Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Diagnostyka i modernizacja budynków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka i modernizacja budynków | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu : Materiałów budowlanych, Budownictwa ogólnego, Fizyki budowli i Konstrukcji budowlanych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wykorzystania zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt modernizacji obiektu budowlanego. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nadzór nad obiektami budowlanymi.Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglady, Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka,badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne.Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | wykonanie i zaliczenie projektu | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 6 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
B_2A_E/11/TOB_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych | B_2A_W12 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_U01 Potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | B_2A_U09 | T2A_U08 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
B_2A_E/11/TOB_U02 Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlnych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych | B_2A_U25 | T2A_U16 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować prirytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_E/11/TOB_K02 jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_E/11/TOB_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerz wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w budownictwie | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zagadnienia związane z diagnostyką i modernizacją budynków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/11/TOB_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym zna zagadnienia zwiazane z utrzymaniem obiektów budowlanych murowych i drewnianych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_U01 Potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi planować i przeprowadzać badania, interpretować wyniki i wyciągać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/11/TOB_U02 Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlnych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/11/TOB_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować prirytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w dostateczny sposób zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/11/TOB_K02 jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu | 2,0 | |
3,0 | student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/11/TOB_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerz wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student ma dostateczną świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małyszko R., Orłowicz R., Konstrukcje murowe. Zarysowania i naprawy, UWM, Białystok, 2000
- Lenkiewicz W., Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
- Masłowski E., Spiżewska D., Wzmacnianie konstrukcji budowlanych, Arkady, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Schild E.,Oswald R. i inni, Słabe miejsca w budynkach. T. 1-5, Arkady, Warszawa, 1987