Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu specjalnści do semestru 8 włącznie. |
W-2 | Zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków. |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez kazdego studenta planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. | 2 |
T-S-3 | Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury. | 3 |
T-S-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych. | 2 |
T-S-5 | Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych. | 2 |
T-S-6 | Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point | 1 |
T-S-7 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta. | 7 |
T-S-8 | Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej. | 1 |
T-S-9 | Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 7 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 27 |
A-S-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej | 5 |
A-S-3 | Opracowanie spisu literatury i opanowanie archiwizacji i katalogowania danych. | 12 |
A-S-4 | Przygotowanie referatu problemowego z tematu pracy dyplomowej | 20 |
A-S-5 | Opracowanie wyników badań lub obliczeń dla prac projektowych. | 20 |
A-S-6 | Wykonanie rysunków, tabel i wykresów zgodnie z wymogami i charakterem pprowadzonych prac. | 20 |
A-S-7 | Przygotowanie koncowej prezentacji pracy dyplomowej. | 16 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metody praktyczne - pokaz. |
M-3 | Metody praktyczne - seminarium |
M-4 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatu |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. | B_1A_W17, B_1A_W23 | T1A_W05, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-4 | T-S-1, T-S-3, T-S-6 | M-1, M-3, M-4 | S-1 |
B_1A_A/6-4_W02 Posiada wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | B_1A_W21, B_1A_W17 | T1A_W07, T1A_W10 | InzA_W02, InzA_W05 | C-3 | T-S-4 | M-1, M-3 | S-1 |
B_1A_A/6-4_W03 Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności. | B_1A_W17, B_1A_W23 | T1A_W05, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-2, C-4, C-5 | T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-4_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. | B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6 | M-1, M-3, M-4 | S-1 |
B_1A_A/6-4_U02 Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. | B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-4 | T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_A/6-4_U03 Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia z zakresu pracy dyplomowej. | B_1A_U21, B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U04, T1A_U05 | — | C-4, C-5 | T-S-7, T-S-8, T-S-9 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-4_K01 Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej. | B_1A_K01, B_1A_K04 | T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
B_1A_A/6-4_K02 Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywaćefekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. | B_1A_K02, B_1A_K05 | T1A_K02, T1A_K05 | InzA_K01 | C-4, C-5 | T-S-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3 |
B_1A_A/6-4_K03 Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski | B_1A_K06, B_1A_K07 | T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K02 | C-5 | T-S-8, T-S-9 | M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalnosci i zakresem realizowanej pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_W02 Posiada wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | 2,0 | |
3,0 | Stduent potrafi opracować materialy do pracy dyplomowej z zachowaniem podstawowych zasad ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_W03 Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-4_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. | 2,0 | |
3,0 | Student korzysta z technik informacyjnych jednak popełnia w ich korzystaniu widoczne błędy, kóre po wykazaniu potrafi skorygować. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_U02 Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_U03 Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia z zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia pracę zgodną pod względem merytorycznym i formalnym jednak z wyraźnie widocznymi błędami, które po wskazaniu potrafi bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-4_K01 Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_K02 Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywaćefekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-4_K03 Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski | 2,0 | |
3,0 | Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2012, Literatura z zakresu tematyki pracy dyplomowej