Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Piotr Tkacz <Piotr.Tkacz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 1,50,50zaliczenie
projektyP3 18 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs Rysunku technicznego w ujęciu komputerowym
W-3Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.18
18
wykłady
T-W-1Wiadomości wstępne. Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa. Ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.2
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.1
T-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.2
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.1
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.1
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.1
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.1
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.1
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.1
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.1
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.3
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia2
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach2
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego54
A-P-4Zaliczenie projektu1
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Utrwalenie wiadomości z wykładów15
A-W-4Studia literaturowe10
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20A_W01
Zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynków
B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-P-1M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_W02
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W17T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_W03
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane przy projektowaniu obiektów budowlanych
B_1A_W07T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-P-1M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_W04
Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych
B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04C-1, C-2T-W-3, T-W-11, T-W-13M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_W05
Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
B_1A_W23T1A_W05C-1, C-2T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20A_U01
Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych
B_1A_U01, B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-P-1M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_U02
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu, potrafi wykonać rysunki konstrukcyjno-budowlane
B_1A_U11, B_1A_U19T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-2T-P-1M-2S-1
B_1A_C/20A_U03
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20A_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności
B_1A_K01T1A_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1M-1, M-2S-1
B_1A_C/20A_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20A_W01
Zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynków
2,0
3,0student zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynku, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_W02
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
2,0
3,0student zna typowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_W03
Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane przy projektowaniu obiektów budowlanych
2,0
3,0student zna w podstawowym zakresie normy i wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_W04
Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych
2,0
3,0student w zakresie wiedzy i zrozumienia w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, ale z wyraźnymi błędami, które po wskazaniu bez problemu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_W05
Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
2,0
3,0student zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20A_U01
Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych
2,0
3,0student wykazuje w stopniu dostatecznym umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_U02
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu, potrafi wykonać rysunki konstrukcyjno-budowlane
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu wykonania zadania projektowego - sporządzić dokumentację techniczną i wykonać rysunki konstrukcyjno-budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_U03
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
2,0
3,0student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dokształcania się, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20A_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności
2,0
3,0student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20A_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
2,0
3,0student tylko w podstawowym zakresie potrafi wspólpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod kierownictwem Lichołai L., Budownictwo ogólne T.3. Elementy budynków Podstawy projektowania, Arkady, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, Warszawa, 2009
  3. Korzeniewski W., Warynki techniczne dla budynków i ich usytuowanie, Polcen, Warszawa, 2006
  4. Buczkowski W., Jak zbudować nowocześnie dom jednorodzinny, Panstwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 2000
  5. Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Niedostatkiewicz M., Majewski T., Skuza M., Bobiński J., Budownictwo ogólne Katalog rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2006
  2. Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, Kraków, 2009
  3. Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2011
  4. Żurański J.A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1 Komentarze z przykładami obliczeń, ITB, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości wstępne. Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa. Ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.2
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.1
T-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.2
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.1
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.1
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.1
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.1
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.1
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.1
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.1
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.3
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia2
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.1
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach2
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego54
A-P-4Zaliczenie projektu1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Utrwalenie wiadomości z wykładów15
A-W-4Studia literaturowe10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_W01Zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne. Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa. Ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynku, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_W02Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna typowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_W03Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane przy projektowaniu obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna w podstawowym zakresie normy i wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_W04Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w zakresie wiedzy i zrozumienia w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, ale z wyraźnymi błędami, które po wskazaniu bez problemu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_W05Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wykazuje w stopniu dostatecznym umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_U02Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu, potrafi wykonać rysunki konstrukcyjno-budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu wykonania zadania projektowego - sporządzić dokumentację techniczną i wykonać rysunki konstrukcyjno-budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_U03Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne. Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa. Ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dokształcania się, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20A_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzania dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-1Wiadomości wstępne. Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa. Ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać budynki na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-3Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania, kombinacje obciążeń.
T-W-4Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa.
T-W-5Warunki posadowienia budowli. Dylatacje w budynkach. Tyczenie i utrwalenie położenia budynków.
T-W-6Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwadnianie.
T-W-7Fundamenty - klasyfikacja, charakterystyka. Ściany fundamentowe.
T-W-8Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach.
T-W-9Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-W-10Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-11Obliczanie i projektowanie konstrukcji murowych - zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-12Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia
T-W-13Zasady projektowania i obliczania stropów gęstożebrowych.
T-P-1Opracowanie projektu konstrukcyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty (fundamentów, poszczególnych kondygnacji, stropów, więźby dachowej, połaci dachowej) oraz przekroje pionowe.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student tylko w podstawowym zakresie potrafi wspólpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną
3,5
4,0
4,5
5,0