Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
specjalność: Alternatywne żródła energii w budownictwie

Sylabus przedmiotu Urządzenia od oczyszczania ścieków i przeróbki osadów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urządzenia od oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Specjalność Wodociągi i kanalizacja
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 18 2,10,44zaliczenie
wykładyW3 9 0,90,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstwawową wiedzę w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów18
18
wykłady
T-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni1
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane2
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków2
T-W-4Ilość i jakość osadów1
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów2
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2samodzielna realizacja zadania projektowego40
A-P-3zaliczenie projektu1
A-P-4udział w konsultacjach4
63
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-3opracowanie materiałów - studia literaturowe13
A-W-4przygotowanie do zaliczenia3
A-W-5uczestnictwo w zaliczeniu1
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Zajęcia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W01
Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-W-3, T-W-5, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
IS_2A_??_W02
Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących dla oczyszczalni ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
IS_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
IS_2A_??_W03
Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_W13T2A_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U01
Student zna podstawowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_U06T2A_U06C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
IS_2A_??_U02
Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
IS_2A_U08T2A_U07C-1T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_U03
Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_U14T2A_U10C-1T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
IS_2A_??_U04
Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnie ścieków
IS_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
IS_2A_K01T2A_K04C-1T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_K02
Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_K06T2A_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W01
Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_W02
Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących dla oczyszczalni ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
2,0
3,0Student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i wymagań dla oczyszczonych ścieków
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_W03
Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie orientuje się w najnowszych osiągnięciach w dziedzinie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U01
Student zna podstawowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student prawidłowo rozpoznaje i nazywa poszczególne urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U02
Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
2,0
3,0Projekt jest staranny i czytelny, w podstawowym stopniu spełnia wymagania podane przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U03
Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie ocenia przydatność poszczególnych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów i możliwość ich wykorzystania w danym procesie
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U04
Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnie ścieków
2,0
3,0Dobrane urządzenia i ich układ gwarantują oczyszczanie ścieków w wymaganym stopniu. Są liczne błędy obliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
2,0
3,0Student potrafi określić wymaganą sprawność oczyszczalni ścieków i parametry ścieków oczyszczonych
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_K02
Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student w ograniczonym zakresie wykazuje chęć zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zbysław Dymaczewski - praca zbiorowa, Poradnik eksploatatora oczyszczalni scieków, PZiTS Oddział Wielkopolski, Poznań, 2011
  2. Janusz Łomotowski, Adam Szpindor, Nowoczesne systemy oczyszczania ścieków, Arkady, Warszawa, 1999
  3. Zofia Sadecka, Podstawy biologicznego oczyszczania ścieków, Seidel-Przywecki, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni1
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane2
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków2
T-W-4Ilość i jakość osadów1
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów2
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2samodzielna realizacja zadania projektowego40
A-P-3zaliczenie projektu1
A-P-4udział w konsultacjach4
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-3opracowanie materiałów - studia literaturowe13
A-W-4przygotowanie do zaliczenia3
A-W-5uczestnictwo w zaliczeniu1
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W01Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W02Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących dla oczyszczalni ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i wymagań dla oczyszczonych ścieków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W03Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie orientuje się w najnowszych osiągnięciach w dziedzinie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U01Student zna podstawowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo rozpoznaje i nazywa poszczególne urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U02Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt jest staranny i czytelny, w podstawowym stopniu spełnia wymagania podane przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U03Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie ocenia przydatność poszczególnych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów i możliwość ich wykorzystania w danym procesie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U04Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnie ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dobrane urządzenia i ich układ gwarantują oczyszczanie ścieków w wymaganym stopniu. Są liczne błędy obliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić wymaganą sprawność oczyszczalni ścieków i parametry ścieków oczyszczonych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K02Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urządzenia do przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym zakresie wykazuje chęć zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0