Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy Niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy Niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język niemiecki
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne3
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne6
T-LK-3Architektura XX i XXI w.3
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe3
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy12
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo3
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny6
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia6
T-LK-9Architektura wnętrz3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
A_2A_W20T2A_W08InzA2_W03C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2
A_2A_null_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
A_2A_W20T2A_W08InzA2_W03C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-2, M-3, M-5, M-4, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
A_2A_null_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-5S-2
A_2A_null_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-2, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_null_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
A_2A_K01T2A_K01InzA2_K02C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_null_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_null_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_null_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_null_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jana Zahorcova, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego – Bratysława, Bratysława, 1999
  2. -, Kreativer Koordinator, Czasopismo ‚Architekt‘ – artykuł, -, 2011
  3. Wilhelm K. Killer, Ilustrowany Słownik Budowlany, Arkady, 2004

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne3
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne6
T-LK-3Architektura XX i XXI w.3
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe3
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy12
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo3
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny6
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia6
T-LK-9Architektura wnętrz3
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W20Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień uzupełniających wykształcenie techniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W20Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień uzupełniających wykształcenie techniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_null_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Architektura –Podstawowe pojęcia, fachowe określenia architektoniczne
T-LK-2Style w architekturze, zabytki – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne
T-LK-3Architektura XX i XXI w.
T-LK-4Budynek, pomieszczenie a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe
T-LK-5Od projektu do budynku- Uczestnicy procesu budowlanego , Projektowanie, Budowa a.Projekt architektoniczny b.Rola architekta podczas budowy
T-LK-6Podstawowe materiały budowlane- słownictwo
T-LK-7Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny
T-LK-8Dachy – Konstrukcje, nachylenia, pokrycia
T-LK-9Architektura wnętrz
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0