Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych

Sylabus przedmiotu Podstawy epizootiologii i epidemiologii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy epizootiologii i epidemiologii
Specjalność Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych
Jednostka prowadząca Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu mikrobiologii i immunologii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami epizootycznymi i epidemiologicznymi zachodzącymi w populacjach zwierząt i ludzi, a także przedstawienie wybranych chorób zakaźnych o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym oraz sposobów monitorowania, zwalczania i przeciwdziałania ich rozprzestrzenianiu się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Czynniki warunkujące rozwój chorób zakaźnych.2
T-W-2Dynamika rozwoju chorób zakaźnych.2
T-W-3Lista i uwarunkowania prawne dotyczące patogenów o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym.2
T-W-4Postępowanie przeciwepizootyczne i przeciwepidemiczne.2
T-W-5Metody diagnostyczne wykorzystywane w dochodzeniu epizootycznym i epidemiologicznym.3
T-W-6Patogeny odzwierzęce – nowe i powracające.2
T-W-7Zakaźne zatrucia pokarmowe.2
T-W-8Wybrane choroby bakteryjne o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym: wąglik, tężec, listerioza i borelioza.4
T-W-9Występowanie i charakterystyka riketsjoz.1
T-W-10Dermatofitozy i parazytozy.2
T-W-11Grypa – aspekty kliniczne, epidemiologiczne, molekularne podłoże patogenności wirusa grypy.2
T-W-12Wirusy wywołujące gorączki krwotoczne – poszukiwanie rezerwuaru i diagnozowanie.2
T-W-13HIV/AIDS – możliwości zastosowania nowych terapii. Zakażenia odzwierzęce w AIDS.2
T-W-14Wścieklizna – aspekty kliniczne, epizootyczne i epidemiologiczne.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu.20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.9
A-W-4Pisemne zaliczenie wykładów.1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Opis i wyjaśnienie
M-3Wykłady informacyjne wspomagane prezentacjami multimedialnymi

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przyswajania treści wykładowych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej i ustnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_W01
Student potrafi charakteryzować aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisywać czynniki warunkujące wystąpienie choroby.
ZO_2A_W05R2A_W01, R2A_W06InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_U01
Student potrafi zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
ZO_2A_U08, ZO_2A_U09R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U07InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_K01
W zakresie kompetencji student jest zdolny do organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.
ZO_2A_K08R2A_K05, R2A_K06C-1T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_W01
Student potrafi charakteryzować aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisywać czynniki warunkujące wystąpienie choroby.
2,0Student nie potrafi charakteryzować aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywać czynników warunkujących wystąpienie choroby; nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu charakteryzowania aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywania czynników warunkujących wystąpienie choroby; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby w stopniu zadowalającym; w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat charakteryzowania aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywania czynników warunkujących wystąpienie choroby; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_U01
Student potrafi zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
2,0Student nie potrafi zweryfikować skuteczności leczenia i profilaktyki.
3,0Student potrafi w dostateczny sposób zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
3,5Student potrafi na średnim poziomie zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
4,0Student potrafi na dobrym poziomie zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
4,5Student potrafi dobrze zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZA-O4.2_K01
W zakresie kompetencji student jest zdolny do organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.
2,0Student nie jest zdolny do organizacji badań, nie wykazuje zdolności współpracy z innymi osobami.
3,0Student jest zdolny do organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.
3,5
4,0
4,5
5,0Student jest zdolny i w pełni kompetentny w zakresie organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.

Literatura podstawowa

  1. Brzeziński Z., Epidemiologia kliniczna, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1997
  2. Jabłoński L., Epidemiologia. Podręcznik dla lekarzy i studentów., Wyd. Folium, Lublin, 1999
  3. Kayser F. H., Bienz K. A., Eckert J., Zinkernagel R. M., Mikrobiologia lekarska, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 2007
  4. Januszkiewicz J., Zarys kliniki chorób zakaźnych, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1994
  5. Tomaszewski J. J., Diagnostyka laboratoryjna, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1993
  6. Gabiniewicz J., Zarys mikrobiologii z epizootiologią, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, 1971

Literatura dodatkowa

  1. Boroń-Kaczmarska A., Furowicz A. J., Choroby odzwierzęce przenoszone drogą pokarmową, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1999
  2. Zaremba M. L., Borowski J., Mikrobiologia lekarska, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1997
  3. Larski Z., Truszczyński M., Zarys mikrobiologii weterynaryjnej, Wydaw. ART, Olsztyn, 1992
  4. Markiewicz Z., Kwiatkowski Z. A., Bakterie, antybiotyki, lekooporność, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 2001
  5. Collier L., Oxford J., Wirusologia, Wydaw. Lekarskie PZWL, Warszawa, 2001

