Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS9 27 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków27
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2udział w konsultacjach2
A-S-3opracowanie materiału, studia literaturowe30
A-S-4analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej20
A-S-5samodzielna realizacja zadania projektowego40
A-S-6zaliczenie przedmiotu1
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-7_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W17T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_W02
Posiada podstawową wiedzę o tendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W23T1A_W05C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-7_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_U02
Potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi w tym technoligii informacyjnych, wspomagających pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U14T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_U03
Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej.
B_1A_U21T1A_U04C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_U04
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-7_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
B_1A_K01T1A_K01C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_K02
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności
B_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole.
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_K04
Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalnego zachowania
B_1A_K05T1A_K05C-1T-S-1M-1S-1
B_1A_A/6-7_K05
Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
B_1A_K07T1A_K07C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-7_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_W02
Posiada podstawową wiedzę o tendach rozwojowych w budownictwie
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-7_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_U02
Potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi w tym technoligii informacyjnych, wspomagających pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi przy realizacji określonego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_U03
Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_U04
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego kształcenia, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-7_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_K02
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole.
2,0
3,0Student tylko w podstawowym zakresie potrafi współpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_K04
Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalnego zachowania
2,0
3,0Student ma dostateczną świadomość ważności profesjonalnego zachowania i przstrzegania zasad etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-7_K05
Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
2,0
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. obowiązujące normy

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków27
27

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2udział w konsultacjach2
A-S-3opracowanie materiału, studia literaturowe30
A-S-4analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej20
A-S-5samodzielna realizacja zadania projektowego40
A-S-6zaliczenie przedmiotu1
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_W02Posiada podstawową wiedzę o tendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_U02Potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi w tym technoligii informacyjnych, wspomagających pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi przy realizacji określonego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_U03Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_U04Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego kształcenia, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_K02Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student tylko w podstawowym zakresie potrafi współpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_K04Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalnego zachowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczną świadomość ważności profesjonalnego zachowania i przstrzegania zasad etyki zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-7_K05Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
3,5
4,0
4,5
5,0