Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne - rewaloryzacja/wnętrza S-3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczne - rewaloryzacja/wnętrza S-3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 36 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie stopnia inżyniera architekta.
W-2Posiadanie tytułu inżyniera architekta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.36
36

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w korektach.36
A-P-2Projekt opracowany w formie dwóch plansz o formacie A1 w różnych skalach dostosowanych do wielkości obszaru objętego projektem wraz z opisem, zebranymi materiałami wyjściowymi i analizami oraz pomniejszeniami plansz do formatu A3 złożonymi do teczki o formacie A4 wraz z płytą CD.114
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy projektowej. Koncepcja w formie syntetycznej, uwzględniająca określone uwarunkowania zewnętrzne, program funkcjonalno-przestrzenny i założenia wstępne.
M-2wykład informacyjny
M-3wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: obecność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena indywidualnego wkładu studenta w opracowanie analizay historyczno-urbanistycznej. (semestr 1)
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu rewaloryzacji. (semestr 2)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-II/3_W01
Przygotowanie teoretyczne do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
A_2A_W15, A_2A_W08, A_2A_W09T2A_W02, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W08C-1T-P-1M-2, M-3S-1, S-3
A_2A_CN2-II/3_W02
Zrozumienie złożoności zagadnienia planowania przestrzennego w obszarze historycznym, kulturowym, strefach konserwatorskich, umiejętność zebrania niezbędnego materiału wyjściowy do podjęcia działań rekonstrukcyjnych, projektowych, rewaloryzacyjnych w obszarach o licznych nawarstwieniach kulturowych, umiejętność opracowania koncepcji rewaloryzacji zespołu zabytkowego lub/i jego rewitalizacji.
A_2A_W05, A_2A_W09, A_2A_W18, A_2A_W03, A_2A_W11, A_2A_W07, A_2A_W04, A_2A_W06T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09C-1T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-II/3_U01
Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym, potrafi adaptować istniejące obiekty do nowych funkcji, potrafi przepraowadzić proces projektowy transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
A_2A_U13, A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-II/3_K01
Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym.
A_2A_K03, A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04, T2A_K05C-1T-P-1M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-II/3_W01
Przygotowanie teoretyczne do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tematyki przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_CN2-II/3_W02
Zrozumienie złożoności zagadnienia planowania przestrzennego w obszarze historycznym, kulturowym, strefach konserwatorskich, umiejętność zebrania niezbędnego materiału wyjściowy do podjęcia działań rekonstrukcyjnych, projektowych, rewaloryzacyjnych w obszarach o licznych nawarstwieniach kulturowych, umiejętność opracowania koncepcji rewaloryzacji zespołu zabytkowego lub/i jego rewitalizacji.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tematyki przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-II/3_U01
Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym, potrafi adaptować istniejące obiekty do nowych funkcji, potrafi przepraowadzić proces projektowy transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
2,0
3,0Student wykonał opracowanie analityczne oraz projekt końcowy będące podstawą zaliczenia przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-II/3_K01
Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym.
