Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
specjalność: Systemy informatyczne w biologii

Sylabus przedmiotu Programowanie multimediów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bioinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie multimediów
Specjalność Systemy informatyczne w biologii
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość technik programistycznych
W-2umiejętności zwiążane z pracą w multimedialnym systemie operacyjnym
W-3umiejętność programowania strukturalnego i obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)2
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych2
T-L-3Oprogramowanie GUI2
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu2
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji2
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania2
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych2
T-L-8Zaliczenie laboratorium1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do programowania obiektowego w języku Java2
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia2
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D2
T-W-4Grafika 3D2
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego2
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych2
T-W-7Synteza mowy2
T-W-8Zaliczenie wykładu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2dopracowanie programów realizowanych na zajęciach15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie dokumentacji technicznej środowiska Java15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
M-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzanie stopnia realizacji poszczególnych przykładów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
S-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_W01
Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie stanie definiować podstawowe problemy związane z przetwarzaniem, przesy laniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
BI_1A_W02, BI_1A_W09, BI_1A_W10, BI_1A_W11, BI_1A_W14, BI_1A_W15P1A_W04, P1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-2, S-3
BI_1A_BII-S-O2.1_W02
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
BI_1A_W14P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-2, S-3
BI_1A_BII-S-O2.1_W03
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
BI_1A_W14P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04InzA_W05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-2, S-3
BI_1A_BII-S-O2.1_W04
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
BI_1A_W14P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04InzA_W05C-1T-W-2, T-L-3M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_U01
Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie w stanie opracowywać oprogramowanie rezlizujące podstawowe algorytmy związane z przetwarzaniem, przesylaniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
BI_1A_U09, BI_1A_U10, BI_1A_U11P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U05, P1A_U09, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1M-2S-1, S-4
BI_1A_BII-S-O2.1_U02
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
BI_1A_U14T1A_U05, T1A_U07InzA_U07C-1M-2S-1, S-4
BI_1A_BII-S-O2.1_U03
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
BI_1A_U09P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U07, InzA_U08S-4
BI_1A_BII-S-O2.1_U04
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
BI_1A_U10, BI_1A_U14P1A_U03, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16InzA_U07S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w doniesieniu do autorozwoju; kreatywne podejście do rozwiązywania niestandardowych problemów; świadomość ciągłego kształcenia.
BI_1A_K01, BI_1A_K03, BI_1A_K04P1A_K01, P1A_K02, P1A_K03, P1A_K04, P1A_K05, P1A_K06, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-2, S-3, S-4
BI_1A_BII-S-O2.1_K02
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
BI_1A_K04P1A_K02, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-4
BI_1A_BII-S-O2.1_K03
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
BI_1A_K03P1A_K01, P1A_K02, P1A_K05, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_W01
Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie stanie definiować podstawowe problemy związane z przetwarzaniem, przesy laniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
BI_1A_BII-S-O2.1_W02
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
BI_1A_BII-S-O2.1_W03
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
BI_1A_BII-S-O2.1_W04
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_U01
Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie w stanie opracowywać oprogramowanie rezlizujące podstawowe algorytmy związane z przetwarzaniem, przesylaniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą multimedia
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą multimedia
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującąwybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
BI_1A_BII-S-O2.1_U02
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
BI_1A_BII-S-O2.1_U03
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
BI_1A_BII-S-O2.1_U04
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BI_1A_BII-S-O2.1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w doniesieniu do autorozwoju; kreatywne podejście do rozwiązywania niestandardowych problemów; świadomość ciągłego kształcenia.
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi samodzielnie realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
BI_1A_BII-S-O2.1_K02
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
BI_1A_BII-S-O2.1_K03
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą

