Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS2 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS3 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS4 5 0,51,00zaliczenie
seminariaS5 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 5 1,01,00egzamin
seminariaS7 5 0,51,00egzamin
seminariaS8 5 0,51,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu fizjologii zwierząt, anatomii, biochemii , matematyki, genetyki ogólnej i molekularnej oraz znajomość podstawowych technik laboratoryjnych i programów komputerowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami związanymi z tematyką badawczą doktoranta, poznanie podstawowych technik laboratoryjnych oraz programów komputerowych przydatnych przy opracowywaniu wyników i przygotowaniu pracy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp).5
5
seminaria
T-S-1Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiagnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5
seminaria
T-S-1Indywidualna praca doktoranta w laboratorium.5
5
seminaria
T-S-1Wskazanie możliwości finasowania badań naukowych.5
5
seminaria
T-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefinowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.8
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.7
15
seminaria
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.15
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.7
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.8
A-S-3Samodzielne pogłębianie wiedzy.10
A-S-4Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta.5
30
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć.10
A-S-2Uczestniczenie w zajęciach5
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do konkretnych zagadnień.30
30
seminaria
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
seminaria
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć.10
A-S-2Uczestniczenie w zajęciach5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe, konwersatorium.
M-2Metody aktywizujące, dyskusja.
M-3Metody programowe z użuciem komputera.
M-4Metody praktyczne, ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A13_W01
Doktorant posiada wiedzę z zakresu stosowanych metod i badań w realizacji wyznaczonych zadań.
ZoD_3A_W02C-1T-S-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A13_U01
Umiejętnie wykorzystuje wiedzę z zakresu prowadzonych przez siebie badań wiążąc wiedzę teoretyczną z praktyczną.
ZoD_3A_U02C-1T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A13_K01
Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
ZoD_3A_K02C-1T-S-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3A_D-S-A13_W01
Doktorant posiada wiedzę z zakresu stosowanych metod i badań w realizacji wyznaczonych zadań.
2,0
3,0Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3A_D-S-A13_U01
Umiejętnie wykorzystuje wiedzę z zakresu prowadzonych przez siebie badań wiążąc wiedzę teoretyczną z praktyczną.
2,0
3,0Doktorant potrafi wykorzystać przyswojoną wiedzę teoretyczną do realizacji określonych zadań w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3A_D-S-A13_K01
Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
2,0
3,0Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa: Filistowicz A., Reklewski Z., Żuk B. (genetyka), Walawski K., Kurył J.(markery genetyczne), Świtoński M. (cytogenetyka), Strzeżek J. (biologia rozrodu), Żebrowska J., Kowalczyk J. (żywienie i paszoznawstwo), Litwińczuk Z. (hodowla szczegółowa), Jezierski T. (etologia zwierząt), Winnicki S.(zoohigiena), Dorobek nauk zootechnicznych w ćwierćwieczu 1972-1997. Karty z dziejów zootechniki polskiej na 75 lecie (1922-1997), PTZ, Warszawa, 1997

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp).5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiagnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Indywidualna praca doktoranta w laboratorium.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wskazanie możliwości finasowania badań naukowych.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefinowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.8
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.7
A-S-2Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień.8
A-S-3Samodzielne pogłębianie wiedzy.10
A-S-4Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć.10
A-S-2Uczestniczenie w zajęciach5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do konkretnych zagadnień.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Studiowanie fachowej literatury.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień.10
A-S-2Samodzielne pogłębianie wiedzy.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć.10
A-S-2Uczestniczenie w zajęciach5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A13_W01Doktorant posiada wiedzę z zakresu stosowanych metod i badań w realizacji wyznaczonych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3A_W02doskonale zna i rozumie strategie i metody badań stosowanych w naukach przyrodniczych; zna metodologię pozyskiwania i wykorzystywania informacji naukowej dostępnej w światowych bazach danych, odpowiedniej do specyfiki prowadzonych badań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami związanymi z tematyką badawczą doktoranta, poznanie podstawowych technik laboratoryjnych oraz programów komputerowych przydatnych przy opracowywaniu wyników i przygotowaniu pracy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefinowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A13_U01Umiejętnie wykorzystuje wiedzę z zakresu prowadzonych przez siebie badań wiążąc wiedzę teoretyczną z praktyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3A_U02potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu zootechnki oraz dyscyplin pokrewnych w celu analizy złożonych problemów związanych z pracą ze zwierzętami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami związanymi z tematyką badawczą doktoranta, poznanie podstawowych technik laboratoryjnych oraz programów komputerowych przydatnych przy opracowywaniu wyników i przygotowaniu pracy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefinowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań.
T-S-1Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp).
Metody nauczaniaM-1metody problemowe, konwersatorium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi wykorzystać przyswojoną wiedzę teoretyczną do realizacji określonych zadań w praktyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A13_K01Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3A_K02jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych wykazując aktywność i kreatywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami związanymi z tematyką badawczą doktoranta, poznanie podstawowych technik laboratoryjnych oraz programów komputerowych przydatnych przy opracowywaniu wyników i przygotowaniu pracy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0