Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_??_W01 | Student zna i charakteryzuje metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz zna ekologiczne korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii.
Student zna uregulowania prawne energetyki odnawialnej w kraju i Unii Europejskiej. Porafi dobrać odnawialne surowce i odpady do produkcji biopaliw metodami biotechnologicznymi oraz scharakteryzować technologie produkcji roślin wykorzystywanych do termicznego i mikrobiologicznego przetwarzania biomasy na energię. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_W10 | wykazuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę związaną z wykorzystaniem procesów i metod biotechnologicznych w różnych gałęziach nauki i przemysłu |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami biotechnologicznymi otrzymywania energii i paliw oraz ekologicznymi aspektami zastosowania odnawialnych źródeł energii. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Konwencjonalne źródła energii i ich wpływ na środowisko naturalne. |
---|
T-W-2 | Niekonwencjonalne źródła energii. Charakterystyka odnawialnych źródeł energii |
T-W-3 | Zasoby energetyczne biomasy (źródła biomasy, wartość opałowa, konwersja energii biomasy) |
T-W-4 | Procesy fermentacji beztlenowej w pozyskiwaniu biogazu (mikroorganizmy, przemiany biochemiczne, fazy fermentacji, żródła biogazu). |
T-W-5 | Biotechnologie pozyskiwania wodoru jako biopaliwa. |
T-W-7 | Charakterystyka bioogniw paliwowych. Ogniwa mikrobiologiczne i enzymatyczne. |
T-W-6 | Biotechnologiczne metody produkcji bioetanolu i biodysla. Możliwości zastosowania glonów w produkcji energii. |
T-A-1 | Analiza uciążliwości procesów energetycznych dla atmosfery i proekologicznego oddziaływania odnawialnych źródeł energii. |
T-A-6 | Zintegrowane systemy pozyskania energii z biogazu. |
T-A-2 | Uregulowania prawne energetyki odnawialnej w kraju i Unii Europejskiej. Uwarunkowania rozwoju produkcji roślinnej na cele biopaliwowe w Polsce Północno-Zachodniej. |
T-A-3 | Pozyskiwanie i wykorzystanie biomasy do celów energetycznych. Technologia współspalania węgla i biomasy w paleniskach kotłowych jako efektywny sposób korzystania z odnawialnych źródeł energii. |
T-A-4 | Uprawa roślin energetycznych (agrotechnika wierzby, pozyskiwanie biomasy z upraw celowych). |
T-A-5 | Biotechnologie pozyskania energii z odpadów komunalnych i osadów pościekowych. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części wykładowej oraz ćwiczeń audytoryjnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna i nie potrafi scharakteryzować metod biotechnologicznych w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz nie zna ekologicznych korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii. |
3,0 | Student zna i charakteryzuje w stopniu dostatecznym metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii, ale nie zna ekologicznych korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii. |
3,5 | Student zna i charakteryzuje w stopniu dostatecznym metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz zna na umiarkowanym poziomie ekologiczne korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii. |
4,0 | Student dobrze zna i charakteryzuje metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz zna dobrze ekologiczne korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii. |
4,5 | Student dobrze zna i charakteryzuje dobrym metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz zna dobrze ekologiczne korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii i bierze udział w dyskusji. |
5,0 | Student doskonale zna i charakteryzuje metody biotechnologiczne w pozyskiwaniu alternatywnych źródeł energii oraz bardzo dobrze zna ekologiczne korzyści zastosowania odnawialnych źródeł energii i aktywnie uczestniczy w dyskusji. |