Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo

Sylabus przedmiotu Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykorzystanie zwierząt w służbach mundurowych
Specjalność Hodowla koni i jeździectwo
Jednostka prowadząca Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii
Nauczyciel odpowiedzialny Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie z przedmiotu "Użytkowanie i hodowla koni", ogólne wiadomości z zakresu hodowli i użytkowania psów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Potrafi określić przydatność psów i koni w służbach mundurowych w Polsce.
C-2Zna zasady doboru zwierząt do pracy w służbach mundurowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt.2
T-W-2Rozporządzenie w sprawie zwierząt wykorzystywanych w akcjach ratowniczych. Psy ratownicze: gruzowiskowe, terenowe, lawinowe, zwłokowe. Rasy psów predysponowanych do pracy ratowniczej.2
T-W-3Przydatność psów w policji, straży granicznej. Psy patrolowo-obronne, tropiące, specjalne do wyszukiwania narkotyków, specjalne do wyszukiwania materiałów wybuchowych i broni, specjalne do wyszukiwania ukrytych osób. Predyspozycje, szkolenie, umiejętności.2
T-W-4Konie w policji, straży granicznej i straży miejskiej w Polsce. Akty prawne dotyczące wykorzystania koni w służbach mundurowych.2
T-W-5Predyspozycje, wyszkolenie, umiejętności koni służbowych. Rasy koni predysponowanych do pracy w służbach mundurowych. Przykłady policyjnych formacji konnych na świecie.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3praca własna studenta i przygotowanie do zaliczenia15
A-W-4uczestnicwo w pokazie treningu koni policyjnych2
A-W-5zaliczenie pisemne1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład multimedialny
M-2prelekcja, odczyt
M-3dyskusja
M-4film
M-5pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01
student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy
ZO_1A_W12R1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W02
student charakteruzje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania
ZO_1A_W12R1A_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01
student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy
2,0student nie wymienia i nie opisuje większości korzyści wynikających z pracy psów, nie wylicza i nie potrafi opisać większości cech określających przydatność psów do pracy, popełnia liczne błędy merytoryczne
3,0student wymienia i opisuje zdecydowaną więszkość korzyści wynikających z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje zdecydowaną większość cech określających przydatność psów do ww. pracy, dopuszczalne nieliczne błędy
3,5student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, popełnia nieliczne i nieistotne błędy
4,0student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy,
4,5student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje aktywność na zajęciach
5,0student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje dużą aktywność i wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach
ZO_1A_ZOK-S-O9.3_W02
student charakteruzje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania
2,0student nie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, nie wskazuje i nie opisuje cech predysponujących konie do tej formy użytkowania
3,0student nie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, nie wskazuje i nie opisuje cech predysponujących konie do tej formy użytkowania
3,5student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia jednak błędy merytoryczne
4,0student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia nieliczne i nieistotne błędy
4,5student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania
5,0student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, wykazuje wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach

Literatura podstawowa

  1. różni, periodyki tematyczne z zakresu hodowli i użytkowania koni i psów

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt.2
T-W-2Rozporządzenie w sprawie zwierząt wykorzystywanych w akcjach ratowniczych. Psy ratownicze: gruzowiskowe, terenowe, lawinowe, zwłokowe. Rasy psów predysponowanych do pracy ratowniczej.2
T-W-3Przydatność psów w policji, straży granicznej. Psy patrolowo-obronne, tropiące, specjalne do wyszukiwania narkotyków, specjalne do wyszukiwania materiałów wybuchowych i broni, specjalne do wyszukiwania ukrytych osób. Predyspozycje, szkolenie, umiejętności.2
T-W-4Konie w policji, straży granicznej i straży miejskiej w Polsce. Akty prawne dotyczące wykorzystania koni w służbach mundurowych.2
T-W-5Predyspozycje, wyszkolenie, umiejętności koni służbowych. Rasy koni predysponowanych do pracy w służbach mundurowych. Przykłady policyjnych formacji konnych na świecie.2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2udział w konsultacjach2
A-W-3praca własna studenta i przygotowanie do zaliczenia15
A-W-4uczestnicwo w pokazie treningu koni policyjnych2
A-W-5zaliczenie pisemne1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOK-S-O9.3_W01student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W12posiada podstawową wiedzę z zakresu użytkowania zwierząt oraz selekcji, doboru i oceny wartości użytkowej i hodowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Potrafi określić przydatność psów i koni w służbach mundurowych w Polsce.
C-2Zna zasady doboru zwierząt do pracy w służbach mundurowych.
Treści programoweT-W-1Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt.
T-W-2Rozporządzenie w sprawie zwierząt wykorzystywanych w akcjach ratowniczych. Psy ratownicze: gruzowiskowe, terenowe, lawinowe, zwłokowe. Rasy psów predysponowanych do pracy ratowniczej.
T-W-3Przydatność psów w policji, straży granicznej. Psy patrolowo-obronne, tropiące, specjalne do wyszukiwania narkotyków, specjalne do wyszukiwania materiałów wybuchowych i broni, specjalne do wyszukiwania ukrytych osób. Predyspozycje, szkolenie, umiejętności.
Metody nauczaniaM-1wykład multimedialny
M-2prelekcja, odczyt
M-3dyskusja
M-4film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wymienia i nie opisuje większości korzyści wynikających z pracy psów, nie wylicza i nie potrafi opisać większości cech określających przydatność psów do pracy, popełnia liczne błędy merytoryczne
3,0student wymienia i opisuje zdecydowaną więszkość korzyści wynikających z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje zdecydowaną większość cech określających przydatność psów do ww. pracy, dopuszczalne nieliczne błędy
3,5student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, popełnia nieliczne i nieistotne błędy
4,0student wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy,
4,5student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje aktywność na zajęciach
5,0student bezbłędnie wymienia i opisuje korzyści wynikające z pracy psów ze szczególnym uwzględnieniem służb ratowniczych i mundurowych, bezbłędnie wylicza i opisuje cechy określające przydatność psów do ww. pracy, wykazuje dużą aktywność i wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOK-S-O9.3_W02student charakteruzje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W12posiada podstawową wiedzę z zakresu użytkowania zwierząt oraz selekcji, doboru i oceny wartości użytkowej i hodowlanej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Potrafi określić przydatność psów i koni w służbach mundurowych w Polsce.
C-2Zna zasady doboru zwierząt do pracy w służbach mundurowych.
Treści programoweT-W-1Korzyści instrumentalne z użytkowania zwierząt.
T-W-4Konie w policji, straży granicznej i straży miejskiej w Polsce. Akty prawne dotyczące wykorzystania koni w służbach mundurowych.
T-W-5Predyspozycje, wyszkolenie, umiejętności koni służbowych. Rasy koni predysponowanych do pracy w służbach mundurowych. Przykłady policyjnych formacji konnych na świecie.
Metody nauczaniaM-1wykład multimedialny
M-2prelekcja, odczyt
M-3dyskusja
M-4film
M-5pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, nie wskazuje i nie opisuje cech predysponujących konie do tej formy użytkowania
3,0student nie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, nie wskazuje i nie opisuje cech predysponujących konie do tej formy użytkowania
3,5student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia jednak błędy merytoryczne
4,0student charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, popełnia nieliczne i nieistotne błędy
4,5student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania
5,0student bezbłędnie charakteryzuje przydatność koni do pracy w służbach mundurowych, wskazuje i opisuje cechy predysponujące konie do tej formy użytkowania, wykazuje wiedzę wykraczającą poza materiał prezentowany na zajęciach
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.