Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Ogrzewnictwo
Sylabus przedmiotu Specjalne urządzenia sanitarne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Specjalne urządzenia sanitarne | ||
Specjalność | Ogrzewnictwo | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki technicznej, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość procesów technologicznych występujących w pralniach i zakładach zbiorowego żywienia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt kuchni zawierający: informacje ogólne dotyczące operacji technologicznych, określenie zapotrzebowania surowców, obliczenia i dobór urządzeń, schemat technologiczny. Projekt pralni obejmujący: określenie wielkości pralni i ilości środków piorących, schemat technologiczno – funkcjonalny, obliczenia i dobór urządzeń procesu mokrego i suchego, rozmieszczenie dobranych urządzeń i maszyn pralniczych. Obliczenia i dobór armatury parowej | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pralnie wodne komunalne, przemysłowe i szpitalne. Procesy i urządzenia technologiczne. Wyposażenie instalacyjne w zakresie ogrzewania wody zimnej i ciepłej, kanalizacji i wentylacji. Zakłady i kuchnie żywienia zbiorowego w zakładach otwartych, przemysłowych i specjalistycznych: ogólne, szpitalne itp. Procesy technologiczne i urządzenia, bilans czynników energetycznych. Wyposażenie instalacyjne w zakresie wod.–kan., gazu, c.o., wentylacji. Zasady projektowania. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 58 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 2 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne przygoowanie się do egzaminu | 20 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 17 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: aliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_??_W15 Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska | IS_1A_W15 | T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_W16 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu inżynierii środowiska w tym dotyczącą między innymi technologii pralni i kuchni | IS_1A_W16 | T1A_W05 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_W22 Ma wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | IS_1A_W22 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_??_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska | IS_1A_U01 | T1A_U13, T1A_U14 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_U02 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska | IS_1A_U02 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_U04 Potrafi planować i przeprowadzać pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski | IS_1A_U04 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_U08 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót z zakresu inżynierii środowiska | IS_1A_U08 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_U15 Ma umiejętność samokształcenia się | IS_1A_U15 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_??_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | IS_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_??_K02 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko | IS_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_??_W15 Ma szczegółową wiedzę z zakresu rozwiązań technologicznych i projektowych w inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_W16 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu inżynierii środowiska w tym dotyczącą między innymi technologii pralni i kuchni | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_W22 Ma wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_??_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_U02 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_U04 Potrafi planować i przeprowadzać pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_U08 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót z zakresu inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_U15 Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_??_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_K02 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę związaną z technologią i instalacjami sanitarnymi w kuchniach i pralniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Koziorska B., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, Warszawa, 1998
- Nowakowski E., Zakłady pralnicze, Arkady, Warszawa, 1982
Literatura dodatkowa
- Bacciarelli J., Furtak L, Instalacje i urządzenia sanitarne, Warszawa