Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Zarząd procesem inwestycyjnym II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarząd procesem inwestycyjnym II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Jeleń <Beata.Jelen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo ogólne, Zarządzanie procesem inwestycyjnym I, Organizacja i kierowanie budową , Ekonomika Budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetność zorganizaowania i zarządzania podmiotem gospodarczym |
C-2 | Umiejetność zdobywania zleceń na roboty budowlane |
C-3 | Wiedza na temat formuowania kontraktów budowlanych poprzedzona negocjacjami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Praca indywidualna polegąjaca na opracowaniu projektu którego treścią jest plan osiedla domów jednorodzinnych (min. dwa typy) dla realizacji powyższego osiedla należy opracować harmonogramy realizacyjny, zatrudnienia i pracy sprzętu (Gantha) oraz harmonogram realizacyjny jednego domku (sieciowy). Do projektu osiedla należy także opracować projekt zagospodarowania placu budowy wraz z niezbędnymi obliczeniami. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fazy systemu zarządzania,style i techniki zarządzania | 1 |
T-W-2 | Funkcje zarządzania,funkcje zarządzania wg Druckera | 1 |
T-W-3 | Generacje zarządzania,współczesne podejście do zarządzania-społeczeństwa informacyjne | 1 |
T-W-4 | Cel,decyzja,procesy decyzyjne | 1 |
T-W-5 | Struktury organizacyjne w budownictwie | 1 |
T-W-6 | Biznes plan jako instrument zarządzania firmą | 1 |
T-W-7 | Planowanie-podstawa efektywnego zarządzania | 1 |
T-W-8 | Strategia,planowanie strategiczne,zarządzanie strategiczne | 1 |
T-W-9 | Zarządzanie operacyjne,zarządzanie marketingowe,zarządzanie jakością | 2 |
T-W-10 | Zarządzanie środowiskiem w realizacji działalności budowlanej | 1 |
T-W-11 | Harmonogramy Gantha i sieciowe -instrument planowania w budownictwie | 2 |
T-W-12 | Marketing,specyfika reklamy w dziedzinie budownictwa | 1 |
T-W-13 | Fazy systemu zarządzania,style i techniki zarządzania | 1 |
T-W-14 | Funkcje zarządzania,funkcje zarządzania wg Druckera | 2 |
T-W-15 | Generacje zarządzania,współczesne podejście do zarządzania-społeczeństwa informacyjne | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | udział w konsultacjach | 8 |
A-P-3 | opracowanie projektu | 24 |
A-P-4 | studiowanie literatury | 14 |
A-P-5 | przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-P-6 | zaliczenie | 2 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 17 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 5 |
A-W-3 | studiowanie literatury | 11 |
A-W-4 | przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-W-5 | Egzamin | 1 |
44 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z elementami wykładu problemowego |
M-2 | metoda projektów |
M-3 | z użyciem kompurtera, z użyciem podręcznika programowanego |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie egzaminu z wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_W01 Poznanie stylów i technik zarządzania , zaznajomienie z funkcjami zarzadzania, zaznajomienie z procesem planowania i jego znaczeniem dla sprawnego zarządzania | B_1A_W19 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-2 |
B_1A_KBI/45_W02 Pogłębienie wiedzy na temat przebiegu budwolanego procesu inwestycyjnego w powiązaniu z funkcjonowaniem maszyn i urzadzeń budowlanych, technologi stosoawnych w budownictwie i funkcjonowaniem obiektów budowlanych | B_1A_W22 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_U01 Poznanie zasad przygotowywania kontraktów budowlanych , procedur przetargowych, specyfikacji. | B_1A_U20 | T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U04, InzA_U08 | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-6, T-W-12 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
B_1A_KBI/45_U02 W oparciu o wiedzę dotyczącą BHP w budownictwie posiada umiejetność oceny zagrożeń i wdrożenia odpowiedniego postępowania podczas realizacji robót budowlanych | B_1A_U13 | T1A_U10, T1A_U11 | InzA_U03 | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-5, T-W-10, T-W-3 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_K01 W oparciu o znajomość zasad postępowania na stanowiskach kierowniczych wiedzę psychologiczną i socjologiczną świadomie ocenia odpowiedzialność za pracę własną i zespołu podwładnych przestrzegając zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu | B_1A_K04, B_1A_K05 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
B_1A_KBI/45_K02 Korzystając ze znajomości zasad marketingu i wiedzy na temat zarządzania potrafi być przedsiebiorczy | B_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_W01 Poznanie stylów i technik zarządzania , zaznajomienie z funkcjami zarzadzania, zaznajomienie z procesem planowania i jego znaczeniem dla sprawnego zarządzania | 2,0 | |
3,0 | Znajomość zarządzania przebiegiem budowlanego procesu inwsetycyjnego z wykorzystaniem wiedzy dotyczącej funkcji zarządzania oraz stylów i technik zarządzania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_W02 Pogłębienie wiedzy na temat przebiegu budwolanego procesu inwestycyjnego w powiązaniu z funkcjonowaniem maszyn i urzadzeń budowlanych, technologi stosoawnych w budownictwie i funkcjonowaniem obiektów budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Świadomość powiązań w przebiegu budowlahego procesu budowlanego pomiędzy stosowanymi technologiami , a funkcjonowaniem maszyn i urządzeń budowlanych , pracą ludzi oraz wykorzystywanymi materiałami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_U01 Poznanie zasad przygotowywania kontraktów budowlanych , procedur przetargowych, specyfikacji. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność samooceny oraz umiejetność zdefiniowania zagrożeń i przeciwdziałania tym zagrożeniom podczas realizacji robót budowlanych korzystając z wiedzy na temat BHP w budownictwie oraz wszelkich wytycznych norm i rozporządzeń stosowanych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_U02 W oparciu o wiedzę dotyczącą BHP w budownictwie posiada umiejetność oceny zagrożeń i wdrożenia odpowiedniego postępowania podczas realizacji robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Umiejetność opracowywania procedur przetargowych i specyfikacji przygotowywania kontraktów budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_K01 W oparciu o znajomość zasad postępowania na stanowiskach kierowniczych wiedzę psychologiczną i socjologiczną świadomie ocenia odpowiedzialność za pracę własną i zespołu podwładnych przestrzegając zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje do podejmowania profesjonalnych decyzji z dziedziny zarządzania ze świadomością ich wagi i odpowiedzialności za nie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_K02 Korzystając ze znajomości zasad marketingu i wiedzy na temat zarządzania potrafi być przedsiebiorczy | 2,0 | |
3,0 | Wykazanie się przedsiębiorczością poprzez wykorzystanie zasad marketingu i wiedzy o zarządzaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jaworski K., Metodologia projektowania realizacji budowy, WNPWNSA, Warszawa, 1999
- Werner W., Proces inwestycyjny dla architektów, OW Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999
- Praca zbiorowa, Zarządzanie - teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 1999
- Biliński T., Czechowski J., Organizacja procesów inwestycyjno - budowlanych, WiPB, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Babiel F., Powodzenie na budowie, E.BECK, Warszawa, 2000
- Manikowski A., Tarapata Z., Ocena projektów gospodarczych, ISBN, 2002