Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria konstrukcji
Specjalność Konstrukcje Budowle Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 9 1,10,33zaliczenie
wykładyW1 18 1,30,42egzamin
laboratoriaL1 9 0,60,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność tworzenia linii wpływowych i obwiedni w belkach ciągłych
C-2umiejętność rozwiązywania belek na podłożu sprężystym
C-3umiejętność rozwiązywania statyki lin i łańcuchów
C-4umiejętność rozwiązywania zagadnień stanów granicznych układów prętowych
C-5umiejętność rozwiązywania zagadnień prętów cienkościennych w zakresie statyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1L-19
9
projekty
T-P-1P-1 BELKA NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM3
T-P-2P-2 STAN GRANICZNY RAMY3
T-P-3P-3 ANALIZA STATYCZNA PRĘTA O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM3
9
wykłady
T-W-1W-1 LINIE WPŁYWOWE BELEK CIĄGŁYCH STAT. NIEWYZNACZALNYCH2
T-W-2W-2 BELKI NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM2
T-W-3W-3 ANALIZA STATYCZNA LIN I ŁAŃCUCHÓW2
T-W-4W-4 METODA STANÓW GRANICZNYCH DLA UKŁADÓW PRĘTOWYCH6
T-W-5W-5 ANALIZA STATYCZNA PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH6
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1przygotowanie do zajęć laboratoryjnych9
A-L-2udział w ćwiczeniach laboratoryjnych9
18
projekty
A-P-1udział w cwiczeniach projektowych9
A-P-2przygotowanie do ćwiczeń projektowych8
A-P-3samodzielna realizacja zadania projektowego15
A-P-4udział w zaliczeniu2
34
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach18
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowymi rozwiązaniami zadań
M-2Cwiczenia projektowe
M-3Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych
S-2Ocena formująca: Ocena w trakcie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji
B_2A_W05T2A_W04, T2A_W07

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji
B_2A_U19T2A_U18, T2A_U19

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jastrzębski Z., Mutermilch W., Orłowski J., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 2011
  2. Obrębski J.M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, Warszawa, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1L-19
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1P-1 BELKA NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM3
T-P-2P-2 STAN GRANICZNY RAMY3
T-P-3P-3 ANALIZA STATYCZNA PRĘTA O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM3
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 LINIE WPŁYWOWE BELEK CIĄGŁYCH STAT. NIEWYZNACZALNYCH2
T-W-2W-2 BELKI NA PODŁOŻU SPRĘŻYSTYM2
T-W-3W-3 ANALIZA STATYCZNA LIN I ŁAŃCUCHÓW2
T-W-4W-4 METODA STANÓW GRANICZNYCH DLA UKŁADÓW PRĘTOWYCH6
T-W-5W-5 ANALIZA STATYCZNA PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH6
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1przygotowanie do zajęć laboratoryjnych9
A-L-2udział w ćwiczeniach laboratoryjnych9
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w cwiczeniach projektowych9
A-P-2przygotowanie do ćwiczeń projektowych8
A-P-3samodzielna realizacja zadania projektowego15
A-P-4udział w zaliczeniu2
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach18
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia