Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_A/6-3_U01 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
B_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich. |
---|
C-2 | Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych. |
C-3 | Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej. |
C-4 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej. |
C-5 | Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej. |
Treści programowe | T-S-1 | Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej. |
---|
T-S-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. |
T-S-4 | Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). |
T-S-5 | Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego. |
T-S-8 | Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. |
T-S-9 | Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. |
T-S-3 | Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej). |
T-S-6 | Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint. |
T-S-7 | Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | metoda projektów |
M-3 | metoda przypadków |
M-5 | metody praktyczne (prezentacja) |
M-6 | metody praktyczne (seminarium) |
M-4 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja referatu |
---|
S-2 | Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta.
Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego.
Ma umiejętność samokształcenia się. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |