Sylabus przedmiotu Mechanika budowli-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Budownictwo |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
inżynier |
Obszary studiów |
nauk technicznych, studiów inżynierskich |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Mechanika budowli-2 |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Teorii Konstrukcji |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Teresa Najfeld <Teresa.Najfeld@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
5,0 |
ECTS (formy) |
5,0 |
Forma zaliczenia |
egzamin |
Język |
polski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
ćwiczenia audytoryjne | A | 4 | 9 | 0,6 | 0,23 | zaliczenie |
projekty | P | 4 | 9 | 1,3 | 0,26 | zaliczenie |
wykłady | W | 4 | 18 | 2,5 | 0,32 | egzamin |
laboratoria | L | 4 | 9 | 0,6 | 0,19 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
ćwiczenia audytoryjne |
---|
T-A-1 | A-1 Cwiczenia audytoryjne zgodnie z programem wykładów | 9 |
| 9 |
---|
laboratoria |
---|
T-L-1 | Laboratorium | 9 |
| 9 |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | Metoda przemieszczeń - belka ciągła | 2 |
T-P-2 | Metoda przemieszczeń - rama przesuwna | 3 |
T-P-3 | Metoda przemieszczeń - obliczanie ugięć | 2 |
T-P-4 | Linie wpływowe - metoda kinematyczna | 2 |
| 9 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Metoda przemieszczeń - układy przesuwne | 8 |
T-W-2 | Linie wpływowe dla belki statycznie wyznaczalnej | 4 |
T-W-3 | Linie wpływowe dla belki ciągłej | 6 |
| 18 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
ćwiczenia audytoryjne |
---|
A-A-1 | Udział w cwiczeniach audytoryjnych | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 10 |
| 19 |
---|
laboratoria |
---|
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 9 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 9 |
| 18 |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | P-1 Udział w ćwiczeniach projektowych | 9 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadań projektowych | 29 |
| 38 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne poszukiwania w literaturze | 8 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia i egzaminu | 15 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 3 |
| 46 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|
M-1 | Metoda podająca i metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Literatura podstawowa
- Dyląg Z., Mechanika Budowli, PWN, Warszawa, 1989
- Chudzikiewicz A., Statyka Budowli, PWN, Warszawa, 1973
- Cywiński Z., Mechanika Budowli w zadaniach, PWN, Warszawa-Poznan, 1973
- Witkowski M., Zbiór zadań z mechaniki budowli, O.W.P.W., warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Mechanika konstrukcji, Arkady, Warszawa, 2001