Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów

Sylabus przedmiotu Laboratorium technologiczne w powiększonej skali:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium technologiczne w powiększonej skali
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zjawiska powierzchniowe i przemysłowe procesy katalityczne
W-2Bezpieczeństwo produkcji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z operacjami i procesami jednostkowymi z zakresu biotechnologii i technologii chemicznej wchodzącymi w skład procesów realizowanych w powiększonej skali
C-2Przekazanie umiejętności kształtowania nowego procesu technologicznego w zakresie budowy stanowiska badawczego, doboru metod kontroli procesu i produktów w skali laboratoryjnej i powiększonej
C-3Ukształtowanie umiejętności przekazywania swojej wiedzy innym w zakresie istniejących i nowych rozwiązań technologicznych oraz ich oddziaływania na środowisko

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej30
T-L-2Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej30
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych60
A-L-2Przygotowanie do zajęć, opracowanie w formie sprawozdania i zaliczenie30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia w skali wielkolaboratoryjnej
M-2Ćwiczenia produkcyjne na terenie zakładów przemysłowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i produkcyjnych
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_C05_W01
Dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały
TCH_2A_W01, TCH_2A_W05, TCH_2A_W13T2A_W01, T2A_W02, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-2M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_C05_U01
Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu
TCH_2A_U17, TCH_2A_U18T2A_U18, T2A_U19InzA2_U07, InzA2_U08C-1, C-2T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_C05_K01
Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzania nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie
TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-3T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_C05_W01
Dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez prowadzącego częściowo dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
3,5Student naprowadzany przez prowadzącego dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
4,0Student samodzielnie dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
4,5Student samodzielnie dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
5,0Student samodzielnie dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_C05_U01
Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi sformułować koncepcji procesu technologicznego, pod kierunkiem prowadzącego buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
3,5Formułuje koncepcję procesu technologicznego, pod kierunkiem prowadzącego buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
4,0Formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
4,5Formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, częściowo dobiera metody kontroli procesu i produktu
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_C05_K01
Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzania nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, nie rozumie konieczności wprowadzania nowych rozwiązań
3,5Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, częściowo rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań
4,0Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań i potrafi wybać właściwe
4,5Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań, potrafi wybać właściwe kształcąc się indywidualnie
5,0Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzaniai nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie

Literatura podstawowa

  1. J. Szarawara, J. Piotrowski, Podstawy teoretyczne technologii chemicznej, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2010
  2. R. Koch, A. Noworyta, Procesy mechaniczne w inzynierii chemicznej, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1998
  3. R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawajder, Technologia chemiczna organiczna, Wydawnictwo Akademii-Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 1992
  4. K. Schmidt-Szałowski i inni, Podstawy technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2004
  5. H. Saechtling, Tworzywa sztuczne - poradnik, WNT, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. E. Grzywa, J. Molenda, Technmologia podstawowych syntez organicznych, t 1, WNT, Warszawa, 2000
  2. E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntes organicznych, Syntezy, t 2, WNT, Warszawa, 1996
  3. W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyjne, WN PWN, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej30
T-L-2Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej30
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych60
A-L-2Przygotowanie do zajęć, opracowanie w formie sprawozdania i zaliczenie30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_C05_W01Dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z operacjami i procesami jednostkowymi z zakresu biotechnologii i technologii chemicznej wchodzącymi w skład procesów realizowanych w powiększonej skali
C-2Przekazanie umiejętności kształtowania nowego procesu technologicznego w zakresie budowy stanowiska badawczego, doboru metod kontroli procesu i produktów w skali laboratoryjnej i powiększonej
Treści programoweT-L-1Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej
T-L-2Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia produkcyjne na terenie zakładów przemysłowych
M-1Ćwiczenia w skali wielkolaboratoryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i produkcyjnych
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez prowadzącego częściowo dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
3,5Student naprowadzany przez prowadzącego dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
4,0Student samodzielnie dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
4,5Student samodzielnie dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały
5,0Student samodzielnie dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_C05_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z operacjami i procesami jednostkowymi z zakresu biotechnologii i technologii chemicznej wchodzącymi w skład procesów realizowanych w powiększonej skali
C-2Przekazanie umiejętności kształtowania nowego procesu technologicznego w zakresie budowy stanowiska badawczego, doboru metod kontroli procesu i produktów w skali laboratoryjnej i powiększonej
Treści programoweT-L-2Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej
T-L-1Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia w skali wielkolaboratoryjnej
M-2Ćwiczenia produkcyjne na terenie zakładów przemysłowych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i produkcyjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie potrafi sformułować koncepcji procesu technologicznego, pod kierunkiem prowadzącego buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
3,5Formułuje koncepcję procesu technologicznego, pod kierunkiem prowadzącego buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
4,0Formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu
4,5Formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, częściowo dobiera metody kontroli procesu i produktu
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_C05_K01Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzania nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności przekazywania swojej wiedzy innym w zakresie istniejących i nowych rozwiązań technologicznych oraz ich oddziaływania na środowisko
Treści programoweT-L-2Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej
T-L-1Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia w skali wielkolaboratoryjnej
M-2Ćwiczenia produkcyjne na terenie zakładów przemysłowych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i produkcyjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, nie rozumie konieczności wprowadzania nowych rozwiązań
3,5Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, częściowo rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań
4,0Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań i potrafi wybać właściwe
4,5Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, rozumie konieczność wprowadzania nowych rozwiązań, potrafi wybać właściwe kształcąc się indywidualnie
5,0Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzaniai nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie