Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-O15.1_U01 | Strudent ma umiejętności wyjąsnienie zasad działania biosensorów i wskazania dziedzin, w których się je wykorzystuje. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U05 | Posługuje się podstawowymi zagadnieniami z zakresu budowy, struktury i funkcji komórek organizmów zwierzęcych i roślinnych; potrafi wskazać metody badawcze jakimi określane są procesy zachodzące w komórkach mogą być analizowane; potrafi założyć hodowle komórkowe i tkankowe. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Prezentacja metod, w których komórki eukariotyczne, również modyfikowane genetycznie, pełnią rolę biosensorów. |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Przykłady zastosowań biosensorów. |
---|
T-W-7 | Perspektywy rozwoju biosensorów. |
T-A-1 | Znaczenie biosensorów w medycynie oraz biosensory w przemyśle spożywczym. |
T-A-2 | Zastosowanie biosensorów w ochronie środowiska. |
T-A-5 | Zastosowanie układów typu Lab-on-a-Chip. |
Metody nauczania | M-2 | Wyjaśnienie. |
---|
M-3 | Dyskusja dydaktyczna. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów i ćwiczeń audytoryjnych w formie pisemnej. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów zleconego zadania, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |