Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D10-09_U02 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie).
Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
TCH_2A_U13 | potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U17 | potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U18 | potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Zdobycie umiejętności poprawnego opracowywania otrzymanych wyników badań i ich interpretacji. |
---|
C-2 | Zdobycie umiejętności prowadzenia i kontroli zaplanowanych w ramach pracy dyplomowej badań eksperymentalnych. |
Treści programowe | T-L-2 | Przygotowanie stanowiska badawczego i testowanie popawnosci jego działania. |
---|
T-L-3 | Dobór metod i technik wykorzystywanych do kontroli założonych badań eksperymentalnych, sprawdzenie ich przydatności do opisu prowadzonych doswiadczeń |
T-L-4 | Przeprowadzenie badań wstępnych i opracowanie uzyskanych wyników. |
Metody nauczania | M-1 | Ciągła beazposrednia praca ze studentem w laboratorium |
---|
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena jakości oraz kompletnosci wykonanych zadań |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji zaplanowanych badań |
S-1 | Ocena formująca: Kontrola postepów realizowanych zadań |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Potrafi nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym wykorzystać zdobytej wiedzy do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,5 | Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,5 | Potrafi Student potrafi w stopniu większym, niż dobry, wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
5,0 | Potrafi Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego w zakresie nanotechnologii, budowy stanowiska eksperymentalnego, doboru odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników i ich interpretacji. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |