Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_null_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność prowadzenia chowu ptaków śpiewających i ozdobnych. Potrafi odpowiednio zinterpretować potrzebę prawidłowej lokalizacji i wyposażenia pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu. Posiada umiejętność komponowania dawek pokarmowych z uwzględnieniem specyfiki żywienia różnych gatunków ptaków ozdobnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia chowu ptaków ozdobnych oraz zapewnienia im dobrostanu |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Organizacja hodowli gołębi w Polsce. Współczesne kierunki w hodowli gołębi. |
---|
T-W-3 | Pomieszczenia dla ptaków: klatki i woliery. Typy gołębników i ich wyposażenie. |
T-W-4 | Charakterystyka, systematyka i biologia papug. Kakadu, nimfy, żako, ary, aleksandretty, lory, łąkówki - warunki utrzymania w niewoli. Rozpoznawanie płci. |
T-W-7 | Amatorska hodowla kur i jej znaczenie w ochronie starych ras. Ogólna charakterystyka pokroju i wskazówki do oceny eksterieru. Zasady pielęgnacji, utrzymania i żywienia. |
T-A-2 | Żywienie gołebi mięsnych i ozdobnych. |
T-A-3 | Papużki faliste, rozelle, nierozłączki. Dziedziczenie barw. Geny ubarwienia papużek falistych, odmiany barwne związane z płcią. Prawidłowe żywienie i zabiegi pielęgnacyjne, wybór par do rozpłodu, przygotowanie do lęgów. |
T-A-4 | Kanarek - rasy i odmiany barwne. Kanarki śpiewające kolorowe i kształtne. Przegląd pozostałych gatunków łuszczaków: zeberki, mewki, ryżowce, amadyny. Prawidłowe żywienie i zabiegi pielęgnacyjne, wybór par do rozpłodu, przygotowanie do lęgów. |
T-A-5 | Specyfika żywienia ptaków ozdobnych, zasady komponowania mieszanek i ukladania dawek pokarmowych. |
T-A-6 | Profilaktyka i wybrane choroby ptaków ozdobnych |
T-W-8 | Rasy amatorskie drobiu wodnego utrzymywanego w Polsce. Ogólna charakterystyka pokroju i wskazówki do oceny eksterieru. Zasady pielęgnacji, utrzymania i żywienia. |
T-W-5 | Miękkojady w chowie amatorskim (gwarki, błyszczaki, zieleniki), pielęgnacja, warunki utrzymania i zywienia. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
---|
M-2 | wyklad konwersatoryjny |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Film |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocenianie ciągłe na podstawie aktywności na
zajęciach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
-nie potrafi nawet z wydatną pomocą nauczyciela zidentyfikować i poradzić sobie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów projektowania i wyposażenia pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu, nie potrafi dobierać pokarmów dla ptaków ozdobnych z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków , nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków ptaków |
3,5 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z zaplanowaniem chowu ptaków ozdobnych, projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów i komponowaniem dawek pokarmowych z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków |
4,0 | Student:
- potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z zaplanowaniem chowu ptaków ozdobnych, projektowaniem i wyposażeniem pomieszczeń dla ptaków ozdobnych w aspekcie ich dobrostanu, oraz dobieraniem pokarmów i komponowaniem dawek pokarmowych z uwzględnieniem specyfiki żywienia poszczególnych gatunków |
4,5 | Student:
- posiada pogłębioną wiedzę dotycząca chowu ptaków ozdobnych, potrafi ją zastosować praktycznie, formułuje oceny dotyczące stanu pomieszczeń dla ptaków ozdobnych,
-potrafi z samodzielnie skomponować mieszankę i ułożyc dawkę pokarmową dla ptaków ozdobnych |
5,0 | Student:
- posiada pogłębioną wiedzę na temat chowu i dobrostanu ptaków ozdobnych, potrafi ją zastosować praktycznie, potrafi przeanalizować i ocenić stan pomieszczeń dla ptaków ozdobnych,
-potrafi z samodzielnie skomponować mieszankę i ułożyć dawkę pokarmową dla ptaków ozdobnych
- potrafi ocenić zagrożenia wynikające z błędów żywieniowych |