Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-S-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-S-3 | opracowanie materiału, studia literaturowe | 30 |
A-S-4 | analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej | 20 |
A-S-5 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 40 |
A-S-6 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-7_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | B_1A_W17 | T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_W02 Posiada podstawową wiedzę o tendach rozwojowych w budownictwie | B_1A_W23 | T1A_W05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-7_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | B_1A_U08 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_U02 Potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi w tym technoligii informacyjnych, wspomagających pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | B_1A_U14 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_U03 Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej. | B_1A_U21 | T1A_U04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_U04 Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/6-7_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności | B_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_K02 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności | B_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_K03 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole. | B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_K04 Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalnego zachowania | B_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_A/6-7_K05 Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych. | B_1A_K07 | T1A_K07 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-7_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_W02 Posiada podstawową wiedzę o tendach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-7_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_U02 Potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi w tym technoligii informacyjnych, wspomagających pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi korzystać z różnych metod, technik i narzędzi przy realizacji określonego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_U03 Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_U04 Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego kształcenia, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/6-7_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_K02 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_K03 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student tylko w podstawowym zakresie potrafi współpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_K04 Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalnego zachowania | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną świadomość ważności profesjonalnego zachowania i przstrzegania zasad etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/6-7_K05 Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy