Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukonczony kurs Fizyki |
W-3 | Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów |
W-4 | Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych |
W-5 | Ukończony kurs Chemii budowlanej |
W-6 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych |
W-7 | Ukończony kurs Fundamentowania |
W-8 | Ukonczony kurs Konstrukcje betonowe-1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo. |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawami projektowania ław i stóp fundamentowych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych. |
C-4 | Zapoznanie studentów z ogólną charakterystyką betonowych budowli przemysłowych i konstrukcji sprężonych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu | 2 |
T-W-2 | Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych. | 3 |
T-W-3 | Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie | 3 |
T-W-4 | Projektowanie elementów na skręcanie. | 1 |
T-W-5 | Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami | 1 |
T-W-6 | Obliczanie i konstruowanie schodów żelbetowych. | 1 |
T-W-7 | Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych. | 1 |
T-W-8 | Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów. | 1 |
T-W-9 | Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 12 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 2 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje indywidualne | 5 |
A-W-3 | Opracowywanie materiałów z wykładów w ciągu semestru | 22 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_W01 Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych | OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W10, OIZ_1A_W17, OIZ_1A_W15 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
OIZ_1A_C/33B_W02 Zna zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich. | OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W15, OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W17 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-3 | T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
OIZ_1A_C/33B_W03 Zna zasady analizy i konstruowania złożonych konstrukcji szkieletowych i hal o układach ramowych. | OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W10, OIZ_1A_W15, OIZ_1A_W17 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-4 | T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_U01 Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stopowych budynków o konstrukcji szkieletowej. | OIZ_1A_U01, OIZ_1A_U02, OIZ_1A_U07, OIZ_1A_U17 | T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-P-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
OIZ_1A_C/33B_U02 Projektuje fundamenty bezpośrednie pod obiekty budowlane. | OIZ_1A_U07, OIZ_1A_U09 | T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-3 | T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
OIZ_1A_C/33B_U03 Wykonuje rysunki elementów i konstrukcji pracujących w układach płaskich i przestrzennych. | OIZ_1A_U11 | T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15 | InzA_U07 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-P-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się | OIZ_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-P-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_W01 Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyrażnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33B_W02 Zna zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33B_W03 Zna zasady analizy i konstruowania złożonych konstrukcji szkieletowych i hal o układach ramowych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_U01 Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stopowych budynków o konstrukcji szkieletowej. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33B_U02 Projektuje fundamenty bezpośrednie pod obiekty budowlane. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33B_U03 Wykonuje rysunki elementów i konstrukcji pracujących w układach płaskich i przestrzennych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33B_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2011, T. 1 i 2
- Pędziwiatr J., Wstęp do projektowania konstrukcji żelbetowych, DWE, Wrocław, 2010
- Łapko A., Eurokody. Projektowanie konstrukcji budowlanych wg Eurokodów. Zeszyt 2, Builder, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, Polski Cement, Kraków, 2010