Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Zrównoważone budownictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zrównoważone budownictwo
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 9 1,50,44zaliczenie
wykładyW1 18 0,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Materiały budowlane
W-2Fizyka budowli
W-3Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wymiana ciepła przez niejednorodną przegrodę zewnętrzną - tworzenie arkuszy kalkulacyjnych do obliczeń współczynnika przenikania ciepła przegród niejednorodnych, porównanie rozwiązań tradycyjnych z rozwiązaniami opartymi o specjalistyczne wyroby/ materiały budowlane)3
T-P-2Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych i detali połączeń w warunkach ustalonych (rozkład temperatury, gęstość strumienia ciepła, wyznaczanie liniowego współczynnika przenikania ciepła)2
T-P-3Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród zewnętrznych w warunkach nieustalonych2
T-P-4Zajęcia klauzulowe2
9
wykłady
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie. Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych, Syndrom Chorego Budynku2
T-W-2Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków2
T-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia)2
T-W-4Termoizolacje nowej generacji, Materiały zmienno fazowe1
T-W-5Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania1
T-W-6Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne2
T-W-7Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich2
T-W-8Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne2
T-W-9Zagospodarowanie szarej wody, Zielone zamówienia publiczne, Certyfikaty Środowiskowe i Eko-znaki2
T-W-10zaliczenie wykładów1
T-W-11zaliczenie wykładu1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2studia literaturowe3
A-P-3uczestnictwo w zajęciach klauzulowych2
A-P-4Przygotowanie do zajęć - analiza obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i norm przedmiotowych6
A-P-5Opracowanie indywidualnych zadań w domu15
A-P-6Przygotowanie do zaliczenia działów projektowych10
45
wykłady
A-W-1udział w wykładach18
18

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2metoda podająca - wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a2_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
B_2A_W10, B_2A_W14T2A_W08C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a2_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
B_2A_U11, B_2A_U19T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a2_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
B_2A_K03, B_2A_K04T2A_K02C-1, C-2T-W-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a2_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a2_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniajace aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do właśnych oczekiwań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a2_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. W sposób beztroski odnosi się konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane.
3,0Student rozumienie wpływ zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Jest świadmy, co do konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gawin D., Kossecka E. (red.), Program komputerowy WUFI i jego zastosowanie w analizach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych, Wydawnicwto Politechniki Łódźkiej, Łódź, 2007
  2. Grabarczyk S., Fizyka budowli. Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczędnego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Biuletyny wydawane przez PKN - KT 307 Zrównoważone Budownictwo
  2. Krajowe i zagraniczne publikacje o tematyce Zrównoważonego Budownictwa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wymiana ciepła przez niejednorodną przegrodę zewnętrzną - tworzenie arkuszy kalkulacyjnych do obliczeń współczynnika przenikania ciepła przegród niejednorodnych, porównanie rozwiązań tradycyjnych z rozwiązaniami opartymi o specjalistyczne wyroby/ materiały budowlane)3
T-P-2Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych i detali połączeń w warunkach ustalonych (rozkład temperatury, gęstość strumienia ciepła, wyznaczanie liniowego współczynnika przenikania ciepła)2
T-P-3Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród zewnętrznych w warunkach nieustalonych2
T-P-4Zajęcia klauzulowe2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie. Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych, Syndrom Chorego Budynku2
T-W-2Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków2
T-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia)2
T-W-4Termoizolacje nowej generacji, Materiały zmienno fazowe1
T-W-5Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania1
T-W-6Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne2
T-W-7Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich2
T-W-8Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne2
T-W-9Zagospodarowanie szarej wody, Zielone zamówienia publiczne, Certyfikaty Środowiskowe i Eko-znaki2
T-W-10zaliczenie wykładów1
T-W-11zaliczenie wykładu1
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2studia literaturowe3
A-P-3uczestnictwo w zajęciach klauzulowych2
A-P-4Przygotowanie do zajęć - analiza obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i norm przedmiotowych6
A-P-5Opracowanie indywidualnych zadań w domu15
A-P-6Przygotowanie do zaliczenia działów projektowych10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach18
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a2_W01Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W14Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-P-1Wymiana ciepła przez niejednorodną przegrodę zewnętrzną - tworzenie arkuszy kalkulacyjnych do obliczeń współczynnika przenikania ciepła przegród niejednorodnych, porównanie rozwiązań tradycyjnych z rozwiązaniami opartymi o specjalistyczne wyroby/ materiały budowlane)
T-P-2Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych i detali połączeń w warunkach ustalonych (rozkład temperatury, gęstość strumienia ciepła, wyznaczanie liniowego współczynnika przenikania ciepła)
T-P-3Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród zewnętrznych w warunkach nieustalonych
T-P-4Zajęcia klauzulowe
T-W-5Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania
T-W-6Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne
T-W-7Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich
T-W-8Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne
Metody nauczaniaM-1pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a2_U01Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-P-1Wymiana ciepła przez niejednorodną przegrodę zewnętrzną - tworzenie arkuszy kalkulacyjnych do obliczeń współczynnika przenikania ciepła przegród niejednorodnych, porównanie rozwiązań tradycyjnych z rozwiązaniami opartymi o specjalistyczne wyroby/ materiały budowlane)
T-P-2Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych i detali połączeń w warunkach ustalonych (rozkład temperatury, gęstość strumienia ciepła, wyznaczanie liniowego współczynnika przenikania ciepła)
T-P-3Ocena warunków cieplno-wilgotnościowych przegród zewnętrznych w warunkach nieustalonych
T-P-4Zajęcia klauzulowe
T-W-2Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków
T-W-5Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania
T-W-6Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne
T-W-7Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich
T-W-8Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne
Metody nauczaniaM-1pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniajace aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do właśnych oczekiwań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a2_K01Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia)
Metody nauczaniaM-2metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. W sposób beztroski odnosi się konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane.
3,0Student rozumienie wpływ zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Jest świadmy, co do konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0