Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych

Sylabus przedmiotu Mikrobiologia pasz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mikrobiologia pasz
Specjalność Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych
Jednostka prowadząca Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Danuta Czernomysy-Furowicz <Danuta.Czernomysy-Furowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,50,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość biologii na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu oceny bezpieczeństwa i jakości środków żywienia zwierząt
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu ustalania przydatności żywieniowej pasz

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody izolacji i diagnostyki bakterii przewodu pokarmowego zwierząt monogastralnych (drobnoustroje normalnie kolonizujące przewód pokarmowy – flora fizjologiczna). Metody izolacji i diagnostyki bakterii wywołujących stan zapalny przewodu pokarmowego zwierząt monogastralnych (Salmonella spp., E. coli – ETEC).2
T-A-2Omówienie właściwości biochemicznych mikroflory żwacza (drobnoustroje celulolityczne i proteolityczne).2
T-A-3Właściwości biochemiczne i morfologia drobnoustrojów występujących w kiszonkach4
T-A-4Pasze sypkie i granulowane; omówienie sposóbu pobierania próbek (luzem, opakowanych), przygotowania próbki ogólnej oraz średniej próbki laboratoryjnej, omówienia sposobu pobierania próbek seryjnych.2
T-A-5Omówienie badań mikrobiologicznych pasz sypkich. Drobnoustroje z grupy durowej i rzekomo durowej (Salmonella spp.). Metody wykrywania obecności paciorkowców i gronkowców chorobotwórczych (Streptococcus spp., Staphylococcus spp.). Metody wykrywania laseczek rodzaju Bacillus. Metody wykrywania chorobotwórczych beztlenowców przetrwalnikujących rodzaju Clostridium oraz pleśni, grzybów i drożdżaków.4
T-A-6Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15
wykłady
T-W-1Mikroflora przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt. Mikroorganizmy przewodu pokarmowego jako źródło energii i białka.4
T-W-2Metabolizm żwacza. Interakcje mikroorganizmów w żwaczu. Procesy fermentacyjne żwacza. Praktyczne zastosowanie mikroflory żwacza (Pronifer) w żywieniu zwierząt przeżuwających i monogastralnych, z uwzględnieniem elementów dietetycznych.2
T-W-3Mikrobiologia kiszonek konwencjonalnych2
T-W-4Kontrola mikrobiologiczna pasz i karmy przeznaczonych dla zwierząt hodowlanych, domowych i doświadczalnych2
T-W-5Bakterie chorobotwórcze w paszach – problemy epizootiologiczne i epidemiologiczne4
T-W-6Pisemne zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu12
A-W-3Samodzielne studiowanie materiału z wykładów8
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia wykładów10
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z pokazem multimedialnym
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i ćwiczeniowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_W01
Student zna mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt
ZO_2A_W04R2A_W03, R2A_W04C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2
ZO_2A_HZA-O1.2_W02
Student zna metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz
ZO_2A_W05R2A_W01, R2A_W06InzA2_W04, InzA2_W05C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_U01
Student umie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
ZO_2A_U12R2A_U01, R2A_U05, R2A_U06InzA2_U04, InzA2_U05C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_K01
Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej
ZO_2A_K04, ZO_2A_K08R2A_K05, R2A_K06C-1, C-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_W01
Student zna mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt
2,0Student nie zna mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt
3,0Student wykazuje minimum wiedzy na temat mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt w stopniu zadowalającym, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.
ZO_2A_HZA-O1.2_W02
Student zna metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz
2,0Student nie zna metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz
3,0Student wykazuje minimum wiedzy na temat metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz w stopniu zadowalającym, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_U01
Student umie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
2,0Student nie umie ocenić wpływu drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
3,0Student potrafi w dostateczny sposób ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
3,5Student potrafi na średnim poziomie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
4,0Student potrafi na dobrym poziomie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
4,5Student potrafi dobrze ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
5,0Student potrafi bardzo dobrze ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O1.2_K01
Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej
2,0Student nie ma świadomości wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej
3,0Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej

Literatura podstawowa

  1. Jamroz D., Żywienie zwierząt i paszoznawstwo, PWN, Warszawa, 2009
  2. Podkówka W., Nowoczesne metody kiszenia pasz, PWRiL, Warszawa, 1979