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Czynniki warunkujące rozwój chorób zakaźnych.2
T-W-2Dynamika rozwoju chorób zakaźnych.2
T-W-3Lista i uwarunkowania prawne dotyczące patogenów o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym.2
T-W-4Postępowanie przeciwepizootyczne i przeciwepidemiczne.2
T-W-5Metody diagnostyczne wykorzystywane w dochodzeniu epizootycznym i epidemiologicznym.3
T-W-6Patogeny odzwierzęce – nowe i powracające.2
T-W-7Zakaźne zatrucia pokarmowe.2
T-W-8Wybrane choroby bakteryjne o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym: wąglik, tężec, listerioza i borelioza.4
T-W-9Występowanie i charakterystyka riketsjoz.1
T-W-10Dermatofitozy i parazytozy.2
T-W-11Grypa – aspekty kliniczne, epidemiologiczne, molekularne podłoże patogenności wirusa grypy.2
T-W-12Wirusy wywołujące gorączki krwotoczne – poszukiwanie rezerwuaru i diagnozowanie.2
T-W-13HIV/AIDS – możliwości zastosowania nowych terapii. Zakażenia odzwierzęce w AIDS.2
T-W-14Wścieklizna – aspekty kliniczne, epizootyczne i epidemiologiczne.2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu.20
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.9
A-W-4Pisemne zaliczenie wykładów.1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O4.2_W01Student potrafi charakteryzować aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisywać czynniki warunkujące wystąpienie choroby.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W05ma pogłębioną wiedzę o wpływie środowiska zoohigienicznego na zdrowie i produkcyjność zwierząt oraz o metodach laboratoryjnych oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W06ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami epizootycznymi i epidemiologicznymi zachodzącymi w populacjach zwierząt i ludzi, a także przedstawienie wybranych chorób zakaźnych o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym oraz sposobów monitorowania, zwalczania i przeciwdziałania ich rozprzestrzenianiu się.
Treści programoweT-W-1Czynniki warunkujące rozwój chorób zakaźnych.
T-W-2Dynamika rozwoju chorób zakaźnych.
T-W-3Lista i uwarunkowania prawne dotyczące patogenów o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym.
T-W-4Postępowanie przeciwepizootyczne i przeciwepidemiczne.
T-W-6Patogeny odzwierzęce – nowe i powracające.
T-W-7Zakaźne zatrucia pokarmowe.
T-W-8Wybrane choroby bakteryjne o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym: wąglik, tężec, listerioza i borelioza.
T-W-9Występowanie i charakterystyka riketsjoz.
T-W-10Dermatofitozy i parazytozy.
T-W-11Grypa – aspekty kliniczne, epidemiologiczne, molekularne podłoże patogenności wirusa grypy.
T-W-12Wirusy wywołujące gorączki krwotoczne – poszukiwanie rezerwuaru i diagnozowanie.
T-W-13HIV/AIDS – możliwości zastosowania nowych terapii. Zakażenia odzwierzęce w AIDS.
T-W-14Wścieklizna – aspekty kliniczne, epizootyczne i epidemiologiczne.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Opis i wyjaśnienie
M-3Wykłady informacyjne wspomagane prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przyswajania treści wykładowych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej i ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi charakteryzować aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywać czynników warunkujących wystąpienie choroby; nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu charakteryzowania aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywania czynników warunkujących wystąpienie choroby; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby w stopniu zadowalającym; w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
4,0Student szczegółowo charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
4,5Student wyczerpująco charakteryzuje aktualne zagrożenia epizootyczne i epidemiologiczne oraz opisuje czynniki warunkujące wystąpienie choroby; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie.
5,0Student wykazuje dogłębną wiedzę na temat charakteryzowania aktualnych zagrożeń epizootycznych i epidemiologicznych oraz opisywania czynników warunkujących wystąpienie choroby; w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O4.2_U01Student potrafi zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U08Dokonuje samodzielnej wielostronnej analizy problemów w celu optymalizacji zjawisk wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi
ZO_2A_U09Umie ocenić i przewidzieć skutki proekologicznego oddziaływania zwierząt na otaczające je środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami epizootycznymi i epidemiologicznymi zachodzącymi w populacjach zwierząt i ludzi, a także przedstawienie wybranych chorób zakaźnych o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym oraz sposobów monitorowania, zwalczania i przeciwdziałania ich rozprzestrzenianiu się.
Treści programoweT-W-1Czynniki warunkujące rozwój chorób zakaźnych.
T-W-2Dynamika rozwoju chorób zakaźnych.
T-W-4Postępowanie przeciwepizootyczne i przeciwepidemiczne.
T-W-5Metody diagnostyczne wykorzystywane w dochodzeniu epizootycznym i epidemiologicznym.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Opis i wyjaśnienie
M-3Wykłady informacyjne wspomagane prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przyswajania treści wykładowych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej i ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zweryfikować skuteczności leczenia i profilaktyki.
3,0Student potrafi w dostateczny sposób zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
3,5Student potrafi na średnim poziomie zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
4,0Student potrafi na dobrym poziomie zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
4,5Student potrafi dobrze zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zweryfikować skuteczność leczenia i profilaktyki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_HZA-O4.2_K01W zakresie kompetencji student jest zdolny do organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K08Potrafi świadomie ocenić czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami epizootycznymi i epidemiologicznymi zachodzącymi w populacjach zwierząt i ludzi, a także przedstawienie wybranych chorób zakaźnych o dużym znaczeniu epizootycznym i epidemiologicznym oraz sposobów monitorowania, zwalczania i przeciwdziałania ich rozprzestrzenianiu się.
Treści programoweT-W-4Postępowanie przeciwepizootyczne i przeciwepidemiczne.
T-W-5Metody diagnostyczne wykorzystywane w dochodzeniu epizootycznym i epidemiologicznym.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Opis i wyjaśnienie
M-3Wykłady informacyjne wspomagane prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kontrola przyswajania treści wykładowych.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej i ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do organizacji badań, nie wykazuje zdolności współpracy z innymi osobami.
3,0Student jest zdolny do organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.
3,5
4,0
4,5
5,0Student jest zdolny i w pełni kompetentny w zakresie organizacji badań, wykazuje zdolność współpracy z innymi osobami.