Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończomy kurs Fizyki |
W-3 | Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych |
W-4 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych - 1 |
W-5 | Ukończony kurs Chemii budowlanej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki. |
C-2 | Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych |
C-3 | Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stropu płytowo-zebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęśłowej ciągłej , jednokierunkowo pracującej i żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne. | 2 |
T-W-2 | Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu. | 3 |
T-W-3 | Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych. | 2 |
T-W-4 | Trwałość konstrukcji zelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych. | 2 |
T-W-5 | Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego. | 3 |
T-W-6 | Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej. | 1 |
T-W-7 | Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne. | 2 |
T-W-8 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju. | 2 |
T-W-9 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i okreslenie nośności przekroju. | 2 |
T-W-10 | Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów. | 2 |
T-W-11 | Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia. | 1 |
T-W-12 | Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek | 2 |
T-W-13 | Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośnośc na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym. | 4 |
T-W-14 | Zasady zbrojenia belek w strefie przypodporowej. scinanie między pólkami i środnikiem w belkach teowych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 12 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Opracowanie materiału - studia literaturowe | 25 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_W01 Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych | OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W17, OIZ_1A_W15 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-3 |
OIZ_1A_C/33A_W02 Zna założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności | OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W07 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
OIZ_1A_C/33A_W03 Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu. | OIZ_1A_W07, OIZ_1A_W08, OIZ_1A_W15, OIZ_1A_W17 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego. | OIZ_1A_U02, OIZ_1A_U07, OIZ_1A_U17, OIZ_1A_U01 | T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
OIZ_1A_C/33A_U02 Wykonuje rysunki konstrukcyjne prostych elementów z betonu zbrojonego | OIZ_1A_U11, OIZ_1A_U17, OIZ_1A_U02, OIZ_1A_U01 | T1A_U02, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-3 | T-W-12, T-W-14, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | OIZ_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-P-1 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_W01 Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błedami. Z analizy przedstawionej pracy wynika, że student po wskazaniu błedów, będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33A_W02 Zna założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi będami. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33A_W03 Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy przedstawionej pracy wynika, że student po wykazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, ze student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_C/33A_U02 Wykonuje rysunki konstrukcyjne prostych elementów z betonu zbrojonego | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_C/33A_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujace podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błedów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje Żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2011, t.1
- Pędziwiatr J., Wstęp do projektowania konstrukcji żelbetowych, DWE, Wrocław, 2010
- Łapko A., Jansen B., Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, Polski Cement, Kraków, 2010