Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZO-S-O1.1_U01 | student potrafi opisać i porównać rozwój pszczelarstwa od starożytności do czasów nowożytnych w Europie, Azji i Afryce;
umie wymienić najważniejsze odkrycia z życia rodziny pszczelej i ich autorów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_U01 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z dziejami pszzcelnictwa na świecie i w Polsce, kultem pszczoły, historii pozyskiwania, wykorzystywania i znaczenia produktów pszczelich w życiu człowieka |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Pszczelarstwo pierwotne. Pierwsze kontakty człowieka z pszczołami, łowcy miodu i pszczól. Pszczelarstwo w starożytności. |
---|
T-W-2 | Pszczelarstwo w nowożytności w Europie |
T-W-3 | Pszczlarstwo w Azji Wschodniej |
T-W-4 | Polskie bartnictow, prawo bartne, przywileje i obowiazki bartników. |
T-W-5 | Polskie pasiecznictwo. Pasieki przyklasztorne, pasieki przydomowe |
T-W-6 | Pomieszczenia dla pszczół i ich doskonalenie |
T-W-7 | Historia wykorzystania produktów pszczelich. Pszczoły i ludzie - wielcy badacze życia rodziny pszczelej i ich odkrycia |
Metody nauczania | M-1 | wykład - prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | film |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi opisać i porównać rozwoju pszczelarstwa w Europie, Azji i Afryce oraz wymienić najwazniejsze odkrytcia z życia z rodziny pszczelej i ich autorów |
3,0 | potrafi w stopniu dostatecznym opisać i porównać rozwój pszczelarstwa w Europie, Azji i Afryce oraz wymienić najwazniejsze odkrycia z życia pszczół i ich autorów |
3,5 | potrafi w sposób zadawalający opisać i porównać rozwój pszczelarstwa w Europie, Azji i Afryce oraz wymienić najważniejsze odkrycia z życia rodziny pszczelej i ich autorów |
4,0 | dobrze opisuje i prównuje rozwój pszcelarstwa w Europie, Azji i Afryce oraz zna najważniejsze odkrycia z życia rodziny pszczelej i ich autorów |
4,5 | w sposób ponad dobry opisuje i porównuje rozwój pszczelarstwa w Europie, Azji i Afryce oraz zna najważniejsze odkrycia z zyciarodziny pszczelej i ich autorów |
5,0 | bardzo dobrze opisuje i porównuje rozwój pszczelarstwa w Europie, Azji i afryce oraz zna najważniejsze odkrycia z życia rodziny pszczelej i ich autorów |