Literatura podstawowa

  1. David Bernstein, The Design and Implementation of Multimedia Software With Examples in Java, Jones & Bartlett Publishers, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)2
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych2
T-L-3Oprogramowanie GUI2
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu2
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji2
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania2
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych2
T-L-8Zaliczenie laboratorium1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do programowania obiektowego w języku Java2
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia2
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D2
T-W-4Grafika 3D2
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego2
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych2
T-W-7Synteza mowy2
T-W-8Zaliczenie wykładu1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2dopracowanie programów realizowanych na zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie dokumentacji technicznej środowiska Java15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_W01Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie stanie definiować podstawowe problemy związane z przetwarzaniem, przesy laniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W02zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów
BI_1A_W09zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji
BI_1A_W10ma wiedzę z zakresu inżynierii systemów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych oraz zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
BI_1A_W11ma wiedzę z zakresu architektury systemów komputerowych
BI_1A_W14zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
BI_1A_W15zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem w tym również przy użyciu Internetu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-3Oprogramowanie GUI
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_W02Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W14zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-3Oprogramowanie GUI
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_W03Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W14zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_W04Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_W14zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-L-3Oprogramowanie GUI
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_U01Student w wynku przeprowdzonych zajec będzie w stanie opracowywać oprogramowanie rezlizujące podstawowe algorytmy związane z przetwarzaniem, przesylaniem i prezentowaniem danych multimedialnych w środowisku komputerowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
BI_1A_U10rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania
BI_1A_U11korzysta z różnego rodzaju systemów komputerowych, ocenia różnice między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U05stosuje podstawowe metody statystyczne oraz algorytmy i techniki informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych
P1A_U09umie przygotować w języku polskim i języku obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U11uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzanie stopnia realizacji poszczególnych przykładów na zajęciach laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą multimedia
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą multimedia
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującąwybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_U02Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U14wykorzystuje możliwości oprogramowania do wizualizacji systemów biologicznych, dobiera i optymalizuje warunki prezentacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzanie stopnia realizacji poszczególnych przykładów na zajęciach laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_U03Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U09stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_U04Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_U10rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania
BI_1A_U14wykorzystuje możliwości oprogramowania do wizualizacji systemów biologicznych, dobiera i optymalizuje warunki prezentacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U11uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany
P1A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w doniesieniu do autorozwoju; kreatywne podejście do rozwiązywania niestandardowych problemów; świadomość ciągłego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K01świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej oraz szanuje różnorodność poglądów i kultur
BI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
BI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-3Oprogramowanie GUI
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny w zakresie prezentacji technik programistycznych
M-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe na koniec wykładu i zaliczenie ustne za zankończenie laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
S-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi samodzielnie realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_K02Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K04jest zdolny do efektywnej pracy samodzielnej i zespołowej, wykazuje odpowiedzialność za pracę własną, wspólnie realizowane zadania oraz powierzany sprzęt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-3Oprogramowanie GUI
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBI_1A_BII-S-O2.1_K03Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBI_1A_K03rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), pogłębiania własnej wiedzy w oparciu o naukowe źródła informacji oraz wykazuje chęć dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
P1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami programistycznymi z zakresu tworzenia, przetwarzania , preesyłania i prezentowania treści multimedialnych, takich jak dźwięk, obraz, animacja itp.
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownkia
T-W-3Tworzenie i przetwarzanie grafiki 2D
T-W-4Grafika 3D
T-W-5Przetwarzanie dźwięku cyfrowego
T-W-6Obsługa animacji i innych danych strumieniowych
T-W-7Synteza mowy
T-L-1Wprowadzenie do zintegrowanych środowisk programistycznych (IDE)
T-L-2Tworzenie prostych aplikacji konsolowych i graficznych
T-L-3Oprogramowanie GUI
T-L-4Grafika 2D, tworzenie grafiki i przetwarzanie obrazu
T-L-5Grafika 2D - techniki prostej animacji
T-L-6Dźwięk i mowa - metody syntezy i odtwarzania
T-L-7Strumieniowanie - tworzenie odtwarzaczy multimedialnych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne w zakresie indywidualnej realizacji przykładowych aplikacji
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą