH
2,0Student nie zna systemu REACH
3,0Student zna system REACH w stopniu podstawowym
3,5Student zna system REACH, jego złożenia i funkcjonowanie, test wypełnia poprawnie w zakresie 65-75 %
4,0Student zna system REACH, zalicza materiał w 80%
4,5Student zna system REACH, zalicza materiał w zakresie około 90%
5,0Student zna system REACH, zalicza materiał przynajmniej w zakresie 95%
TCH_2A_D13-09_W12
Student posiada wiedzę na temat zbierania informacji o substancjach chemicznych, ocenie ryzyka i bezpieczeństwa chemicznego, wykorzystuje do tego najlepsze dostępne techniki
2,0Student zalicza test końcowy z wynikiem poniżej 50%
3,0Student zalicza test końcowy przynajmniej w 60%
3,5Student zalicza test z wynikiem 65-75%
4,0Student zalicza test w zakresie 80%
4,5Student zalicza test z wynikiem przynajmniej 90%
5,0Student zalicza test z wynikiem powyżej 95%
TCH_2A_D13-09_W13
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat substancji chemicznych stosowanych w procesach technologicznych
2,0Student zalicza test końcowy z wynikiem poniżej 50%
3,0Student zalicza test końcowy z wynikiem przynajmniej 60%
3,5Student zalicza test końcowy z wynikiem w zakresie 65-75%
4,0Student zalicza test końcowy z wynikiem około 80%
4,5Student zalicza test końcowy z wynikiem około 90%
5,0Student zalicza test końcowy z wynikiem powyżej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-09_U01
Student potrafi znależć rozporządzenia i akty prawne związane z systemem REACH oraz inne materiały pomocnicze, także w języku angielskim
2,0Student nie zalicza testu końcowego, ie potrafi zaleźć materiałów źródłowych
3,0Student potrafi znaleźć niektóre materiały i rozporządzeia związae z systemem REACH, zalicza test w zakresie około 60-65%
3,5Student potrafi zaleźć materiały źródłowe podstawowe, zalicza test w zakresie około 75%
4,0Student potrafi zanleźć materiały źródłowe, zalicza test w zakresie około 80%
4,5Student doskonale sobie radzi ze znalezieniem materiałów wykładowych, zalicza test z wynikiem około 90%
5,0Student doskonale sobie radzi ze znalezieniem materiałów wykładowych, zalicza test z wynikiem powyżej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-09_K01
Student ma świadomość istniejących zagrożeń, związanych z produkcją i dystrybucją substancji chemicznych, potrafi te zagrożenia zidentyfikować i wie w jaki sposób postępować z substancjami chemicznymi, dążąc do ograniczenia ich negartywnego wpływu na środowisko oraz zdrowie i bezpieczeństwo ludzi
2,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH
3,0Student zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem przynajmniej 60%
3,5Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem w zakresie 65-75%
4,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem około 80%
4,5Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem około 90%
5,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem ponad 95%

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie (WE) 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE
  2. Poradnik dotyczący rejestracji, http://echa.europa.eu
  3. Wskazówki dotyczące wymagań w zakresie informacji oraz oceny bezpieczeństwa chemicznego, http://echa.europa.eu
  4. Poradnik dotyczący przygotowywania wniosku o udzielenie zezwolenia, http://echa.europa.eu
  5. Poradnik dotyczący identyfikacji i nazywania substancji na podstawie rozporządzeń REACH i CLP, http://echa.europa.eu
  6. Poradnik dotyczący sporządzania kart charakterystyki, http://echa.europa.eu
  7. Poradnik na temat analizy społeczno-ekonomicznej – części wniosku o udzielenie zezwolenia, http://echa.europa.eu

Literatura dodatkowa

  1. Poradnik dotyczący odpadów i substancji odzyskiwanych, http://echa.europa.eu
  2. Poradnik dla dalszych użytkowników, http://echa.europa.eu
  3. Poradniki dotyczące substancji w wyrobach, http://echa.europa.eu

