Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Język holenderski-4:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język holenderski-4 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | holenderski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu |
C-3 | Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się. |
C-4 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zdrowie - części ciała, choroby, | 14 |
T-A-2 | Szkoła, kursy - przeczenie czasownika moeten | 14 |
T-A-3 | Praca, zawody - zaimki nieokreślone - list motywacyjny | 17 |
T-A-4 | Powtórzenie wiadomości | 10 |
T-A-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć | 12 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-A-4 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-A-5 | Egzamin | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_W01 student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim na poziomie B1 | — | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
OIZ_1A_A/10D_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | OIZ_1A_W15 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-2 | T-A-5 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł | OIZ_1A_U14, OIZ_1A_U15 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-3, M-4 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10D_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-7, M-4 | S-2, S-5, S-6 |
OIZ_1A_A/10D_U03 potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-4, S-6 |
OIZ_1A_A/10D_U04 potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-6, M-4 | S-2, S-4, S-6 |
OIZ_1A_A/10D_U05 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-2 | T-A-5 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | OIZ_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-5, S-6 |
OIZ_1A_A/10D_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie | OIZ_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-4, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_W01 student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim na poziomie B1 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_U03 potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_U04 potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_U05 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10D_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OIZ_1A_A/10D_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kalsbeek A., Code Nederlands, Utrecht 2001, 2001
- 2. Stembor L., Gramatyka języka niderlandzkiego z ćwiczeniami, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
- Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011