Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_B/11C_U01 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadań oraz problemów matematycznych i inżynierskich. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
---|
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie studentowi wiedzy z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych i ich zastosowań oraz uzupełnienie wiedzy z analizy matematycznej. |
---|
C-2 | Wykształcenie u studenta umiejętności posługiwania się metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi w realizacji innych przedmiotach technicznych. |
C-3 | Kształtowanie u studenta świadomości potrzeby ciągłej edukacji oraz umiejętności pracy w zespole i organizacji tej pracy. |
Treści programowe | T-W-1 | Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i drugiego rzędu; Równania rzędu pierwszego: o zmiennych rozdzielonych, jednorodne, liniowe, Bernoulliego, zupełne; Równania rzędu drugiego liniowe o stałych współczynnkach; Układy równań różniczkowych zwyczajnych liniowych o stałych współczynnikach. |
---|
T-W-2 | Całki wielokrotne; iteryzacja całek, współrzędne biegunowe; zastosowania geometryczne i fizyczne. |
T-W-3 | Szeregi liczbowe i potęgowe; kryteria zbieżności; promień zbieżności. |
T-A-1 | Rozwiązywanie równań różniczkowych rzędu pierwszego: równania o zmiennych rozdzielonych, jednorodne, liniowe, Bernoulliego, zupełne; Rzędu drugiego liniowe o stałych współczynnikach; |
T-A-2 | Całki wielokrotne; iteryzcja całek, współrzędne biegunowe; zastosowania geometryczne. |
T-A-3 | Szeregi liczbowe i potęgowe; kryteria zbieżności; promień zbieżności. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wyjaśnieniami i licznymi przykładami. |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe; rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładów. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na ćwiczeniach. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny: zadania z zakresu omawianego w trakcie zajęć, rozwiązania opatrzone komentarzem potwierdzającym znajomość teorii i zrozumienie treści. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi rozwiązywać prostych, schematycznych zadań. |
3,0 | Student potrafi rozwiazać proste zadania, stosuje przejrzysty tok rozumowania, potrafi zweryfikować swój wynik. |
3,5 | Student potrafi rozwiązywać wybrane zadania, prowadzi przejrzysty tok rozumowania, potrafi zweryfikować swój wynik. |
4,0 | Student potrafi rozwiązywać wybrane zadania, prowadzi przejrzysty tok rozumowania, stosuje komentarz, potrafi zweryfikować swój wynik. |
4,5 | Student potrafi rozwiązywać zadania, prowadzi przejrzysty tok rozumowania, stosuje komentarz, potrafi zweryfikować swój wynik. |
5,0 | Student potrafi rozwiązywać problemowe zadania, prowadzi przejrzysty tok rozumowania, stosuje komentarz, potrafi zweryfikować swój wynik. |