Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Przedmioty humanistyczno społeczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmioty humanistyczno społeczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Teoretyczne i praktyczna zdobycie wiedzy z zakresu ekonomii, zasad i mechanizmów funkcjonowania gospodarki oraz roli państwa w gospodarce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedstawienie zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej | 14 |
T-A-2 | zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie mechanizmów funkcjonujących w ramach gospodarki rynkowej | 4 |
T-W-2 | analiza problematyki dotyczącej zjawisk ekonomicznych | 4 |
T-W-3 | Zasady działania form podmiotów gospodarczych | 5 |
T-W-4 | Rola państwa w gospodarce | 3 |
T-W-5 | Wzrost gospodarczy a rozwj ekonomiczny | 4 |
T-W-6 | Bariery wzrostu gospodarczego | 2 |
T-W-7 | Formy przedsiębiorstw | 2 |
T-W-8 | Analiza cyklu koniunkturalnego w Polsce i na świecie | 4 |
T-W-9 | Polska a Unia Europejska | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestniczenie w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Zaliczenie ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | czytanie literatury | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_a/12_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikro- i makroekonomii | OIZ_1A_W24 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-W-8, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_a/12_U01 Umiejętność rozróżniania problemów społecznych w gospodarce państwowej | OIZ_1A_U23 | T1A_U12 | InzA_U04 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-W-4, T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_a/12_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | OIZ_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-W-9, T-W-3, T-W-8, T-A-1, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_a/12_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikro- i makroekonomii | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy dotyczące funkcjonowania gospodarki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_a/12_U01 Umiejętność rozróżniania problemów społecznych w gospodarce państwowej | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy dotyczące funkcjonowania gospodarki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_a/12_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy dotyczące funkcjonowania gospodarki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Beeg D., Fischer S., Dornbush R, Ekonomia, PWE, Warszawa, 2009
- Milewski R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Sułkowski Cz., Podstawy teorii i polityki makroekonomicznej, Zapol, Szczecin, 2007