Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Materiały Budowlane | 2 |
T-A-2 | Konstrukcje | 1 |
T-A-3 | Dążenie do doskonałości – grecka swiątynia | 2 |
T-A-4 | Wyzwania marmuru | 1 |
T-A-5 | Biblioteka Alexandrina | 6 |
T-A-6 | Jak działają wysokościowce | 3 |
T-A-7 | Empire State Building | 3 |
T-A-8 | Wstęp do tuneli | 3 |
T-A-9 | Eurotunel | 3 |
T-A-10 | Tama Hoovera | 3 |
T-A-11 | Kalsyfikacja mostów | 1 |
T-A-12 | Rozwój mostów | 2 |
T-A-13 | Most Akashi Kaikyo | 6 |
T-A-14 | Drogi – terminologia | 2 |
T-A-15 | Drogi – projekt | 2 |
T-A-16 | Drogi – metody układania nawierzchni | 2 |
T-A-17 | Proste sposoby na zmianę wyglądu twojego domu | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 45 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-A-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/3_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | — | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
B_2A_A/3_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2, M-3, M-5, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/3_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U06 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2 |
B_2A_A/3_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | B_2A_U06 | T2A_U06 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-5 | S-2 |
B_2A_A/3_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-2, M-5, M-6 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/3_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/3_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_A/3_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/3_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_A/3_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_A/3_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/3_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2006
- Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2004
- Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2005
Literatura dodatkowa
- Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1
- Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
- B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
- E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
- D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004