Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BI-S-O11.4_W01 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, charakteryzuje rodzaje modeli oraz etapy procesu modelowania, zasady tworzenia, walidacji i wykorzystania modeli w analizie systemów biologicznych, wymienia poznane na zajęciach programy komputerowe do modelowania systemów biologicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_W19 | wskazuje możliwości i znaczenie bezpiecznego stosowania procesów biologicznych i biotechnologicznych w różnych obszarach działalności człowieka i wykorzystanie w nich narzędzi informatycznych |
---|
BI_1A_W18 | ma wiedzę w zakresie podstaw modelowania systemów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_W03 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych procesów i zjawisk przyrodniczych |
---|
P1A_W04 | ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi |
P1A_W05 | ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych |
P1A_W06 | ma wiedzę w zakresie statystyki i informatyki na poziomie pozwalającym na opisywanie i interpretowanie zjawisk przyrodniczych |
P1A_W07 | ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
P1A_W08 | rozumie związki między osiągnięciami wybranej dziedziny nauki i dyscypliny nauk przyrodniczych a możliwościami ich wykorzystania w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej |
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z teoretycznymi i praktycznymi aspektami modelowania systemów biologicznych na różnym poziomie ich złożoności |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Systemy, modele i modelowanie. Proces modelowania |
---|
T-W-2 | Zasady budowy modelu systemu biologicznego. Model jakościowy |
T-W-3 | Zasady tworzenia modeli ilościowych |
T-W-4 | Metody numerycze stosowane w modelowaniu. Estymacja parametrów modelu |
T-W-5 | Walidacja i analiza modelu |
T-W-6 | Modelowanie molekularne. Modelowanie komórek i szlaków komórkowych |
T-W-7 | Modelowanie organizmów żywych. Modele wybranych układów oraz procesów zachodzących w organizmie |
T-W-8 | Modelowanie populacji biologicznych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne przy użyciu komputera i projektora |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zdefiniować pojęcia systemu biologicznego ani modelu, nie jest w stanie wymienić żadnego rodzaju modelu ani etapów procesu modelowania |
3,0 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, wymienia rodzaje modeli oraz etapy procesu modelowania |
3,5 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, krótko opisuje rodzaje modeli oraz etapy procesu modelowania |
4,0 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, charakteryzuje rodzaje modeli oraz etapy procesu modelowania, krótko opisuje zasady tworzenia, walidacji i wykorzystania modeli w analizie systemów biologicznych |
4,5 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, charakteryzuje rodzaje modeli, etapy procesu modelowania oraz zasady tworzenia, walidacji i wykorzystania modeli w analizie systemów biologicznych |
5,0 | Student definiuje pojęcie systemu biologicznego oraz modelu, charakteryzuje rodzaje modeli, etapy procesu modelowania oraz zasady tworzenia, walidacji i wykorzystania modeli w analizie systemów biologicznych; wymienia poznane na zajęciach programy komputerowe do modelowania systemów biologicznych |