Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZA-D7_U01 | Umie identyfikować podstawowe gatunki ryb akwariowych. Rozróżnia rodzaje akwariów. Potrafi dobrać odpowiednie gatunki ryb akwariowych, planować obsadę i ich zagęszczenie. Potrafi rozpoznać podstawowe jednostki chorobowe ryb akwariowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z szeroko pojętą tematyką amatorskiej hodowli akwariowej. Student będzie posiadał wiedzę pozwalającą na utrzymanie własnej hodowli akwariowej a także zdobędzie mocne podstawy do dalszego rozwoju wiedzy w kierunkach przez siebie preferowanych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zarys historii akwarystyki, amatorska hodowla ryb akwariowych w Polsce i na świecie. |
---|
T-W-2 | Organizacje hodowców, walory poznawcze, hobbistyczne i estetyczne. Zagadnienia prawne i etyczne: ochrona gatunków. |
T-W-3 | Ryby: anatomia i morfologia, zarys biologii, systematyka i przegląd gatunków, wymagania środowiskowe, żywienie. Rozmnażanie ryb. Rodzaje hodowli: kryteria użytkowe, biotopowe. |
T-W-4 | Przegląd najpopularniejszych roślin akwariowych. |
T-W-5 | Podstawy hydrobiologii. Przegląd oceanów na świecie cz. I. Akwarium morskie. Morze Corteza jako naturalne akwarium oceanów.
Przegląd oceanów na świecie cz. II. Biotopy morskie. Rafy koralowe - Ocean Indyjski. |
T-A-1 | Rodzaje, budowa, elementy wystroju i estetyka zbiorników wodnych.
Metody testowania jakości wody i jej uzdatnianie. |
T-A-2 | Przegląd wybranych gatunków ryb akwariowych, dobór i zagęszczenie obsady, interakcje międzygatunkowe. Główne jednostki chorobowe i ich leczenie. Organizmy niepożądane i szkodliwe. |
T-A-3 | Praktyczne urządzenie akwarium. |
T-A-4 | Pielęgnacja akwarium. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Prezentacja multimedialna |
M-4 | Film dydaktyczny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Test pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie umie założyć akwarium oraz nie potrafi dobrać odpowiednich gatunków ryb i roślin pod względem ich zagęszczenia i obsady. |
3,0 | Potrafi rozróżnić rodzaje akwariów oraz zidentyfikować podstawowe gatunki ryb i roślin akwariowych. |
3,5 | Potrafi rozróżnić rodzaje akwariów oraz zidentyfikować podstawowe gatunki ryb i roślin akwariowych. Potrafi założyć własne akwarium. |
4,0 | Potrafi rozróżnić rodzaje akwariów oraz zidentyfikować w stopniu dobrym wybrane gatunki ryb i roślin akwariowych. Potrafi założyć własne akwarium. Rozpoznaje podstawowe jednostki chorobowe ryb. |
4,5 | Potrafi rozróżnić rodzaje akwariów oraz zidentyfikować w stopniu dobrym wybrane gatunki ryb i roślin akwariowych. Potrafi założyć własne akwarium. Rozpoznaje wybrane jednostki chorobowe ryb oraz zna się na ich pielęgnacji. |
5,0 | Potrafi bardzo dobrze rozróżnić rodzaje akwariów oraz bardzo dobrze zidentyfikować poszczególne gatunki ryb i roślin akwariowych. Potrafi założyć własne akwarium. Rozpoznaje bardzo dobrze wybrane jednostki chorobowe ryb oraz zna się na ich pielęgnacji. |