Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów | ||
Specjalność | Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy chemii i technologii chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami tworzenia dokumentacji technicznej procesu technologicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Studenci wykonują projekt kontroli przebiegu procesu technologicznego i otrzymanych produktów dla wybranego technologii otrzymywania danego produktu. Projekt zawiera opis wybranej technologii, a w szczególności sposobu jej realizacji, charakterystykę surowców i uzyskanych produktów, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz opis procedur kontrolnych. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | zapoznanie z literaturą przedmiotu | 11 |
A-P-3 | konsultacje | 3 |
A-P-4 | przygotowanie sprawozdania-projektu | 16 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykonanie projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-06_W02 Ma wiedzę w zakresie przygotowywania dokumentacji procesu technologicznego i jego optymalizacji | TCH_2A_W02 | T2A_W01 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-06_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej | TCH_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D13-06_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny | TCH_2A_K01 | T2A_K02, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-06_W02 Ma wiedzę w zakresie przygotowywania dokumentacji procesu technologicznego i jego optymalizacji | 2,0 | nie potrafi przygotować dokumentacji projektowej |
3,0 | przygotował dokumentację procesu w stopniu minimalnym | |
3,5 | przygotował dokumentację procesu w stopniu przewyższającym minimum | |
4,0 | dobrze przygotował dokumentację procesu | |
4,5 | dokumentację procesu wykonana jest bardzo dobrze | |
5,0 | Projekt jest pełny i zawiera ciekawe rozwiązania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-06_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej | 2,0 | |
3,0 | Projekt został wykonany na minimum podstawy wymaganej wiedzy szczegółowej zebranej z literatury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D13-06_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie analizy stanu techniki związanego z tematem projektu student wybrał jedno z możliwych i właściwych rozwiązań realizacji projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Schmidt – Szałowski K., Sentek J., Podstawy technologii chemicznej. Organizacja procesów produkcyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001
- Praca zbior. pod red. Synoradzkiego L., Wisialskiego J., Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
- Dylewski R., Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo – projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
Literatura dodatkowa
- Karpiński T., Kozłowski M., Materiały do projektowania procesów technologicznych. Wzory dokumentacji technologicznej i dane ogólne” cz. 1, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2002
- Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2005