Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_??_U01 | Potrafi zaprojektować prosty most stalowy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U08 | Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
B_2A_U14 | Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych |
B_2A_U15 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
B_2A_U20 | Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych |
B_2A_U21 | Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Rozszerzona znajomość zasad projektowania w budownictwie mostowym. |
---|
C-3 | Umiejętność wykonania projektu mostu stalowego. |
Treści programowe | T-W-3 | Kształtowanie przekroju poprzecznego mostu stalowego: dźwigary główne, stężenia, pomost. |
---|
T-W-4 | Stale konstrukcyjne w budowie mostów stalowych. |
T-W-5 | Zasady obliczeń mostów stalowych, sytuacje obliczeniowe, zasady obliczeń statycznych. |
T-W-6 | Wymiarowanie elementów stalowych, częściowe współczynniki bezpieczeństwa dla stali, klasyfikacja przekrojów. |
T-W-7 | Nośność przekrojów rozciąganych, zginanych, ściskanych i ścinanych. |
T-W-8 | Stateczność środników i pasów. Sprawdzian nr 1. |
T-W-9 | Projektowanie mostowych konstrukcji zespolonych. |
T-W-10 | Połączenia elementów konstrukcji stalowych. |
T-W-12 | Kszałtowanie przęseł blachownicowych. |
T-P-2 | Kształtowanie przęsła stalowego o rozpiętości L<25 m. Przekrój poprzeczny mostu belkowego. Rozmieszczenie stężeń. Ustalenie szerokości użytkowej. |
T-P-3 | Podstawowe normy projektowe. Obciążenie ruchem dla obiektów mostowych. Sprawdzenie rysunków. |
T-P-4 | Obliczenia wstępne. Wstępny dobór liczby dźwigarów głównych i przekroju poprzecznego. Dobór pomostu i elementów wyposażenia. |
T-P-6 | Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe dźwigarów głównych. Zestawienie oddziaływań stałych i zmiennych. Sprawdzenie rysunków. |
T-P-7 | Poprzeczny rozdział obciążeń dla belek przęsła. Kombinacje oddziaływań. |
T-P-8 | Linie wpływowe momentów zginających i sił tnących. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. Projektowanie przekrojów dźwigarów głównych (ULS). |
T-P-9 | Stany graniczne użytkowalności dźwigarów głównych (SLS). Sprawdzenie zaawansowania projektu. |
T-P-10 | Zasady projektowania i sporządzania rysunków konstrukcyjnych. |
T-P-12 | Omówienie szczegółów konstrukcyjnych, zasad ułożyskowania i montażu urządzeń dylatacyjnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Metoda projektu |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczenia projektowego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | ≤50% |
3,0 | 50÷60% |
3,5 | 60÷70% |
4,0 | 70÷80% |
4,5 | 80÷90% |
5,0 | ≥90% |