Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z organizacji przedsiebiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z ekonomiki budownictwa i technologii robót budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych |
C-2 | Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza SWOT i PEST | 5 |
T-A-2 | Cele projektu i opis | 4 |
T-A-3 | Kamienie milowe | 3 |
T-A-4 | Sporządzenie struktury podziału robót inwestycji (WBS) | 6 |
T-A-5 | Analiza techniczna projektu | 4 |
T-A-6 | Analiza finansowa projektu | 4 |
T-A-7 | Analiza ryzyka | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem, | 2 |
T-W-2 | Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej | 2 |
T-W-3 | Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody | 2 |
T-W-4 | Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem | 2 |
T-W-5 | Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK | 4 |
T-W-6 | Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu | 4 |
T-W-7 | Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego | 2 |
T-W-8 | Wpływ recesji na metodologię planowania inwestycji - przykłady | 2 |
T-W-9 | Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa | 2 |
T-W-10 | Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego | 4 |
T-W-11 | Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI | 2 |
T-W-12 | Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | studia literaturowe | 20 |
A-A-3 | udział w konsultacjach | 7 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-A-5 | zaliczenie | 2 |
67 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 12 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 8 |
A-W-4 | przygotowanie do kolokwium | 4 |
A-W-5 | Sprawdzian wiedzy z przedmiotu | 1 |
55 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: kokokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu |
S-2 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy | OIZ_1A_W22 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1 |
OIZ_1A_C/40A_W02 Rozpoznaje główne założenia projektu i dobiera metodę zarządzania | OIZ_1A_W19 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
OIZ_1A_C/40A_W03 Charakteryzuje słabe i moce strony projektu | OIZ_1A_W19 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-2 | T-W-10, T-W-11, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego | OIZ_1A_U12, OIZ_1A_U20 | T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U04, InzA_U08 | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1 |
OIZ_1A_C/40A_U02 Analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną oraz finansową | OIZ_1A_U20 | T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U04, InzA_U08 | C-2 | T-W-4, T-W-10, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową | OIZ_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
OIZ_1A_C/40A_K02 Jest zorientowany w działaniach dotyczących przedsiębiorczości | OIZ_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/40A_W02 Rozpoznaje główne założenia projektu i dobiera metodę zarządzania | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozeznać główne założenia projektu i określić sposób zarządzania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/40A_W03 Charakteryzuje słabe i moce strony projektu | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić analizę SWOT | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/40A_U02 Analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną oraz finansową | 2,0 | |
3,0 | Potrafi okreslić ryzyka związane z procesem przygotowania inwestycji budowlanej oraz jej realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/40A_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/40A_K02 Jest zorientowany w działaniach dotyczących przedsiębiorczości | 2,0 | |
3,0 | Zna sytuację gospodarczą na rynku budowlanym lecz nie potrafi dokonać oceny warunków niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Project Management Institute, "A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
- Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
- Kerzner Harold, "Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
- The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
- Kietliński W.,Janowska J., Wożniak C., Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
- Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008
Literatura dodatkowa
- Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Podstawy Zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Minasowicz A., Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
- Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003
- Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt., BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Werner W.A., Procedury inwestowania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004