Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Piotr Tkacz <Piotr.Tkacz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 18 2,50,44zaliczenie
wykładyW4 18 2,50,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs Rysunku technicznego w ujęciu komputerowym
W-3Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Mechaniki budowli
W-5Ukończony kurs Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.18
18
wykłady
T-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.1
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.3
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).2
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.1
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.1
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.5
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.3
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach2
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego54
A-P-4Zaliczenie projektu1
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Utrwalenie wiadomości z wykładów, studia literaturowe22
A-W-4Przygotowanie do egzaminu30
A-W-5Udział w egzaminie3
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20B_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W17T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1S-1
B_1A_C/20B_W02
Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04C-1, C-2T-W-6, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_C/20B_W03
Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
B_1A_W23T1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20B_U01
Potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych
B_1A_U02, B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-6, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_C/20B_U02
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu
B_1A_U19T1A_U03C-1, C-2T-P-1M-2S-2
B_1A_C/20B_U03
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/20B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
B_1A_K01T1A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_C/20B_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20B_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
2,0
3,0student zna podstawowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20B_W02
Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, ale z wyraźnymi błędami
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20B_W03
Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
2,0
3,0student w dostatecznym zakresie zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20B_U01
Potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania prostych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, wystepujące błędy po wskazaniu bez problemu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20B_U02
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu
2,0
3,0student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę w celu wykonania dokumentacji technicznej obiektu
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20B_U03
Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego dokształcania się, czynnie potrafi korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/20B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/20B_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole tylko w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod kierunkiem Lichołai L., Budownictwo ogólne T.3. Elementy budynków Podstawy projektowania, Arkady, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, Warszawa, 2009
  3. Korzeniewski W., Warunki techniczne dla budynków i ich usytuowanie, Polcen, Warszawa, 2006
  4. Buczkowski W., Jak zbudować nowocześnie dom jednorodzinny, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 2000
  5. Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Niedostatkiewicz M., Majewski T., Skuza M., Bobiński J., Budownictwo ogólne. Katalog rozwiązań konstrukcyjno- materiałowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2006
  2. Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, Kraków, 2009
  3. Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2011
  4. Żurański J.A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1 Komentarze z przykładami obliczeń, ITB, Warszawa, 2011
  5. Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna, WSiP, Warszawa, 1994, (wydanie drugie zmienione)

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.1
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.3
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).2
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.1
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.1
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.5
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.3
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych18
A-P-2Udział w konsultacjach2
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego54
A-P-4Zaliczenie projektu1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Utrwalenie wiadomości z wykładów, studia literaturowe22
A-W-4Przygotowanie do egzaminu30
A-W-5Udział w egzaminie3
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_W01Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
Treści programoweT-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna podstawowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_W02Zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, ale z wyraźnymi błędami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_W03Zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
Treści programoweT-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym zakresie zna najnowsze trendy rozwojowe w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_U01Potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania prostych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, wystepujące błędy po wskazaniu bez problemu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_U02Potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę w celu wykonania dokumentacji technicznej obiektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_U03Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego dokształcania się, czynnie potrafi korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/20B_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-1Stropodachy - zasady konstruowania.
T-W-2Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-3Pokrycia dachowe. Odprowadzanie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-4Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów.
T-W-5Stolarka budowlana - kryteria doboru.
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Wymiarowanie elementów z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jetkowe, płatwiowo-kleszczowe.
T-W-8Budownictwo uprzemysłowione - kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia drewnianej więźby dachowej o konstrukcji ciesielskiej, obliczenia stropów gęstożebrowych, obliczenia wybranego fragmentu ściany nośnej zewnętrznej lub wewnętrznej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno budowlanych.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole tylko w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0