Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D03-04_W08 | potrafi scharakteryzować związki chemiczne występujace w przemianach biochemicznych i rolę tych przemian w organizmie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W08 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie studentów do prowadzenia badań technologicznych z wybranymi procesami biochemicznymi i związkami biologicznie aktywnymi |
---|
C-3 | ukształtowanie umiejętności z zakresu integrowania wiedzy z chemii i biochemii do rozwiazywania problemów występujących w kosmetykach, lekach, środkach ochrony roślin. |
C-4 | ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z roślinnymi metabolitami wtórnymi. |
C-2 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień związanych z biochemią i związkami biologicznie aktywnymi |
Treści programowe | T-W-6 | Przegląd przemiam katabolicznych i anabolicznych tłuszczy, białek i aminokwasów. |
---|
T-A-4 | Analiza związków biologicznie aktywnych jako składników leków, środków ochrony roślin, kosmetyków. |
T-W-9 | Zapoznanie się z zastosowaniem preparatów enzymatycznych w kosmetykach i analityce. Przegląd związków biologicznie aktywnych występujących w lekach, środkach ochrony roślin i kosmetykach. |
T-A-3 | Wykorzystanie informacji z literatury do wyjaśnienia mechanizmu fotosyntezy, chemosyntezy i przemian biochemicznych cukrów, tłuszczy i białek w organizmie. |
T-W-7 | Zapoznanie się z budową błony komórkowej, skóry. |
T-W-4 | Zapoznanie się z fotosyntezą zachodzącą w roślinie, metabolizmem pierwotnym wystepujacym w roslinie, z cyklem Celvina. |
T-A-1 | Analiza budowy chemicznej cukrów, tłuszczy, aminokwasów i białek. Wlasności chemiczne i ich rola w organizmie. |
T-W-2 | Przegląd grup związków organicznych zaliczanych do metabolitów pierwotnych: cukry, tłuszcze, aminokwasy i białka. Ich budowa chemiczna, własności fizykochemiczne, izomeria. |
T-W-8 | Przegląd podziału witamin, ich budowy chemicznej, wlasności i roli w organizmie. |
T-A-2 | Rozwiązywanie zagadnień zwiazanych z występowaniem nukleotydów, funkcjami DNA i RNA w organizmie, rolą enzymów w przemianach biochemicznych. |
T-W-1 | Przegląd podstawowych składników chemiccznych występujących w komórce. Poznanie podziału i współzależności przemian energii i materii w komórce. |
T-W-5 | Przegląd dróg przemian glukozy, powstawania acetylokoenzymu A, cyklu Krebsa, przemian w łańcuchu oddechowym jako procesu oddychania komórkowego. |
T-W-3 | Zapoznanie się z rolą nukleotydów i kwasów nukleinowych w organizmie i ich budową chemiczną Poznanie budowy, podziału enzymów. Kinetyka enzymatyczna i typy inhibicji wykorzystywane w syntezie organicznej. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwia z przerobionego materialu.
Prezentacja multimedialna opracowanego tematu z zakresu biochemii i zwiazków biologicznie aktywnych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi wymienić wybrane grupy związków chemicznych mających znaczenie jako metabolity pierwotne i wtórne |
3,5 | potrafi wymienić i krótko scharakteryzować wybrane grupy związków chemicznych mających znaczenie jako metabolity pierwotne i wtórne |
4,0 | potrafi wymienić i krótko scharakteryzować większość grup zwiazków chemicznych mających znaczenie jako metabolity pierwotne i wtórne oraz określić mechanizm przemian biochemicznych |
4,5 | potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki chemiczne jako metabolity pierwotne i wtórne, związki biologicznie aktywne występujące w lekach, środkach ochrony roślin, kosmetykach |
5,0 | potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki chemiczne jako metabolity pierwotne i wtórne, opisać wybrane procesy biochemiczne i związki biologicznie aktywne występujące w lekach, środkach ochrony roślin, kosmetykach. |