Literatura dodatkowa

  1. Hobson P.N., The rumen microbial ecosystem, Elsevier Appl. Sci., London, 1988

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody izolacji i diagnostyki bakterii przewodu pokarmowego zwierząt monogastralnych (drobnoustroje normalnie kolonizujące przewód pokarmowy – flora fizjologiczna). Metody izolacji i diagnostyki bakterii wywołujących stan zapalny przewodu pokarmowego zwierząt monogastralnych (Salmonella spp., E. coli – ETEC).2
T-A-2Omówienie właściwości biochemicznych mikroflory żwacza (drobnoustroje celulolityczne i proteolityczne).2
T-A-3Właściwości biochemiczne i morfologia drobnoustrojów występujących w kiszonkach4
T-A-4Pasze sypkie i granulowane; omówienie sposóbu pobierania próbek (luzem, opakowanych), przygotowania próbki ogólnej oraz średniej próbki laboratoryjnej, omówienia sposobu pobierania próbek seryjnych.2
T-A-5Omówienie badań mikrobiologicznych pasz sypkich. Drobnoustroje z grupy durowej i rzekomo durowej (Salmonella spp.). Metody wykrywania obecności paciorkowców i gronkowców chorobotwórczych (Streptococcus spp., Staphylococcus spp.). Metody wykrywania laseczek rodzaju Bacillus. Metody wykrywania chorobotwórczych beztlenowców przetrwalnikujących rodzaju Clostridium oraz pleśni, grzybów i drożdżaków.4
T-A-6Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Mikroflora przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt. Mikroorganizmy przewodu pokarmowego jako źródło energii i białka.4
T-W-2Metabolizm żwacza. Interakcje mikroorganizmów w żwaczu. Procesy fermentacyjne żwacza. Praktyczne zastosowanie mikroflory żwacza (Pronifer) w żywieniu zwierząt przeżuwających i monogastralnych, z uwzględnieniem elementów dietetycznych.2
T-W-3Mikrobiologia kiszonek konwencjonalnych2
T-W-4Kontrola mikrobiologiczna pasz i karmy przeznaczonych dla zwierząt hodowlanych, domowych i doświadczalnych2
T-W-5Bakterie chorobotwórcze w paszach – problemy epizootiologiczne i epidemiologiczne4
T-W-6Pisemne zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu12
A-W-3Samodzielne studiowanie materiału z wykładów8
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia wykładów10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O1.2_W01Student zna mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W04ma zaawansowaną wiedzę z zakresu budowy, rozwoju i wzrostu oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach organizacji biosfery
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu oceny bezpieczeństwa i jakości środków żywienia zwierząt
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu ustalania przydatności żywieniowej pasz
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z pokazem multimedialnym
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i ćwiczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt
3,0Student wykazuje minimum wiedzy na temat mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt w stopniu zadowalającym, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco objaśnia mikroflorę przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat mikroflory przewodu pokarmowego różnych gatunków zwierząt; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O1.2_W02Student zna metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W05ma pogłębioną wiedzę o wpływie środowiska zoohigienicznego na zdrowie i produkcyjność zwierząt oraz o metodach laboratoryjnych oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W06ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu oceny bezpieczeństwa i jakości środków żywienia zwierząt
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu ustalania przydatności żywieniowej pasz
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z pokazem multimedialnym
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i ćwiczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz
3,0Student wykazuje minimum wiedzy na temat metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz w stopniu zadowalającym, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco objaśnia metody oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat metod oceny jakości mikrobiologicznej pasz; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O1.2_U01Student umie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U12Potrafi ocenić i określić przydatność różnych składników pokarmowych oraz dodatków pokarmowych w żywieniu ludzi i zwierząt w celu jego optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu oceny bezpieczeństwa i jakości środków żywienia zwierząt
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu ustalania przydatności żywieniowej pasz
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z pokazem multimedialnym
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i ćwiczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić wpływu drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
3,0Student potrafi w dostateczny sposób ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
3,5Student potrafi na średnim poziomie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
4,0Student potrafi na dobrym poziomie ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
4,5Student potrafi dobrze ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
5,0Student potrafi bardzo dobrze ocenić wpływ drobnoustrojów na jakość i przydatność pasz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O1.2_K01Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K04Potrafi właściwie zdefiniować ryzyko zawodowe związane z produkcją wysokiej jakości żywności oraz kształtowaniem i stanem środowiska naturalnego
ZO_2A_K08Potrafi świadomie ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu oceny bezpieczeństwa i jakości środków żywienia zwierząt
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów z zakresu ustalania przydatności żywieniowej pasz
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z pokazem multimedialnym
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej
3,0Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0Student ma świadomość wpływu mikrobiologicznej jakości pasz na bezpieczeństwo produkcji zwierzęcej