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozporządzenie i przepisy prawne dotyczące REACH2
T-W-2Regulacja CLP (klasyfikacja, oznakowanie i pakowanie substancji oraz mieszanin)1
T-W-3Rejestracja w systemie REACH2
T-W-4Ocena ryzyka, zbieranie informacji o substancjach chemicznych3
T-W-5Postępowanie z substancjami chemicznymi specjalnymi1
T-W-6Udzielanie zezwoleń2
T-W-7Przygotowywanie karty charakterystyki substancji chemicznej1
T-W-8Obowiązki przedsiębiorców wynikające z rozporządzeń REACH i CLP2
T-W-9Przegląd działań i osiągnięć systemu REACH1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przegląd i zbieranie materiałów6
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia15
A-W-4Konsultacje z wykładowcą2
A-W-5Samodzielna praca i zapoznanie się z rozporządzeniami10
A-W-6Zbieranie informacji o działalności systemu REACH w zakładach przemysłowych10
A-W-7Zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-09_W11Student posiada wiedzę na temat wytwarzanych produktów chemicznych oraz półproduktów i surowców, które występują na rynku, potrafi je zidentyfikować, sklasyfikować i oznakować, zna procedurę rejestracji substancji chemicznych w systemie REACH
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z rozporządzeniem REACH i CLP
C-2Zapoznanie studentów z dokumentacją, udzielaniem zezwoleń i rejestracją w systemie REACH
Treści programoweT-W-1Rozporządzenie i przepisy prawne dotyczące REACH
T-W-7Przygotowywanie karty charakterystyki substancji chemicznej
T-W-3Rejestracja w systemie REACH
T-W-2Regulacja CLP (klasyfikacja, oznakowanie i pakowanie substancji oraz mieszanin)
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna systemu REACH
3,0Student zna system REACH w stopniu podstawowym
3,5Student zna system REACH, jego złożenia i funkcjonowanie, test wypełnia poprawnie w zakresie 65-75 %
4,0Student zna system REACH, zalicza materiał w 80%
4,5Student zna system REACH, zalicza materiał w zakresie około 90%
5,0Student zna system REACH, zalicza materiał przynajmniej w zakresie 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-09_W12Student posiada wiedzę na temat zbierania informacji o substancjach chemicznych, ocenie ryzyka i bezpieczeństwa chemicznego, wykorzystuje do tego najlepsze dostępne techniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z przeprowadzeniem oceny ryzyka substancji chemicznych i przygotowywaniem karty charakterystyki
Treści programoweT-W-8Obowiązki przedsiębiorców wynikające z rozporządzeń REACH i CLP
T-W-5Postępowanie z substancjami chemicznymi specjalnymi
T-W-7Przygotowywanie karty charakterystyki substancji chemicznej
T-W-4Ocena ryzyka, zbieranie informacji o substancjach chemicznych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zalicza test końcowy z wynikiem poniżej 50%
3,0Student zalicza test końcowy przynajmniej w 60%
3,5Student zalicza test z wynikiem 65-75%
4,0Student zalicza test w zakresie 80%
4,5Student zalicza test z wynikiem przynajmniej 90%
5,0Student zalicza test z wynikiem powyżej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-09_W13Student posiada pogłębioną wiedzę na temat substancji chemicznych stosowanych w procesach technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z przeprowadzeniem oceny ryzyka substancji chemicznych i przygotowywaniem karty charakterystyki
Treści programoweT-W-8Obowiązki przedsiębiorców wynikające z rozporządzeń REACH i CLP
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zalicza test końcowy z wynikiem poniżej 50%
3,0Student zalicza test końcowy z wynikiem przynajmniej 60%
3,5Student zalicza test końcowy z wynikiem w zakresie 65-75%
4,0Student zalicza test końcowy z wynikiem około 80%
4,5Student zalicza test końcowy z wynikiem około 90%
5,0Student zalicza test końcowy z wynikiem powyżej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-09_U01Student potrafi znależć rozporządzenia i akty prawne związane z systemem REACH oraz inne materiały pomocnicze, także w języku angielskim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z rozporządzeniem REACH i CLP
C-2Zapoznanie studentów z dokumentacją, udzielaniem zezwoleń i rejestracją w systemie REACH
C-3Zapoznanie studentów z przeprowadzeniem oceny ryzyka substancji chemicznych i przygotowywaniem karty charakterystyki
Treści programoweT-W-2Regulacja CLP (klasyfikacja, oznakowanie i pakowanie substancji oraz mieszanin)
T-W-1Rozporządzenie i przepisy prawne dotyczące REACH
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zalicza testu końcowego, ie potrafi zaleźć materiałów źródłowych
3,0Student potrafi znaleźć niektóre materiały i rozporządzeia związae z systemem REACH, zalicza test w zakresie około 60-65%
3,5Student potrafi zaleźć materiały źródłowe podstawowe, zalicza test w zakresie około 75%
4,0Student potrafi zanleźć materiały źródłowe, zalicza test w zakresie około 80%
4,5Student doskonale sobie radzi ze znalezieniem materiałów wykładowych, zalicza test z wynikiem około 90%
5,0Student doskonale sobie radzi ze znalezieniem materiałów wykładowych, zalicza test z wynikiem powyżej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-09_K01Student ma świadomość istniejących zagrożeń, związanych z produkcją i dystrybucją substancji chemicznych, potrafi te zagrożenia zidentyfikować i wie w jaki sposób postępować z substancjami chemicznymi, dążąc do ograniczenia ich negartywnego wpływu na środowisko oraz zdrowie i bezpieczeństwo ludzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z przeprowadzeniem oceny ryzyka substancji chemicznych i przygotowywaniem karty charakterystyki
C-1Zaznajomienie studentów z rozporządzeniem REACH i CLP
Treści programoweT-W-9Przegląd działań i osiągnięć systemu REACH
T-W-2Regulacja CLP (klasyfikacja, oznakowanie i pakowanie substancji oraz mieszanin)
T-W-4Ocena ryzyka, zbieranie informacji o substancjach chemicznych
T-W-5Postępowanie z substancjami chemicznymi specjalnymi
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test sprawdzający na koniec wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH
3,0Student zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem przynajmniej 60%
3,5Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem w zakresie 65-75%
4,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem około 80%
4,5Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem około 90%
5,0Student nie zna i nie wie po co zostało wprowadzone rozporządzenie dotyczące REACH, zalicza test z wynikiem ponad 95%