Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie przeddyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie przeddyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zajęcia podsumowujące całokształt wiedzy studenta zdobytych w toku studiów inżynierskich i magisterskich |
W-2 | Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Określenie potencjalnej tematyki dla prac dyplomowych, ich zakresu oraz form prezentacji | 3 |
T-P-2 | Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych | 3 |
T-P-3 | Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych | 3 |
T-P-4 | Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych | 3 |
T-P-5 | Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne) | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | praca własna | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów, ćwiczenia i seminaria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_W04 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | A_2A_W04 | T2A_W04 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-5 | M-1 | S-1 |
A_2A_BS2-VII/2K_W05 zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej | A_2A_W05 | T2A_W04 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-1 |
A_2A_BS2-VII/2K_W06 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | A_2A_W06 | T2A_W04 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-5, T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_U01 przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki | A_2A_U01 | T2A_U08, T2A_U11 | InzA2_U01 | C-1 | T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-P-5, T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_BS2-VII/2K_U03 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | A_2A_U03 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07 | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-5, T-P-4 | M-1 | S-1 |
A_2A_BS2-VII/2K_U05 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | A_2A_U05 | T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18 | InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników | A_2A_K01 | T2A_K01 | InzA2_K02 | C-1 | T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
A_2A_BS2-VII/2K_K06 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | A_2A_K06 | T2A_K06 | InzA2_K02 | C-1 | T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-P-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_W04 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_BS2-VII/2K_W05 zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_BS2-VII/2K_W06 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_U01 przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_BS2-VII/2K_U03 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_BS2-VII/2K_U05 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_BS2-VII/2K_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników | 2,0 | |
3,0 | Spójność prezentacji założeń projektowych, dobór źródeł i materiałów wyjściowych do projektowania, wskazanie obiektów referencyjnych w odniesieniu do realizowanego projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_BS2-VII/2K_K06 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | 2,0 | |
3,0 | Spójność prezentacji założeń projektowych, dobór źródeł i materiałów wyjściowych do projektowania, wskazanie obiektów referencyjnych w odniesieniu do realizowanego projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, 2011
- Latour S., Szymski A., Rozwój współczesnej myśli architektonicznej, PWN, 2007
Literatura dodatkowa
- Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter, 2011