2,0
3,0Student rozumie wagę poszanowania dla zastanego krajobrazu kulturowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji., Warszawa, 2003
  2. Jałowiecki B., Szczepański S., Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2002
  3. Kozińska B., Rozwój przestrzenny Szczecina od pocz. XIX w. do II wojny światowej, SHS, Szczecin, 2002
  4. Fiuk P., Transformacja zespołów staromiejskich w Polsce po 1989 roku, na wybranych przykładach., Aspekty, Szczecin, 2008
  5. Lorens P., Paszkowski Z., Pęchorzewski D., Kształtowanie przestrzeni kwartału 21 w Szczecinie na tle doświadczeń europejskich i północnoamerykańskich, Szczecin, 2009
  6. Wołoszyn M., Projektowanie rewitalizacji zabudowy czynszowej z uwzględnieniem uwarunkowań ekologicznych., Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2005
  7. Samorząd w ochronie zespołów staromiejskich. Doświadczenia, problemy, perspektywy., Lublin, 2004
  8. Sitte C., Der Staedtebau, Wiedeń, 1922
  9. pod red. J. Bogdanowskiego, Miasto historyczne w dialogu ze współczesnością, WAPG, Gdańsk, 2002
  10. Paszkowski Z., Transformacja przestrzeni śródmiejskich na przykładach wybranych miast europejskich., Walkowska Wydawnictwo, Szczecin, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Dostosowana do tematyki projektu.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.36
36

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w korektach.36
A-P-2Projekt opracowany w formie dwóch plansz o formacie A1 w różnych skalach dostosowanych do wielkości obszaru objętego projektem wraz z opisem, zebranymi materiałami wyjściowymi i analizami oraz pomniejszeniami plansz do formatu A3 złożonymi do teczki o formacie A4 wraz z płytą CD.114
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-II/3_W01Przygotowanie teoretyczne do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowa-nia na społeczeństwo i jakość życia jednostek (per-cepcja, ergonomia, potrzeby niepełnosprawnych)
A_2A_W08zna teorię konserwacji i rewitalizacji, oraz wynikające z nich zasady i metody pracy przy obiektach i zespołach zabytkowych oraz projektowania w środowisku zabytkowym
A_2A_W09rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Treści programoweT-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.
Metody nauczaniaM-2wykład informacyjny
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: obecność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu rewaloryzacji. (semestr 2)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tematyki przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-II/3_W02Zrozumienie złożoności zagadnienia planowania przestrzennego w obszarze historycznym, kulturowym, strefach konserwatorskich, umiejętność zebrania niezbędnego materiału wyjściowy do podjęcia działań rekonstrukcyjnych, projektowych, rewaloryzacyjnych w obszarach o licznych nawarstwieniach kulturowych, umiejętność opracowania koncepcji rewaloryzacji zespołu zabytkowego lub/i jego rewitalizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W09rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
A_2A_W18zna metody pozyskiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji technicznej oraz innych źródeł jako podbudowy faktograficznej i warsztatowej
A_2A_W03zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
A_2A_W11w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych zna przebieg procesu inwestycyjnego dla obiektów o różnej skali i stopniu złożoności (od wytycznych przedprojektowych po odbiór techniczny)
A_2A_W07posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
A_2A_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
A_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Treści programoweT-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy projektowej. Koncepcja w formie syntetycznej, uwzględniająca określone uwarunkowania zewnętrzne, program funkcjonalno-przestrzenny i założenia wstępne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: obecność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena indywidualnego wkładu studenta w opracowanie analizay historyczno-urbanistycznej. (semestr 1)
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu rewaloryzacji. (semestr 2)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę dotyczącą tematyki przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-II/3_U01Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym, potrafi adaptować istniejące obiekty do nowych funkcji, potrafi przepraowadzić proces projektowy transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Treści programoweT-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy projektowej. Koncepcja w formie syntetycznej, uwzględniająca określone uwarunkowania zewnętrzne, program funkcjonalno-przestrzenny i założenia wstępne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: obecność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena indywidualnego wkładu studenta w opracowanie analizay historyczno-urbanistycznej. (semestr 1)
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu rewaloryzacji. (semestr 2)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykonał opracowanie analityczne oraz projekt końcowy będące podstawą zaliczenia przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-II/3_K01Potrafi projektować w zastanym środowisku kulturowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
A_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do projektowania architektonicznego w zastanym środowisku kulturowym, projektowania adaptacji i transformacji obszarów historycznych objętych ochroną konserwatorską.
Treści programoweT-P-1Opracowanie analityczno-konserwatorskie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewaloryzacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu oraz projektu adaptacji istniejącej zabudowy objętej ochroną konserwatorską do nowych potrzeb z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i opracowanych w poprzedzającym semestrze wytycznych konserwatorskich.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy projektowej. Koncepcja w formie syntetycznej, uwzględniająca określone uwarunkowania zewnętrzne, program funkcjonalno-przestrzenny i założenia wstępne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena indywidualnego wkładu studenta w opracowanie analizay historyczno-urbanistycznej. (semestr 1)
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu rewaloryzacji. (semestr 2)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie wagę poszanowania dla zastanego krajobrazu kulturowego.
3,5
4,0
4,5
5,0