Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika
Sylabus przedmiotu Reologia gruntów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Reologia gruntów | ||
Specjalność | Geotechnika | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z Teorii Konstrukcji |
W-2 | Ukończony kurs z Geologii Inżynierskiej |
W-3 | Ukończony kurs z Mechaniki Gruntów I |
W-4 | Ukończony kurs z Fundamentowania I |
W-5 | Ukończony kurs z Hydrogeologii Inżynierskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z procesami opisującymi zjawisko reologii oraz metodami obliczeń w projektowaniu wzmocnienia podłoża gruntowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenie stanów granicznych gruntów | 15 |
T-A-2 | Przykładowe obliczenie zjawiska pełzania gruntów oraz zachowanie się obiektów inżynierskich w czasie pełzania | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Modele ośrodka o własnościach sprężysto-plastycznych, stany graniczne, pełzanie i relaksacja gruntów | 5 |
T-W-2 | Metody obliczeniowe pełzania gruntów | 5 |
T-W-3 | Wpływ historii obciążenia na zachowanie gruntu | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 30 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-A-3 | Samodzielne opanowanie materiału, przykłady obliczeń | 30 |
A-A-4 | Przygotowanie prezentacji na zadany temat | 12 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych | 3 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 4 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_m3_W01 Ma pogłębioną wiedzę z zakresu zjawiska reologii gruntów z uwzględnieniem standardów i norm technicznych oraz najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie | B_2A_W01, B_2A_W10 | T2A_W01, T2A_W08 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_m3_U01 Potrafi wyszukać użyteczne informacje w różnych źródłach i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych | B_2A_U07, B_2A_U25 | T2A_U07, T2A_U16 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_m3_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego kształcenia się w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie | B_2A_K05 | T2A_K06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_m3_W01 Ma pogłębioną wiedzę z zakresu zjawiska reologii gruntów z uwzględnieniem standardów i norm technicznych oraz najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę z zakresu reologii gruntów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_m3_U01 Potrafi wyszukać użyteczne informacje w różnych źródłach i zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wyszukać użyteczne informacje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_m3_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego kształcenia się w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę samodzielnego kształcenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dmitruk Z., Zarys reologii gruntów, PWN, Warszawa, 1986
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Blake L.S. (Ed.), Civil Engineer`s Reference Book, Elsevier, 1989, 4th Edition, rozdz. 10