Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW4 15 2,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukonczony kurs Fizyki
W-3Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych
W-5Ukończony kurs Chemii budowlanej
W-6Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych
W-7Ukończony kurs Fundamentowania
W-8Ukonczony kurs Konstrukcje betonowe-1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo.
C-2Zapoznanie studentów z podstawami projektowania ław i stóp fundamentowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
C-4Zapoznanie studentów z ogólną charakterystyką betonowych budowli przemysłowych i konstrukcji sprężonych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.15
15
wykłady
T-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.3
T-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie3
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.1
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami1
T-W-6Obliczanie i konstruowanie schodów żelbetowych.1
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.1
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-4Zaliczenie projektu1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje indywidualne5
A-W-3Opracowywanie materiałów z wykładów w ciągu semestru22
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
A-W-5Udział w egzaminie3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/33B_W01
Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych
OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W10, OIZ_1A_W17, OIZ_1A_W15T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/33B_W02
Zna zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich.
OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W15, OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W17T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-3T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/33B_W03
Zna zasady analizy i konstruowania złożonych konstrukcji szkieletowych i hal o układach ramowych.
OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W10, OIZ_1A_W15, OIZ_1A_W17T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-4T-W-9, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/33B_U01
Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stopowych budynków o konstrukcji szkieletowej.
OIZ_1A_U01, OIZ_1A_U02, OIZ_1A_U07, OIZ_1A_U17T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-P-1, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/33B_U02
Projektuje fundamenty bezpośrednie pod obiekty budowlane.
OIZ_1A_U07, OIZ_1A_U09T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
OIZ_1A_C/33B_U03
Wykonuje rysunki elementów i konstrukcji pracujących w układach płaskich i przestrzennych.
OIZ_1A_U11T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-P-1, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_C/33B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się
OIZ_1A_K01T1A_K01C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-P-1, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/33B_W01
Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyrażnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/33B_W02
Zna zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/33B_W03
Zna zasady analizy i konstruowania złożonych konstrukcji szkieletowych i hal o układach ramowych.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/33B_U01
Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stopowych budynków o konstrukcji szkieletowej.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/33B_U02
Projektuje fundamenty bezpośrednie pod obiekty budowlane.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
OIZ_1A_C/33B_U03
Wykonuje rysunki elementów i konstrukcji pracujących w układach płaskich i przestrzennych.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_C/33B_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2011, T. 1 i 2
  2. Pędziwiatr J., Wstęp do projektowania konstrukcji żelbetowych, DWE, Wrocław, 2010
  3. Łapko A., Eurokody. Projektowanie konstrukcji budowlanych wg Eurokodów. Zeszyt 2, Builder, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, Polski Cement, Kraków, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.3
T-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie3
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.1
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami1
T-W-6Obliczanie i konstruowanie schodów żelbetowych.1
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.1
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-4Zaliczenie projektu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Konsultacje indywidualne5
A-W-3Opracowywanie materiałów z wykładów w ciągu semestru22
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
A-W-5Udział w egzaminie3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_W01Zna zasady pracy elementów w układach stropowych i ramowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
OIZ_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
OIZ_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
OIZ_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
OIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyrażnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_W02Zna zasady konstruowania fundamentów żelbetowych bezpośrednich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
OIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
OIZ_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
OIZ_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_W03Zna zasady analizy i konstruowania złożonych konstrukcji szkieletowych i hal o układach ramowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
OIZ_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
OIZ_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
OIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
OIZ_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z ogólną charakterystyką betonowych budowli przemysłowych i konstrukcji sprężonych.
Treści programoweT-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_U01Potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji ramowych i stopowych budynków o konstrukcji szkieletowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
OIZ_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
OIZ_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
OIZ_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.
T-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_U02Projektuje fundamenty bezpośrednie pod obiekty budowlane.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
OIZ_1A_U09Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami projektowania ław i stóp fundamentowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_U03Wykonuje rysunki elementów i konstrukcji pracujących w układach płaskich i przestrzennych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.
T-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.
T-W-6Obliczanie i konstruowanie schodów żelbetowych.
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_C/33B_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności projektowania elementów ściskanych mimośrodowo.
C-3Ukształtowanie umiejętności analizy pracy elementów żelbetowych w konstrukcjach szkieletowych i ramowych.
Treści programoweT-W-1Projektowanie elementów ściskanych: smukość elementów, uwzględnianie efektów II rzędu przy ściskaniu
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych. Wymiarowanie zbrojenia elementów ściskanych: kryterium dużego i małego mimośrodu, zbrojenie w układzie symetrycznym. Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-3Obliczanie i konstruowanie fundamentów: ławy i stopy fundamentowe, obliczanie zbrojenia na zginanie. Projektowanie elementów zelbetowych na przebicie
T-W-7Stropy płaskie. Zasady kształtowania, ogólne zasady obliczania i zbrojenia stropów płytowo-słupowych i grzybkowych.
T-W-5Płyty krzyżowo zbrojone - statyka i systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami
T-W-4Projektowanie elementów na skręcanie.
T-W-9Konstrukcje sprężone i obiekty budownictwa przemysłowego w budownictwie betonowym.
T-W-6Obliczanie i konstruowanie schodów żelbetowych.
T-P-1Projekt wybranych elementów żelbetowej konstrukcji ramowej: podciągu, słupa i stopy fundamentowej, stanowiących fragment szkieletowego układu konstrukcyjnego budynku. Konstruowanie zbrojenia i opracowanie rysunków wykonawczych projektowanych elementów.
T-W-8Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, układy statyczne, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami. Student po wskazaniu mu błędów w pracy będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0